• Isabelladw
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 29-07-2019
Eerst en vooral, ik ben een leek wat een NAS betreft. Ik heb mij een DS218play gekocht met twee Iron Wolf harde schijven van 4TB. Ik wil de NAS gebruiken voor de backup van mijn PC EN om specifiek foto's, films, camera beelden op te stockeren. Hoe pak ik dit aan? Welke volumes moet ik aanmaken, storage pools?? In welke RAID moet deze komen. Kan mij iemand hierbij helpen? Bestaat er een handleiding hoe dit allemaal zoals ik het wil, op te zetten? Thx Guys

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:07

nelizmastr

Goed wies kapot

Synology heeft een uitgebreide handleiding op hun website staan. Misschien dat je daar een goede start mee kan maken?

https://global.download.s...ersGuide_NAServer_nld.pdf

Voor het instellen van je opslag, zie hoofdstuk 5 :)

Tip: gebruik SHR (synology hybrid RAID). Die zal beide schijven als mirror instellen, zodat
je 4TB gespiegelde opslag hebt. Hiermee verklein je de kans op dataverlies.

[Voor 23% gewijzigd door nelizmastr op 26-07-2019 09:16]

I reject your reality and substitute my own

• Isabelladw
Dank voor jouw antwoord nelizmastr, maar ik ben echt een beginneling en de pdf is allemaal theorie. in praktijk, moet ik dan verschillende volumes aanmaken? Verschillende storage pools? op beide schijven?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-12 14:04
Als je zo weinig kennis hebt en blijkbaar niet de moeite wil steken in het lezen van een handleiding, waarom begin je er dan aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Isabelladw schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:34:
Dank voor jouw antwoord nelizmastr, maar ik ben echt een beginneling en de pdf is allemaal theorie. in praktijk, moet ik dan verschillende volumes aanmaken? Verschillende storage pools? op beide schijven?