Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Er is niet echt een topic voor maar elke TV-kijker heeft zijn ideeën/ergernissen etc wanneer hij/zij TV kijkt.
Laat ik even vooropstellen dat het echt een 'er zijn ergere zaken' onderwerp is.

Ik heb een ongelooflijke petpeeve met het volgende... Personen die veel te vaak te zien zijn op tv. Waarom is Ruben Nicolai zo ontzettend vaak op TV?
Hij presenteert RTL boulevard, (nu ff niet meer), hij zit in verschillende quizprogramma's en hij zit ook in elk reclameblok over shows en/of quizprogramma's.
Daarnaast zit hij ook in de youfone reclame...

Ik weet, stomme redenen om me te irriteren maar toch irriteert het me dat hij zo ontzettend veel op tv te zien is. 2 jaar geleden was het Gordon.
Je krijgt al bijna een hekel aan personen, gewoon omdat ze zovaak op tv zijn.
En dan kom je ook in het jerk-eating-crackers-gebied; ik ga me dan storen aan de kleinste dingen, zoals dat hij bij elk programma een pen geklemd heeft tussen zijn vingers. Tuurlijk moeten presentatoren iets hebben om te schrijven, of wellicht iets hebben om de handen bezig te houden, maar nu vind ik het bij hem gewoon iets om interessant mee te doen. Sorry, ik kan er niks aan doen :+

Zo ook zijn er vaak mensen die in een jury zitten van bijvoorbeeld the voice of andere idols ripoffs, waarvan ik denk wat weet jij nou van muziek of dansen? Mensen zoals Patty Brard, Patricia Paay, Lieke van Lexmond, Albert Verlinde... Sinds wanneer kunnen die laatste 2 oordelen over dansen? Schril contrast met Dan Karaty en echte choreografen als juryleden die échte expertise in te brengen hebben. Wat voor expertise kan Gordon in godsnaam in te brengen hebben als jurylid van x factor? Die vent kan zelf niks behalve constant zeiken over anderen (waarschijnlijk ook de reden dat hij in zo'n show zit want sensatie=kijkcijfers) en zelf 0,0 incasseren.

Ik heb echt het idee dat Nederland hun tv programma's vullen met naar mijn mening vrij talentloze mensen, of mensen die "slechts" een bekende ouder hebben of famous by name or network. Rik Brandsteder (die zijn vriendin geslagen heeft... Kom op man, van de buis ermee!) , de Hazes-kids, de Roelvinks... Ik besef me dat het allemaal subjectief is, maar dat zei ik al eerder. Het representeert mijn mening en naar mijn idee lijkt het net alsof iedereen ineens jurylid kan zijn of mediadeskundige is.

Een bijkomende petpeeve is dat mensen die al rijk zijn, van die programma's mogen doen waar "gewone" burgers heel moeilijk kansen voor krijgen. Zoals die cursus fotografieprogramma. Ze krijgen al die dure fotografie equipment ter beschikking, de vetste locaties, de mooiste reizen etc... Allemaal dingen waar "wij" hard voor moeten werken en zij "gewoon even" die kans krijgen om een fotoboek uit te brengen wat dan ook in de schappen komt te liggen, terwijl een echt goeie fotograaf de grootste moeite heeft om rond te komen vanwege 't feit dat iedereen 't te duur vindt en dus al die jaren ervaring uit eigen hand & geld gewoon ineens niet telt.

Het aantal reclameblokken en hoevaak dezelfde reclameblokken constant herhaald worden zal ik maar niet over beginnen ;) Ik bedoel, op een gegeven moment ben je wel klaar met "uitvinden" van wasmiddel, of shampoo....En na 100x douwe egberts gezien te hebben ben ik nog steeds niet overtuigd om 't te kopen.

Een andere kleine pet peeve is dat als er staat dat om 19:30 het nieuws begint dan dan om 19:33 "de klok wordt mede mogelijk gemaakt door...." in beeld komt, waarna het nieuws pas begint....want de reclame vóór het nieuws moét perse over 19:30 heen....

Wat vinden jullie?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

TV is gewoon kut, bn'ers zijn vaak arrogante klootzakken zonder enige relevante skills en reclame is al helemaal de hel op aarde. Ofwel: tv het raam uit, lekker Netflix of YouTube kijken en ook nog geld besparen. Problem solved.

