Nieuwe PC black screen crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers,
Ik heb vorige week een nieuwe pc gebouwd en nu als ik games speel crasht mijn pc soms na 5 minuten en soms na 60+ min. Ik krijg een zwart scherm en mijn GPU fans gaan meteen op volle toeren. De temperatuur is echter prima dus het is geen overheat issue. Ik moet nadat ik de blackscreen crash krijg, mijn pc uitzetten met de knop om hem weer aan te krijgen. De crash gebeurd continu. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, de gpu drivers gewiped en opnieuw installed en nog wat andere dingen geprobeerd maar zonder succes. Kan het zijn dat mijn GPU stuk is? of misschien mijn PCIe slot op het moederbord? Of de PSU?

Ik ben nu aan het gamen met mijn intergrated GPU en daar ervaar ik geen problemen mee, vandaar vermoed ik dat de PCIe slot stuk is of de GPU. Wat denken jullie dat dit kan zijn?

Specs: i9 9900k
rtx 2080ti msi gaming x trio.
Asus rog strix z390-f gaming
32gb ddr4 corsair rgb pro 3200mhz.
Intel 660p 2tb ssd
nzxt kraken x62 cpu cooler.
Psu corsair hx850 v2 850w platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Heb je een andere GPU om mee te testen?
Heb je je processor of geheugen overclocked?
Staat er iets in event logs?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Draai je 2x16GB of 4x8GB?
Kan zijn dat je je VCCSA/VCCIO voltages eens handmatig op 1.225V ~ 1.250V moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
bierschuit schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:20:
Draai je 2x16GB of 4x8GB?
Kan zijn dat je je VCCSA/VCCIO voltages eens handmatig op 1.225V ~ 1.250V moet zetten.
Ik heb 4x8GB. Maar als het aan de ram voltages lag dan zou het ook crashen met mijn intergrated gpu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
H
shadvet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:42:
Heb je een andere GPU om mee te testen?
Heb je je processor of geheugen overclocked?
Staat er iets in event logs?
Helaas heb ik geen andere gpu. Ik heb niks OCed. Eventlogs had ik enkele errors met “nahimic services.exe” maar deze bestanden heb ik verwijderd en crashte nogsteeds. Ook had ik een error die iets aangaf met dat mijn buffer op iets van 25000 grootte zat ipv van een toegewezen 34000. Dit was niet de exacte error maar zoiets stond er. Ik kan het niet terug vinden omdat ik windows net weer opnieuw geïnstalleerd heb. Kan het aan mijn psu liggen of zou ik de crash dan ook ervaren tijdens het gamen op mijn integrated gpu? Ik ga denk ik mijn videokaart RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@zar Aan 'al' je topics te lezen kun je beter iets laten bouwen bij een shop.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hackus schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:25:
@zar Aan 'al' je topics te lezen kun je beter iets laten bouwen bij een shop.
dan leer je het nooit he. De pc deed het ook prima voor een week maar heb dit pas plota dus denk niet dat het aan mijn bouwkunsten ligt maar eerder aan een defecte gpu of psu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zar schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ik heb 4x8GB. Maar als het aan de ram voltages lag dan zou het ook crashen met mijn intergrated gpu toch?
Ja, daar heb je wel een punt. Maar doet hij hetzelfde als je beide geheugen modules uit slot 1 en 3 haalt?
Dat is zo getest en anders neig ik ook wel naar de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Heb je je kaart al in het tweede slot geprobeerd? Dat zou ik nog en doen, hoewel ik verwacht dat er een probleem is met de gpu of voeding. Dat de pc het een week heeft gedaan wijst in ieder geval wel op een probleem met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
bierschuit schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Ja, daar heb je wel een punt. Maar doet hij hetzelfde als je beide geheugen modules uit slot 1 en 3 haalt?
Dat is zo getest en anders neig ik ook wel naar de GPU.
Ik had dat toevallig geprobeerd maar kreeg nog steeds de crash. Ik krijg maandag een nieuwe gpu binnen dus nu maar bidden dat het niet de PSU blijkt te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
NotSoSteady schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:34:
Heb je je kaart al in het tweede slot geprobeerd? Dat zou ik nog en doen, hoewel ik verwacht dat er een probleem is met de gpu of voeding. Dat de pc het een week heeft gedaan wijst in ieder geval wel op een probleem met de hardware.
De gpu past helaas niet in een andere slot (dat ding neemt er 3 in beslag xD) en mijn case is al klein dus helaas heb ik geen mogelijkheid een andere pcie te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@zar Wil je aub stoppen met dubbel quoten? Graag meerdere quotes in 1 reactie plaatsen, dat leest een stuk prettiger.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1