Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wachten op nieuwe gen Intel / AMD voor gebruik Video editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-10 19:12
Wat ga je met je laptop doen?

Video editen on the road (same day edit ect)
Hoofdzakelijk Video editen

Wat is je budget?
Ik wil ongveer rond de 1500 euro uitgeven.
Geen budget maar wel " bang for buck"

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja reizen - Bruiloften en andere zakelijke plekken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Merk maakt me niets uit. Zolang het geen Apple is.
Verder geen schreeuwirige uiterlijke cosmetica. RGB maakt me niet uit want dan kan uit.

De https://nl.aliexpress.com...o.cart.0.0.3de03c00N2kUto
vond ik wel interessant qua uiterlijk ook.

Oke lang verhaal kort.
Ik heb vanalles voorbij zien komen en heb uiteindelijk deze laptop besteld.
https://nl.aliexpress.com...o.cart.0.0.3de03c00N2kUto

Ik denk een goede aankoop maar ik bedacht mij. Aangezien er een nieuwe gen aanstaande is (reeds verkrijgbaar) Vroeg ik mij af of ik wel goed doe om er nu 1300 euro aan uit te geven terwijl de nieuwe gen voor het zelfde geld dezelfde power (maar in NL) levert.

Wat is jullie advies. Wachten of toch wel voor "bewezen" kwaliteit gaan.

(heb inmiddels de order weer geannuleerd maar deze kan er zo weer op) 8)7

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-11 18:16
Dus als ik je nu goed begrijp had je hem besteld maar nu weer geannuleerd.

Je weet dat je belasting moet betalen over die laptops? ( 21% )

Belastingdienst

Dus dan kom je uit op 1500/1600 euro.

Vanwaar de keuze om bij aliexpress te kopen ipv laptops in Nederland?
Wat heb je zelf al gevonden in Nederland?

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11 00:02
Intel duurt volgens mij nog wel even voordat ze uit komen met nieuwe CPU lijn voor de laptops.
Uitgaande vanuit volgende artikel https://www.digitaltrends...rything-you-need-to-know/

AMD zal daarin tegen nog even kunnen duren ( Mogelijk maanden ) voordat er laptops uit komen met hun nieuwe generatie cpus.

Wat ik me afvraag waarom bestellen via Aliexpress. Je bent niet veilig gesteld met Nederlandse wetgeving omdat Aliexpress daar niet onder valt.

Als ik zoek op I7 processors ( Alle zijn i7 8750H ) en de Nvidia GTX 1060 (1152 cores)
Zie ik een paar laptops bijna op dezelfde prijs.
categorie: Laptops

Hoe lang zou je kunnen wachten? Is dat niet 4/5 maanden dan kan je beter gewoon nu kopen.

Tip: Ondanks dat Aliexpress goedkope producten heeft wil niet zeggen dat alle producten daadwerkelijk ook zo goedkoop zijn dan in Nederland. Altijd meerdere sites/winkels door nemen voordat je een aankoop bevestigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Erazher op 26-07-2019 16:46 ]

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-10 19:12
corporalnl schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:44:
Dus als ik je nu goed begrijp had je hem besteld maar nu weer geannuleerd.

Je weet dat je belasting moet betalen over die laptops? ( 21% )

Belastingdienst

Dus dan kom je uit op 1500/1600 euro.

Vanwaar de keuze om bij aliexpress te kopen ipv laptops in Nederland?
Wat heb je zelf al gevonden in Nederland?
Je hebt gelijk, en ja dit wist ik (de 21% belasting)
De keuze is o.a. genomen vanwege de specs i.c.m. design, ik vind het niet heel belangrijk maar ik vond deze er heerlijk simpel uit zien. De strakker de beter geen poespas met logo's ect.

Wat ik zelf had gevonden was de volgende:

pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH-PG0 (81SY006YMH)

deze heeft een aanzienlijke sneller CPU maar GPU is vanwege het inleveren van (VRAM) een stukje trager
En weet dus niet of dit het waard is.
Erazher schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:44:
Intel duurt volgens mij nog wel even voordat ze uit komen met nieuwe CPU lijn voor de laptops.
Uitgaande vanuit volgende artikel https://www.digitaltrends...rything-you-need-to-know/

AMD zal daarin tegen nog even kunnen duren ( Mogelijk maanden ) voordat er laptops uit komen met hun nieuwe generatie cpus.

Wat ik me afvraag waarom bestellen via Aliexpress. Je bent niet veilig gesteld met Nederlandse wetgeving omdat Aliexpress daar niet onder valt.

Als ik zoek op I7 processors ( Alle zijn i7 8750H ) en de Nvidia GTX 1060 (1152 cores)
Zie ik een paar laptops bijna op dezelfde prijs.
categorie: Laptops

Hoe lang zou je kunnen wachten? Is dat niet 4/5 maanden dan kan je beter gewoon nu kopen.

Tip: Ondanks dat Aliexpress goedkope producten heeft wil niet zeggen dat alle producten daadwerkelijk ook zo goedkoop zijn dan in Nederland. Altijd meerdere sites/winkels door nemen voordat je een aankoop bevestigd.
Ik heb het tot mij genomen en idd voor de hardware maakt het idd niet uit. Ik werd getipt door een maat en i.c.m. het simplistische design was ik overgehaald. Maar nu zie ik dat de hardware al vrij oud is.

deze laptop komt net uit en is op de GPU na sneller.
pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH-PG0 (81SY006YMH)

iegg zou ik de 6/8gb variant willen hebben maar dan ga je geloof ik naar de 17,3 inch variant en dat vind ik te groot.

pricewatch: Lenovo Legion Y540-17IRH (81Q4001AMH)