Hypocrites must die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Last van de hitte? :)

Maar sinds wanneer is reclame in het algemeen of het ons-kent-ons en ouwe-jongs-krentenbrood of ik-krab-jouw-rug-als-jij-mijn-rug-krabt gebeuren specifiek voor de Nederlandse TV c.q. het Gooise matras?
Dat gebeurt overal, helaas. :-(

@Helgie Nee, al die duurbetaalde acteurs of influencers of omhoog gevallen jijbuis popie-jopies zijn wel ok? ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:21

Bob Popcorn

Plop!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met mijn redelijk specifieke (muziek)smaak, in combinatie met niet of nauwelijks TV kijken / radio luisteren heb ik al jaren "last" van het fenomeen dat ik me afvraag over wie het gaat als ik ergens een roddelartikel tegenkom.

Anderzijds mis ik dus soms een artiest... maar als die daadwerkelijk kwaliteit leveren is het niet erg om later pas aan te haken ;)

* Jester-NL kan zich bij de meeste namen in de openingspost geen gezicht voor de geest halen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen naast m'n post: je TV kan gewoon uit. Of je zoekt iets anders om te kijken, en zijn legio OTT diensten beschikbaar om content te kijken. Ik vind alle bovenstaande mensen/programma's ook waardeloos maar ik kies er gewoon voor om het niet te kijken. Ik vind het dan ook heel jammer dat de NPO een zender gaat "verliezen", want dat vind ik de enige kwaliteitscontent in het bestel op het moment :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Haha oh de TV. Mijn vriendin kijkt TV en ik vind het vreselijk. Het is allemaal gericht op het werk- en denkniveau van 12-jarigen, en dat is geen geintje. Maar dan de programma's! Mijn vriendin kijkt alles behalve de publieke zenders en dat is echt achter elkaar crap.

Reality shows van TLC et al die overduidelijk gescript en geacteerd zijn. Gewoon twee nobody's van straat geplukt die "een huis gaan zoeken" of stellen die samen een business hebben dat ze zwembaden aanleggen of huizen flippen. Allemaal fake drama, en vreselijk slecht neergezet.

RTL die in onder andere Shownieuws vreselijk sensationeel is en (volgens mij) met opzet polariseert want kijkcijfers. Zie ook Daniël Verlaan en part two.

Programma's die constant herhalen en terugblikken zodat je bekant 4 minuten TV rekt over 40 minuten zendtijd.

Goedkope editing waardoor je dit soort vermoeiende shit krijgt

Los nog van de reclame natuurlijk. Ik ben inmiddels al zo reclame-loos dat ik er echt slecht tegen kan tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Misschien was ik voor sommigen toch nog niet helemaal duidelijk: een zogenaamde pet peeve is ook niet iets waar de wereld van ondergaat of wat een onoverkomelijk ergerbare situatie veroorzaakt. Het zijn gewoon kleine irritante dingetjes die je met elkaar bespreekt omdat je ze waarschijnlijk gemeen hebt met elkaar. Dit behoeft dan ook niet direct een oplossing ;) .
Ja tuurlijk weet ik dat ik gewoon niet moet kijken, en uiteraard weet ik dat 't geen opsomtopic moet worden :)
Ik zie hier en daar door verschillende draadjes heen deze pet peeves terugkomen. Iedereen heeft dit soort kleine ergernisjes die naar mijn idee gewoon bespreekbaar kunnen zijn zonder dat je direct een zeer waardevolle discussie of oplossing aan het zoeken bent.

Bij mij werkt het namelijk zo dat als je dit soort mini dingetjes gewoon bespreekt, dat andermans voorbeelden aanvoelen als een bevestiging en dan kan ik er sneller om lachen ook :D Er is zoveel kutzakkerij aan de hand in de wereld dat wat lichters wel helpt ;) Er is een topic in AWM, het grote positieve nieuws topic of zoiets, maar ja, TV pet peeves, of pet peeves in 't algemeen komen er niet echt in voor. Zie 't een beetje als zo'n reddit/flabber-1st-world-problem-topic.
(maar eigenlijk is dat gewoon een andere manier om te zeggen om lekker te kunnen "zeuren" in dit topic over dit soort dingen met wellicht een portie humor :+ )

