Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Studie laptop, goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pandino
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19-01 13:43
EDIT na input:
Bedankt voor de antwoorden! Naar aanleiding van jullie comments (en de vriendelijke meneer van de mediamarkt) ben ik naar iets duurdere laptops gaan kijken.

* minstens i5 of vergelijkbaar
* minstens 6 gb ram
* 15-15.6" scherm

Ik kom uit op de volgende drie laptops, voorkeur gaat uit naar de eerste (omdat hij het goedkoopst is)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-15ARR (81FB00G1MH)
pricewatch: Asus A509FA-EJ178T
pricewatch: HP 15-da1614nd

Ik twijfel alleen of de batterij goed genoeg is? Ik heb echt geen idee hoe ik moet bepalen of 35 wh ofzo goed genoeg is of hoeveel uur de laptop dan meegaat?

Goedeavond,

Omdat ik stop met mijn werk moet ik helaas afscheid nemen van mijn macbook pro.

Vanaf september ga ik economie&bedrijfseconomie studeren aan de UU.
De enige harde eis voor de opleiding die ik kan vinden is windows 10. Voor prive gebruik is het zwaarste dat ik doe series kijken, en ik heb vaak veel tabbladen in mijn browser.
Ik wil de laptop wel altijd mee kunnen nemen naar college, dus hij moet niet al te zwaar zijn en niet te snel kapot gaan en de accu moet redelijk goed zijn. Stilletjes toetsenbord is een pre. Verder wil ik hem wel mijn hele studie kunnen gebruiken (dus 5/6 jaar minimaal).

Volgens de campusshop zijn deze laptops goed genoeg: (beide 400 euro)
- pricewatch: Asus A540BA-DM392T
- pricewatch: Lenovo ideapad S145-14AST (81ST002CMH)

Maar ik vroeg me af of deze daadwerkelijk goed genoeg zijn (ben een leek) of dat ik toch beter een andere kan nemen?
Ik wil er natuurlijk het liefst zo min mogelijk aan uit geven, maar als ik toch een duurdere nodig heb dan kan dat wel.

Alvast bedankt!
Panda

[Voor 27% gewijzigd door Pandino op 26-07-2019 22:34]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03:10
Voor 400 euro ben je na 3 jaar wel toe aan een nieuwe...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TimKingston
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Bootcamp voor windows 10 op je macbook zetten, en lekker je macbook blijven gebruiken.

[Voor 5% gewijzigd door TimKingston op 26-07-2019 06:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

johnkeates schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 02:19:
Voor 400 euro ben je na 3 jaar wel toe aan een nieuwe...
Ik heb ook een laptop van 340 euro al een jaar of 4 (een Dell). Een keer een ssd er in gestopt en wat geheugen erbij en die kan nog jaren mee voor mijn gebruik. Netflix, Youtube en wat browsen. Soms een documentje in Google Docs, meer doen we er niet mee (de TS ook niet zo te zien, misschien dat hij nog een normale office gebruikt voor zijn studie, maar Office 360 is ook gewoon een website). De accu is ook nog steeds goed.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• johnkeates
Marzman schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 06:56:
[...]

Ik heb ook een laptop van 340 euro al een jaar of 4 (een Dell). Een keer een ssd er in gestopt en wat geheugen erbij en die kan nog jaren mee voor mijn gebruik. Netflix, Youtube en wat browsen. Soms een documentje in Google Docs, meer doen we er niet mee (de TS ook niet zo te zien, misschien dat hij nog een normale office gebruikt voor zijn studie, maar Office 360 is ook gewoon een website). De accu is ook nog steeds goed.
Tsja, ik heb ook wel ergens een 10 jaar oude laptop van 200 euro die het nog prima doet, maar toch zou ik iemand niet aanraden voor de duur van een studie met FantasticPlastic rond te lopen. In dit soort gevallen is een entry level i5 en een ultrabook-achtige constructie een verademing. Dat ga je niet in het knakensegment vinden.

• Pandino
Bedankt voor de antwoorden! Naar aanleiding van jullie comments (en de vriendelijke meneer van de mediamarkt) ben ik naar iets duurdere laptops gaan kijken.

* minstens i5 of vergelijkbaar
* minstens 6 gb ram
* 15-15.6" scherm

Ik kom uit op de volgende drie laptops, voorkeur gaat uit naar de eerste (omdat hij het goedkoopst is)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-15ARR (81FB00G1MH)
pricewatch: Asus A509FA-EJ178T
pricewatch: HP 15-da1614nd

Ik twijfel alleen of de batterij goed genoeg is? Ik heb echt geen idee hoe ik moet bepalen of 35 wh ofzo goed genoeg is of hoeveel uur de laptop dan meegaat?
TimKingston schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 06:30:
Bootcamp voor windows 10 op je macbook zetten, en lekker je macbook blijven gebruiken.
Het probleem is dat de macbook van het bedrijf is :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
Ik denk dat een 14 inch model beter past, en dat 6GB een beetje vaag is, dan krijg je 4GB+2GB ofzo.

Tenzij je nog voor een crappy resolutie als 'full hd' wil gaan heb je hier al je opties: categorie: Laptops

[Voor 69% gewijzigd door johnkeates op 26-07-2019 22:55]

• Pandino
johnkeates schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:53:
Ik denk dat een 14 inch model beter past, en dat 6GB een beetje vaag is, dan krijg je 4GB+2GB ofzo.

Tenzij je nog voor een crappy resolutie als 'full hd' wil gaan heb je hier al je opties: categorie: Laptops
Bedankt voor de reactie! 14" vind ik toch wat klein na een aantal modellen in de mediamarkt te testen.
wat betreft de 6gb, 4gb is denk ik te weinig, 8gb misschien wat veel dus 6gb leek me een goed minimum, al lijkt het er op dat die niet bestaan :P
Hoe bedoel je full hd? Zijn de laptops die ik heb gevonden niet scherp genoeg?

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:39
Pandino schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:01:
[...]

Bedankt voor de reactie! 14" vind ik toch wat klein na een aantal modellen in de mediamarkt te testen.
Heb je die 16" modellen ook even in je tas gestopt en die een dag gesjouwd? Het mooie van 14" is dat het een mooie tussenweg is tussen draagbaar enerzijds en enige 'screen real estate' anderzijds. Thuis zet je een leuk schermpje neer (hoeft niet direct, je kan nog even sparen), en als je college hebt maak je toch alleen maar wat aantekeningen - daar heb je geen groot scherm voor nodig, toch?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pandino schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:01:
[...]

wat betreft de 6gb, 4gb is denk ik te weinig, 8gb misschien wat veel dus 6gb leek me een goed minimum, al lijkt het er op dat die niet bestaan :P
Hoe bedoel je full hd? Zijn de laptops die ik heb gevonden niet scherp genoeg?
Je moet hem wel elke dag meenemen naar school of niet? Thuis kun je er nog een monitor op aansluiten (en misschien op school ook wel, ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Pandino
We moeten best vaak in groepjes werken en dan zit je aan een tafel. Mn macbook neem ik ook al jaren mee in mn tas. En nu heb ik er soms al last van dat ik mn scherm aan de kleine kant vind, alleen 17" gaat dan weer niet in een tas passen.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True