Hallo
Ik heb onlangs zelf mijn eigen game pc gebouwd.
Alles ging goed tot ik na enkele dagen een vervelend geluid begon te horen dat van op het moederbord komt.
Ik heb wat gezocht en uiteindelijk denk ik dat het coil whine is.
Ik stuurde het product terug naar de verkoper (Alternate). Maar na een paar dagen wisten ze mij te vertellen dat ze geen coil whine konden vast stellen op het moederbord.
Nu ja ik heb uiteindelijk mijn moederbord gewoon terug gekregen en heb de pc opnieuw geassembleerd.
Het geluid is nog steeds aanwezig.
Het rare is wel dat het enkel zo is als de pc in 'idle' is.
Dus als ik in energie instellingen 'idle' status afzet dan is het volledig weg.
Maar dan is het probleem dat de CPU constant op 100% draait.
Dit kan ook niet de bedoeling zijn denk ik.
Ook in veilige modus heb ik dit niet.
Ik weet ik niet meer wat ik hieraan kan doen. Ik vind het heel jammer dat dit zo is en zou er graag iets aan doen. Mijn moederbord terugsturen heeft helaas niet veel zin. Zou het kunnen dat mijn PSU hier iets mee te maken heeft?
Graag hoor ik jullie antwoordt.
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs zelf mijn eigen game pc gebouwd.
Alles ging goed tot ik na enkele dagen een vervelend geluid begon te horen dat van op het moederbord komt.
Ik heb wat gezocht en uiteindelijk denk ik dat het coil whine is.
Ik stuurde het product terug naar de verkoper (Alternate). Maar na een paar dagen wisten ze mij te vertellen dat ze geen coil whine konden vast stellen op het moederbord.
Nu ja ik heb uiteindelijk mijn moederbord gewoon terug gekregen en heb de pc opnieuw geassembleerd.
Het geluid is nog steeds aanwezig.
Het rare is wel dat het enkel zo is als de pc in 'idle' is.
Dus als ik in energie instellingen 'idle' status afzet dan is het volledig weg.
Maar dan is het probleem dat de CPU constant op 100% draait.
Dit kan ook niet de bedoeling zijn denk ik.
Ook in veilige modus heb ik dit niet.
Ik weet ik niet meer wat ik hieraan kan doen. Ik vind het heel jammer dat dit zo is en zou er graag iets aan doen. Mijn moederbord terugsturen heeft helaas niet veel zin. Zou het kunnen dat mijn PSU hier iets mee te maken heeft?
Graag hoor ik jullie antwoordt.
Alvast bedankt!