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

TV kijken is mijn pet peeve. Ik heb dan ook een jaar of vijf geleden besloten geen TV aansluitingen meer af te nemen. En sinds ik uit elkaar ben een nieuw huis heb ligt er niet eens meer een TV kabel richting mijn TV. Geen TV decoder op mijn TV. Ik volg mijn nieuws online en kijk mijn series en films lekker zonder reclame.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 12:16
Deathchant schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:00:
Waarom is Ruben Nicolai zo ontzettend vaak op TV?
Denk zelf dat dit gewoon verkapte bezuinigingen zijn. Oftewel gewoon contractuele verplichtingen die onder de streep goedkoper zijn dan allemaal verschillende poppetjes. Gelukkig hebben we netflix, prime, youtube en zelfs nog een beetje usenet. ;)

edit: usenet is oude blockaccount :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 26-07-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Blijf ik altijd gek vinden, dat je betaalt om niet te hoeven betalen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

anandus schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:21:
[...]
offtopic:
Blijf ik altijd gek vinden, dat je betaalt om niet te hoeven betalen :P
offtopic:
vind het nogal een verschil om 6 euro per maand te betalen ipv ongeveer 120/200 euro per maand om alles te kunnen kijken wat ik nu kijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
CurtPoindexter schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:10:
Reality shows van TLC et al die overduidelijk gescript en geacteerd zijn. Gewoon twee nobody's van straat geplukt die "een huis gaan zoeken" of stellen die samen een business hebben dat ze zwembaden aanleggen of huizen flippen. Allemaal fake drama, en vreselijk slecht neergezet.
Dat soort beroepen reality kan op zich best geinig zijn. Die zwembaden die ze aanleggen, zijn natuurlijk nooit van die standaard rechthoekige zwembaden, maar het liefst een waarbij het water op zijn mc esher's omhoog stroomt. Dat er bij elke klus drama is, omdat een bepaalde tegel niet geleverd kan worden (maar uiteindelijk gelukkig wel) of dat een ijssculptuur afbreekt een uur van voor het feest begint (maar toch nog gered kan worden) is om voor wat verhaal te zorgen en je blijft kijken. Vind het best indrukwekkend wat er soms gemaakt wordt.

Ik vraag me ook altijd af wat de kosten zijn van zoveel maatwerk, dat wordt nooit verteld. Een taart in de vorm van het Disney kasteel, een aquarium in de vorm van een bank voor in de wachtruimte, een boomhut gemaakt van hout van de baobab. Het mag wat kosten elke keer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Patty Brard.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Droefsnoet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Dat soort beroepen reality kan op zich best geinig zijn. Die zwembaden die ze aanleggen, zijn natuurlijk nooit van die standaard rechthoekige zwembaden, maar het liefst een waarbij het water op zijn mc esher's omhoog stroomt. Dat er bij elke klus drama is, omdat een bepaalde tegel niet geleverd kan worden (maar uiteindelijk gelukkig wel) of dat een ijssculptuur afbreekt een uur van voor het feest begint (maar toch nog gered kan worden) is om voor wat verhaal te zorgen en je blijft kijken. Vind het best indrukwekkend wat er soms gemaakt wordt.

[..]
Bij die beroependingen zijn alleen die zwembaden en boomhutten twee keer leuk. Daarna ken je de riedel wel.

Maar dat je blijft kijken en dat er dus maar verhaal ingeplakt moet worden dat vind ik zo irritant. Als je dan een bouwprogramma wilt kijken zap dan naar eigen huis en tuin ofzo. Daar gebeurt niks maar wel inspiratie en informatie.

Die house-flips, de bouwbroers en de rest is overduidelijk 100% gescript. Daar staan verhalen online van hoe dat gaat en dat mensen daar nog aan mee doen is voor mij een raadsel. Samen een beachhouse zoeken, een nieuwe woning vermeubelen. 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

Honesty

kattenneus!

Waar ik me altijd erger, ik kijk alleen praatprogramma's (en sinds deze week trouwen in het buitenland op sbs) dat er in die praatprogramma's altijd dezelfde deskundige zitten(snap ik redactie's rolodex, dus makkelijker om die te bellen) maar dat ze dag op dag de zelfde mening vertellen. Je week als je die bekende kop zit al zijn mening en zijn visie over het onderwerp.
Voor de rest weinig tv aan hier.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

TV is tegenwoordig niets meer. Mijn vrouw kijkt nog wel tv en waarschijnlijk vaak dezelfde crap als de vriendin van @CurtPoindexter .

