Mijn vraag
Hallo mede Tweakers,
Ik ben in de markt voor een nieuwe monitor omdat ik een beetje uitgekeken ben op mijn huidige 1080p scherm.
Nu lijkt een mooi 1440p scherm mij wel wat, maar ik heb weinig kaas gegeten van monitoren, dus ik zou graag willen weten waar ik op moet letten, en wat goede modellen zijn.
Maar aangezien ik ook af en toe game, vraag ik mij af of mijn videokaart dan ook moet vervangen.
Ik speel momenteel Rainbow six siege, battlefield, Anno 1800 en Star Wars battlefront 2.
Ultra settings hoeft voor mij niet per se(is wel mooi), maar vloeiend op high is wel een vereiste.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn setup:
mijn monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster S24B150BL Zwart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf naar deze schermen te kijken:
pricewatch: Asus PB277Q Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
De monitor moet wel in hoogte verstelbaar zijn, aangezien hij op een verhoging kom te staan en waarschijnlijk op de laagste stand gaat.
Budget vind ik lastig omdat ik niet precies weet wat een goed 1440p ongeveer kost, maar laat ik eerst een maximum bedrag van 400 euro noemen.
Ik hoop dat jullie mij hierin willen helpen.
Hallo mede Tweakers,
Ik ben in de markt voor een nieuwe monitor omdat ik een beetje uitgekeken ben op mijn huidige 1080p scherm.
Nu lijkt een mooi 1440p scherm mij wel wat, maar ik heb weinig kaas gegeten van monitoren, dus ik zou graag willen weten waar ik op moet letten, en wat goede modellen zijn.
Maar aangezien ik ook af en toe game, vraag ik mij af of mijn videokaart dan ook moet vervangen.
Ik speel momenteel Rainbow six siege, battlefield, Anno 1800 en Star Wars battlefront 2.
Ultra settings hoeft voor mij niet per se(is wel mooi), maar vloeiend op high is wel een vereiste.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 376,75 | € 376,75 |
| 1 | Moederborden | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 224,- | € 224,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Graphite 230T | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16 | € 158,06 | € 158,06 |
| 1 | Optische drives | LG BH16NS55 Zwart | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 141,90 | € 141,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.111,70 | ||
mijn monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster S24B150BL Zwart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf naar deze schermen te kijken:
pricewatch: Asus PB277Q Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
De monitor moet wel in hoogte verstelbaar zijn, aangezien hij op een verhoging kom te staan en waarschijnlijk op de laagste stand gaat.
Budget vind ik lastig omdat ik niet precies weet wat een goed 1440p ongeveer kost, maar laat ik eerst een maximum bedrag van 400 euro noemen.
Ik hoop dat jullie mij hierin willen helpen.