EDIT na input:
Bedankt voor de antwoorden! Naar aanleiding van jullie comments (en de vriendelijke meneer van de mediamarkt) ben ik naar iets duurdere laptops gaan kijken.
* minstens i5 of vergelijkbaar
* minstens 6 gb ram
* 15-15.6" scherm
Ik kom uit op de volgende drie laptops, voorkeur gaat uit naar de eerste (omdat hij het goedkoopst is)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-15ARR (81FB00G1MH)
pricewatch: Asus A509FA-EJ178T
pricewatch: HP 15-da1614nd
Ik twijfel alleen of de batterij goed genoeg is? Ik heb echt geen idee hoe ik moet bepalen of 35 wh ofzo goed genoeg is of hoeveel uur de laptop dan meegaat?
Goedeavond,
Omdat ik stop met mijn werk moet ik helaas afscheid nemen van mijn macbook pro.
Vanaf september ga ik economie&bedrijfseconomie studeren aan de UU.
De enige harde eis voor de opleiding die ik kan vinden is windows 10. Voor prive gebruik is het zwaarste dat ik doe series kijken, en ik heb vaak veel tabbladen in mijn browser.
Ik wil de laptop wel altijd mee kunnen nemen naar college, dus hij moet niet al te zwaar zijn en niet te snel kapot gaan en de accu moet redelijk goed zijn. Stilletjes toetsenbord is een pre. Verder wil ik hem wel mijn hele studie kunnen gebruiken (dus 5/6 jaar minimaal).
Volgens de campusshop zijn deze laptops goed genoeg: (beide 400 euro)
- pricewatch: Asus A540BA-DM392T
- pricewatch: Lenovo ideapad S145-14AST (81ST002CMH)
Maar ik vroeg me af of deze daadwerkelijk goed genoeg zijn (ben een leek) of dat ik toch beter een andere kan nemen?
Ik wil er natuurlijk het liefst zo min mogelijk aan uit geven, maar als ik toch een duurdere nodig heb dan kan dat wel.
Alvast bedankt!
Panda
Bedankt voor de antwoorden! Naar aanleiding van jullie comments (en de vriendelijke meneer van de mediamarkt) ben ik naar iets duurdere laptops gaan kijken.
* minstens i5 of vergelijkbaar
* minstens 6 gb ram
* 15-15.6" scherm
Ik kom uit op de volgende drie laptops, voorkeur gaat uit naar de eerste (omdat hij het goedkoopst is)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-15ARR (81FB00G1MH)
pricewatch: Asus A509FA-EJ178T
pricewatch: HP 15-da1614nd
Ik twijfel alleen of de batterij goed genoeg is? Ik heb echt geen idee hoe ik moet bepalen of 35 wh ofzo goed genoeg is of hoeveel uur de laptop dan meegaat?
Goedeavond,
Omdat ik stop met mijn werk moet ik helaas afscheid nemen van mijn macbook pro.
Vanaf september ga ik economie&bedrijfseconomie studeren aan de UU.
De enige harde eis voor de opleiding die ik kan vinden is windows 10. Voor prive gebruik is het zwaarste dat ik doe series kijken, en ik heb vaak veel tabbladen in mijn browser.
Ik wil de laptop wel altijd mee kunnen nemen naar college, dus hij moet niet al te zwaar zijn en niet te snel kapot gaan en de accu moet redelijk goed zijn. Stilletjes toetsenbord is een pre. Verder wil ik hem wel mijn hele studie kunnen gebruiken (dus 5/6 jaar minimaal).
Volgens de campusshop zijn deze laptops goed genoeg: (beide 400 euro)
- pricewatch: Asus A540BA-DM392T
- pricewatch: Lenovo ideapad S145-14AST (81ST002CMH)
Maar ik vroeg me af of deze daadwerkelijk goed genoeg zijn (ben een leek) of dat ik toch beter een andere kan nemen?
Ik wil er natuurlijk het liefst zo min mogelijk aan uit geven, maar als ik toch een duurdere nodig heb dan kan dat wel.
Alvast bedankt!
Panda
[Voor 27% gewijzigd door Pandino op 26-07-2019 22:34]