Ik kan me ook wel storen aan telkens dezelfde Nederlanders, die niet eens leuk zijn. Maar de shows zijn ook gewoon niet leuk meer. Vroeger bleef je er voor thuis, maar toen had je nog geen internet en Netflix en ook geen YouTube.

Ik kijk nog wel eens TV, maar dan meer een keer een documentaire a la Air Crash Investigation oid of een keer het nieuws, wat natuurlijk ook alleen is wat men wil dat je ziet of hoort. Verder is het voornamelijk echt troep wat op TV komt en wat te denken van Just Tattoo of Us, Jersey Shore (niet meer op tv gelukkig), Geordie Shore, Ex on the beach etc. een goed lichaam hebben en daar arrogant over doen en dan dom doen en feesten en zuipen. Er komt echt helemaal niets van terecht. Ook de shows op de Nederlandse tv zijn waardeloos tijdverdrijf.

Maar goed, mijn vrouw vind dat leuk om te kijken. Ik zit meer op YouTube. Wel grappig, want zij is 34, ik 38 en volgens mij zou het dan juist andersom moeten zijn. De oudere generaties kijken nog tv, de jongeren doen er niets mee. Heb je geen zak te doen en verveel je je, dan nog zou ik geen tv kijken. Ik heb altijd wel iets te doen en anders verzin ik wel wat. Ik denk dat de Nederlandse tv over een jaar of 25 echt klaar is en ze nu al met de handen in het haar zitten hoe ze de jongere generaties nog aan zich kunnen kluisteren.
Mijn kleine neefjes en nichtjes kijken helemaal niet meer naar TV. Die zitten met de snuffert in iPad. Youtube en/of gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Ouderwets TV kijken is mijn pet peeve. Ik heb helemaal geen zin om TV te kijken volgens een programmering die iemand anders opgesteld heeft. Ik wil kijken wanneer ik dat wil. Kortom ik kijk alles terug.

Daarnaast al die (sluik)reclame vind ik ook bijzonder vervelend. Daarom kijk ik sowieso al nauwelijks naar de commerciële omroepen (die kunnen geen fatsoenlijke programma's maken).

Ik vind eigenlijk Nederlandse TV over het algemeen best wel zwak, er zijn maar een handjevol programma's die de moeite waard zijn om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:44

Pazo

Mroaw?

Ik erger mij aan het half / niet consequent blurren van bepaalde zaken in sommige programma's (met name merken / bedrijfsnamen).
Gisteren toevallig naar het programma 'Operatie beveiliging' op SBS gekeken. Programma dat gaat over evenementenbeveiliging. Best grappig om een keer te zien hoe dat in zijn werk gaat.
Willen ze de naam van het beveiligingsbedrijf dat op de kleding van die mensen staat blurren. Prima, maar doe het dan consequent! Ene shot alles netjes geblurred, volgende shot alles vol in beeld... En dat continu. Doe het goed, of doe het niet.

Zelfde bij 'Helden van het Maxima ziekenhuis', ook gisteren gekeken. Ze gingen voor een van de zieke jongeren een Mercedes AMG regelen waar hij dan een rondje in mocht rijden. Ze zeggen eerst 10x dat het om een Mercedes AMG gaat, en volgens als de auto in beeld komt proberen ze het Mercedes logo te blurren. En 2 shots later zijn ze het 'vergeten' en is het weer pontificaal in beeld. :F

Ach, het zal wel aan de hitte hebben gelegen dat ik mij daar dood aan ergerde.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Goed om te lezen dat ik afgelopen 2 jaar een hoop ergernis heb ontweken door het TV abonnement op te heffen en puur mijn entertainment van Netflix, YT en de NPO app haal. En vooral wanneer het MIJ uitkomt.

(overigens YT premium account, dus wordt niet doodgegooid door reclames).

van de NPO app af en toe Rijdende rechter, Kassa, Radar en keuringsdienst van waarden en dat soort ongein om weer eens lekker dat Nederlandse gezeur aan te horen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
CurtPoindexter schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Bij die beroependingen zijn alleen die zwembaden en boomhutten twee keer leuk. Daarna ken je de riedel wel.

