Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zar
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-02 21:07
Beste tweakers,

Mijn pc krijgt tijdens het gamen Black screen crashes. Het scherm valt dus weg maar de pc blijft runnen (opvallend is dat de GPU als de pc crasht, op volle toeren gaat draaien.

Ik heb mijn gpu uit de pc gehaald en ben gaan gamen op mijn integraded gpu van de i9 9900k. Nu crasht mijn pc niet meer.

Nu is mijn vraag. Is de GPU defect, of is het de PSU?
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, temperaturen gemonitord en die zijn prima, maar het probleem is er nog steeds.

Ik vermoed dat het de GPU is omdat als ik gewoon game met mijn integraded gpu ik geen crashes ervaar. Ik twijfel alleen een beetje omdat het misschien ook mogelijk is dat de psu pas vaalt bij een hogere aantal wattage? Wat denken jullie? PSU RMA of GPU RMA sturen? Ik denk persoonlijk mijn gpu.

specs:
i9 9900k
rtx 2080ti msi gaming x trio.
Asus rog strix z390-f gaming
32gb ddr4 corsair rgb pro 3200mhz.
Intel 660p 2tb ssd
nzxt kraken x62 cpu cooler.
Psu corsair hx850 v2 850w platinum.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

1 topic is toch wel voldoende?

Nieuwe PC black screen crash
hier kun je toch verder?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• zar
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-02 21:07
DarkSide schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:07:
1 topic is toch wel voldoende?

Nieuwe PC black screen crash
hier kun je toch verder?
Ik dacht ik maak een nieuwe omdat ik hier specifiek inga op of het de PSU is of de GPU, andere onderdelen zijn al uitgesloten. Deze topic is dus bedoeld om te kijken of mensen de PSU vermoeden of de GPU. :P

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

1 topic is wel voldoende.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True