Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 23:49
Dag tweakers,

Ik heb sinds een aantal weken nu een zelf gebouwen PC.

Heel lang geen PC meer gebouwd dus ben aan de slag gegaan, en ben best trots op het eindresultaat.

Ik heb de volgende componenten erin zitten:

CPU: i7 6700k
Mobo: Asus Prime Z270-A
Mem: 4x8 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 (32GB 3000mhz XMP profile aan)
Graka: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Kast: Sharkoon Pure Steel RGB Zwart
CPU Cooler: Noctua NH-U12S
PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750
SSD: Samsung 970 EVO 250 GB M.2(voor Windows 10)
SSD: Samsung 850 250GB
In de kast zitten ook 4 Sharkoon coolers in. 3 aan de onderkant en 1 aan de zijkant waar de mobo shield komt.

Ik ben heel tevreden met mijn build, echter is het zo dat ik er niet achter kan komen wat de temperaturen in mijn kast zouden moeten zijn.

Als ik aan het surfen ben en youtube achtige dingen dan blijft de temperatuur van de CPU rond de 35 graden.

Zodra ik Photoshop, IntelliJ, Lightroom en nog andere programma's(tegelijkertijd) ga draaien dan gaat de temp richting de 55/60 graden. Dat is een toename van 20/25 graden.

Ik heb mij suf gezocht naar wat normale temperaturen zijn en ik kom er niet uit. Iedereen heeft er een andere mening over.

Nu de vraag aan de hardcore tweakers, wat is qua temps normaal en acceptabel als je uit gaat van het beschreven gebruik. Zijn er mensen met een gelijksoortig systeem die het antwoord hebben?

Ik hoor het graag,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

niets meten met speccy. doe boel stofvrij houden, en het is warmer dan normaal nu. gpu op 80gr, en cpu op 70 is niet raar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
De temperaturen zijn helemaal top. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Dat verschil is heel normaal.
Zelf ervaring dat core i7 4790 onder stock koeler idle rond de 40 graden zat en met game rond de 75 graden. Hij doet het na 3 jaar nog prima. (Heb amper stof). 2 weken terug overgestapt op Ryzen daar zie ik nu andere temps. Maar onder de 80 graden is echt niet geschadelijk. Tussen de 80-100 kan, maar daar zou hij niet continue moeten zijn.

Dus pak wat te drinken en ga genieten van je build!