Maar dat je blijft kijken en dat er dus maar verhaal ingeplakt moet worden dat vind ik zo irritant. Als je dan een bouwprogramma wilt kijken zap dan naar eigen huis en tuin ofzo. Daar gebeurt niks maar wel inspiratie en informatie.
Het doel van die programma's is ook niet om informatie te geven hoe je zelf een taart in de vorm van een draak kan maken die vuur kan spuwen, zonder dat alles begint te smelten. Het gaat erom dat die mannen een taart kunnen maken die vuur kan spuwen, zonder dat alles smelt.

Ik weet ook wel dat het altijd goed afloopt, ook al is een kudde wilde gorilla's uitgebroken in de werkplaats of is door een aardbeving een kloof ontstaan op weg naar de plek van bestemming. Ik vind het dan alsnog knap dat ze een 3D replica van de Nachtwacht hebben gemaakt uit ijs.

Voor klustips kijk ik wel Youtube, zodat ik een filmpje over een lamp indraaien nog een paar keer kan herhalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
De reclames die de films continu onderbreken... verschrikkelijk! Ik heb daarom inmiddels al 20 jaar het tv-kijken vaarwel gezegd, sinds de tijd dat ik mijn eerste dvd speler kocht, in 1999. Nooit gemist.

Sindsdien alleen dvd's/br's, Netflix, YouTube en in het verleden usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Droefsnoet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Het doel van die programma's is ook niet om informatie te geven hoe je zelf een taart in de vorm van een draak kan maken die vuur kan spuwen, zonder dat alles begint te smelten. Het gaat erom dat die mannen een taart kunnen maken die vuur kan spuwen, zonder dat alles smelt.

Ik weet ook wel dat het altijd goed afloopt, ook al is een kudde wilde gorilla's uitgebroken in de werkplaats of is door een aardbeving een kloof ontstaan op weg naar de plek van bestemming. Ik vind het dan alsnog knap dat ze een 3D replica van de Nachtwacht hebben gemaakt uit ijs.

Voor klustips kijk ik wel Youtube, zodat ik een filmpje over een lamp indraaien nog een paar keer kan herhalen :P
Sorry, ik wil best over mijn pet peeves mopperen maar het is een beetje storend als er op elke slak zout gelegd moet worden.

Dit weet ik allemaal ook wel, daarom is het ook een pet peeve. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

JK schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:08:
Vroeger bleef je er voor thuis, maar toen had je nog geen internet en Netflix en ook geen YouTube.
Met het gevaar om over te komen als een ouwe zeur: vroeger was TV gewoon leuker. Neem de shows van Willem Ruijs: die man hield op een doorsnee zaterdagavond heel Nederland aan de buis gekluisterd, leefde oprecht mee met gasten en kandidaten (kreeg een halve hartverzakking als iemand een fout antwoord gaf en huilde mee met de verliezers) en toverde tussen twee spelrondes even een duetje met, pak 'm beet, Tina Turner uit de hoge hoed.

Voor diegenen die ná 1985 geboren zijn en bovenstaande niet kunnen plaatsen: het is alsof Ruben Nicolai écht leuk en oprecht zou zijn, en opeens zonder vooraankondiging een duet met Beyoncé zou zingen.

Weet je wie ik mis? Rolf Wouters. Ik durf wel te zeggen dat dat de laatste échte getalenteerde showmaster* op de Nederlandse TV was. Bijvoorbeeld zijn versie van Wedden Dat...? en de Uh, Vergeet Je Tandenborstel Niet Show waren oprecht leuk om naar te kijken. Koen en Sander (die ja) hebben hem een jaar of twee geleden getraceerd (die man wilde écht niet meer op TV en radio, dus het kostte ze heel wat moeite) en hij doet nu iets heel anders; ook omdat hij het wereldje zat is.

Van de huidige TV-programma's vind ik zoiets als We Zijn Er Bijna nog wel te pruimen. Dat, en Rail Away (maar dat is mijn afwijking), zijn dan ook meteen de enige lineaire programma's die ik vrijwillig mee kijk op de bank. Bij de rest gaat de laptop open en ben ik alleen fysiek nog aanwezig ;)

Gelukkig staan Netflix en Amazon hier steeds vaker "op" dan een lineaire TV.

