Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1235600

Topicstarter
Hallo!

Ik bezit sinds kort ook een Reflecta Normal 8 / Super8 scanner.
Na van vele Super 8 scans gemaakt te hebben, zie ik op mijn laptop al die filmpjes terug met een zwarte bovenrand. Hoe krijg ik deze weg zodat er een volledige beeld te zien is?!
Daarnaast zie je er ook ronde bewegende bolletjes tegen het zwarte rand aan bewegen. Kan ik deze 2 stoor factors in 1 keer weg krijgen na een gedane actie?!

Ook zijn er een aantal beelden die verticaal heen en weer springen, hoe krijg ik deze weer normaal?!

Geluid bij super8 zit er niet in deze apparaat helaas zeer zeer jammer, maar hoe kan ik deze er wel gelijktijdig bij het scannen er bij krijgen?!

Afwachtend op een reaktie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
@Anoniem: 1235600: Ik heb dit even zijn eigen topic gegeven, dan krijgt het wellicht meer de aandacht die je nodig hebt :)

Kun je ook nog even aangeven wat je zelf al geprobeerd en gevonden hebt? Dat voorkomt dat mensen met suggesties komen voor dingen die je al geprobeerd hebt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
de resolutie is 1440*1080 dat je scanner uitgeeft.

Je zou kunnen kijken of met een video editor je film kan kroppen. zodat de zwarte bovenrand weg is en de bolletjes.
Je zou ook kunnen kijken of je opnieuw kan inscannen met andere instellingen op de scanner?

Geluid, misschien dat je nog een supper8 projector hebt? waar een audio out op zit.. dan zou je die audio out kunnen aansluiten op je PC en het geluid opnemen.

Later kan je dan de film en geluid syncen via een video bewerkings programma.

Het verspringen van beeldjes zou kunnen komen doordat de film geplakt is? lijkt me dat de scanner beeldje voor beeldje opneemt. Lijkt me niet dat hij een beeldje terug springt.. Ook dat kan je aanpassen in een video bewerkings programma. net als het verwijderen van onzuiverheden..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1235600

Topicstarter
@To_Tall Allereerst Dank voor je tips!!!

Met de instellingen op het bewuste apparaat, ben ik ook al mee bezig geweest, maar nog niet goed genoeg, dat ik zal m'n aandacht er wat meer op vestigen.

Dat de beeldjes bewegen, had ik nog niet bij stil gestaan dat het komt door het plakken.
Ik zal het eens bekijken of ik het via de scanner of via de pc bij een bewerkings programma gefixt kan worden,
heb jij of iemand anders enig idee, welke programma ik daar het beste voor kan gebruiken?!

Zelf een oude super8 projector had ik gelijk na constatering dat er geluid op de bandjes stond, bekeken maar helaas geen output van audio. Dat ik zal daar nog naar op zoek moeten.
Uiteraard is iedereen welkom met suggesties welke super8 projector ik het beste kan hebben, plus het programma waarmee ik geluid in de toekomst beter kan opnemen en met de film kan synchroniseren?!

Want een broekie zoals ik die geboren is in de jaren 80 en dit toen volop gebruikt werd, kan niet weten welke toendertijd het beste kwaliteit leverde, dat nog meer advies en tricks zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
Er zijn heel veel video bewerkings programma’s. Voor vakantie filmpjes heb ik nog wel eens iMovie gebruikt werkt prima. Wat minder opties van finalcut waar ik ook mee heb gewerkt.

Verder zijn er tal van opensource bewerkings programma’s die je kan gebruiken. Als betalende bekende is pinacle studio.

Ik kom zelf ook uit de 80e jaren. Mijn baby films zijn allemaal supper 8 met geluid. Echter wil ik zelf niet de films in scannen. Dat wil ik laten doen. Gezien ik dit maar eenmalig hoef te doen. Ik heb stuk of 20 bandjes ook films btw. De speler is helaas de spoel bandje van gesprongen.

A Soldiers manual and a pair of boots.