Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 18:35
Beste tweakers

Ik heb een nieuwe smartphone nodig (ja, nodig, want microfoon is kapot... had graag nog een half jaartje door gedaan met mijn huidige toestel). Ik ben aan het twijfelen tussen de Xiaomi Redmi Note 7 en de Honor 8X.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Honor 8X door de smallere kin en groter scherm. Maar tegelijk heb ik er een dubbel gevoel bij, want Honor is van Huawei (en de praktijken van Huawei kennen we allemaal). Ook EMUI is absoluut niet mijn favoriete UI, maar dat went wel. Met een andere launcher komt het wel goed.

Belangrijk
  • Bovengemiddelde batterijprestaties
  • Betrouwbaarheid/bouwkwaliteit (zou er graag 3 jaar mee verder kunnen)
(Er is momenteel 30 euro korting bij Coolblue op de 8X, waardoor het prijsverschil maar 20 euro is)

Bedankt! :)

Soms actief. Soms.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Voor groter scherm zit je binnen die prijs vast aan de Honor 8X, tenzij je grijze import doet en eventueel weken kan wachten, maar met een kapotte microfoon lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@swhnld Importeren ga ik niet aan beginnen. Als er iets mee is en je moet hem terugsturen voor reparatie, gaat dat niet zo makkelijk als bij Coolblue. Bedankt voor je reactie!

Als de Redmi Note 7 toch een stuk beter zou zijn, zou ik het niet heel erg vinden het grotere scherm in te ruilen.

[ Voor 24% gewijzigd door ano123 op 26-07-2019 14:04 ]

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik heb ze naast elkaar gezet. https://tweakers.net/pricewatch/compare/1302982;1263419/
Xiaomi heeft betere bluethooth, USB-C, meer sensoren, kan custom roms draaien, heeft een qualcomm processor, en bovenal komt met Android 9 dus lnger ondersteund dan de Honor op Android 8. Belangrijkste misser vind ik de NFC op de Xiaomi, voor mobiel betalen, die heeft de Honor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@swhnld Bedankt! Misschien dat ik toch beter voor de Xiaomi kies.

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ano123
De Xiaomi heeft eigenlijk nog meer voordelen: Gorilla Glass 5 ipv 3, betere batterij, Quick Charge 4 (QC oplader inbegrepen). Heb dus gisteren die besteld :)

Soms actief. Soms.

Pagina: 1