Kosten glas met uitsnede - Prijscheck

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hi tweakers,

Ik heb zelf helemaal geen ervaring in dit soort dingen.
Om te controleren of de prijs een beetje marktconform is heb ik verschillende bedrijven in mijn omgeving aangeschreven, maar veel hebben een zomer stop. Tot dusver maar een prijsopgave binnen gekregen.

Het gaat om de onderste ruit;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oyji2be.jpg

In deze ruit wil ik een andere ruit (ook dubbelglas) maar dan met een uitsnede van 223mm in diameter.
Dit om er een kattenluikje in te plaatsen.

Wat ik heb ontvangen;
De kosten voor dit ruitje excl. plaatsen bedraagt ongeveer € 185,00 (excl. 21% btw)
Het plaatsen zal € 65,00 bedragen (excl. 9% btw)
Dus €293,85 voor het plaatsen van dit ruitje.

Ik had zelf verwacht dat het ergens tussen de 150-200 zal uitvallen. Dit is dus iets hoger.
Ik heb het er verder wel voor over. Gezien ik in een huurwoning zit mocht ik geen gat in de voor- of achterdeur zagen voor een kattenluikje. Dan zou ik bij het verlaten van de woning een nieuwe deur moeten betalen.

Beste antwoord (via Valandin op 26-07-2019 11:56)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik zou er een houten plaat inzetten met kattenluikje. En dan bij verlaten van de woning de ruit er weer in zetten.
Een ruit met uitsnede is een stuk kwetsbaarder.

[ Voor 18% gewijzigd door .Maarten op 26-07-2019 11:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +11 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Ik zou er een houten plaat inzetten met kattenluikje. En dan bij verlaten van de woning de ruit er weer in zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door .Maarten op 26-07-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Je kunt toch heel eenvoudig op verschillende websites van glashandelaren de prijs van de ruit opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
.Maarten schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:50:
Goed advies!
Ik heb even een berichtje op werkspot gezet met de vraag. Dat zal ook nog een stuk goedkoper zijn.
Vraag me alleen af hoe het qua isolatie zit.
cryptapix schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:54:
Je kunt toch heel eenvoudig op verschillende websites van glashandelaren de prijs van de ruit opzoeken?
Klopt. Daardoor had ik bovenstaande bedrag geschat. Alleen zit er wel extra arbeid in om een uitsnede te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Valandin op 26-07-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Valandin schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Goed advies!
Ik heb even een berichtje op werkspot gezet met de vraag. Dat zal ook nog een stuk goedkoper zijn.
Vraag me alleen af hoe het qua isolatie zit.

[...]
Ligt een beetje aan de dikte van het hout. Ik zou mij er geen zorgen over maken. Je voordeur is ook een grote houten plank. En dat kattenluikje is ook niet echt geïsoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
.Maarten schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:02:
[...]

Ligt een beetje aan de dikte van het hout. Ik zou mij er geen zorgen over maken. Je voordeur is ook een grote houten plank. En dat kattenluikje is ook niet echt geïsoleerd.
..Erg logisch. De warmte is even naar m'n hoofd gestegen denk ik.
Maar goed, bedankt voor de tips! Ik denk dat een houten plaat inderdaad een betere optie is, helemaal voor de plek waar ik het luikje wil hebben. Goedkoper en steviger.

Ben benieuwd wat ik via Werkspot binnen krijg. Nog niet eerder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
Waarom doe je het niet gewoon zelf? Even de glaslat los, ruit eruit, plankje met kattenluik terugzetten en vastschroeven, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hele glasplaat er uit lijkt me ook het beste, ik heb een raam op maat gesneden (dubbelglas 2,5 meter hoog en 2 meter breed en rookglas, geen HR+ omdat het maar een veranda is en dit te duur werd) inclusief plaatsing voor 500 euro. En dan zou dat kleine ruitje 300 moeten kosten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 23:50
Klus kan je goed zelf doen. Denk dat het zoeken en regelen van een klusser je meer tijd gaat kosten.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316442

*knip* V&A op het forum is niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 29-07-2019 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
*knip*

Ik heb het gelukkig net zelf uitgevoerd. Was echt makkelijk te doen, had nog een multiplex plaat van 16mm liggen, dat was exact de dikte van het ruitje!

Bedankt voor de tips @.Maarten @Hackus. Heeft me even een paar honderd euro bespaard.

[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 29-07-2019 12:39 ]

Pagina: 1