*pun intended
EnigmaNL schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:13:
Ik vind eigenlijk Nederlandse TV over het algemeen best wel zwak, er zijn maar een handjevol programma's die de moeite waard zijn om te kijken.
Het is niet alleen Nederlandse TV; het fenomeen zie je overal ter wereld. "Reality TV" is al sinds eind jaren '90 een goedkope manier om zendtijd te vullen en kijkers te binden. Kijkers slikken de gescripte crap blijkbaar voor zoete koek en zijn daarmee, althans in de ogen van de zenderbazen, vast ook meer vatbaar voor reclame. Met als absolute toppunt natuurlijk The Kardashians (of hoe je het ook schrijft); ik was zó teleurgesteld dat het helemaal niks met Star Trek te maken bleek te hebben })

[ Voor 17% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 26-07-2019 10:42 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Met het gevaar om over te komen als een ouwe zeur: vroeger was TV gewoon leuker. Neem de shows van Willem Ruijs: die man hield op een doorsnee zaterdagavond heel Nederland aan de buis gekluisterd, leefde oprecht mee met gasten en kandidaten (kreeg een halve hartverzakking als iemand een fout antwoord gaf en huilde mee met de verliezers) en toverde tussen twee spelrondes even een duetje met, pak 'm beet, Tina Turner uit de hoge hoed.
Ik ben van 1981, maar kan dit ook niet meer plaatsen. Weet nog wel van Ron's Honeymoonquiz, wat ik erg leuk vond en inderdaad de Vergeet je tandenborstel niet show. Met idd Rolf Wouters. Dat was leuk om te kijken, maar nogmaals; het aanbod aan zenders was ook karig. Je had nog niet zo veel. Verder dan Nederland 1, 2 en 3 kwam het niet. Later kwam RTL Veronique uit Luxemburg (nu dus RTL 4) en ook SBS 6 weet ik de start nog wel van. Scandinavian Broadcast System 6. Sloot RTL Veronique in het begin niet rond middernacht af met het volkslied en de vlag? Misschien de gewone zenders ook wel. Er was gewoon 's nachts geen TV in Nederland. :) Uiteraard had je nog wat andere zenders.. BBC, VRT, ZDF.

Nu is mijn geheugen ook weer niet zo goed dat ik alles weet uit mijn kindertijd.... maar zo herinner ik het me. :+

Maar nu heb je dus YouTube, Netflix, Amzon, HBO etc. dus kan je alles kijken wat je wil en zonder of met weinig reclame. Maar het valt nog mee met de reclame in Amerika. Dat gaat echt nergens meer over, je kan niet fatsoenlijk TV kijken daar. Zelfs tussen einde van de show en aftiteling krijg je nog reclame soms. En na de aftiteling wéér reclame.

TV was leuk, maar voor mij is het echt klaar. Of er moeten weer meer documentaires komen, maar ook die kan je online vinden en on the go kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:08
Deathchant schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:00:
Een andere kleine pet peeve is dat als er staat dat om 19:30 het nieuws begint dan dan om 19:33 "de klok wordt mede mogelijk gemaakt door...." in beeld komt, waarna het nieuws pas begint....want de reclame vóór het nieuws moét perse over 19:30 heen....

Wat vinden jullie?
Is.... er misschien een commerciële zender die een klok laat sponsoren door een andere commerciële instelling?

Over het algemeen wil ik zeggen dat TV dood is. Ik kan me herinneren dat het idee YouTube gelanceerd werd. Ik kon me niet voorstellen dat amateur-TV ooit een bedreiging zou kunnen vormen voor wat er van de kabel komt. Maar, eerlijk is eerlijk, dat is het dus wel. En dan nog de on-demand streaming diensten die onze keuzes hebben uitgebreid.

Blijft over.... Blijft over die groep die zich minder aangetrokken voelt tot digitale media. En die groep die wèl kennis heeft genomen van de ontwikkelingen in de markt, maar er voor kiezen toch gebruik te maken van traditionele broadcast. Dat kan, maar dat zijn meestal niet de meest, laten we zeggen, avant-gardistische mensen.

Dus dat is de populatie waarvoor tegenwoordig TV wordt gemaakt. Kinderen; ouderen en.... de achterhoede. Dat leidt niet bepaald tot kwaliteit. Omroep MAX is de nieuwe VPRO.

Om terug te komen op je punt - ja, ik heb nog televisie. Maar dan vooral omdat bepaalde live sport evenementen nog steeds niet voordelig worden aangeboden. EuroSport player is ongeveer net zo duur als een TV abo bij mijn ISP. Verder? Niet zo veel. Er zijn betere alternatieven te krijgen om mijn vrije tijd te vullen :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Helixes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:59:
[...]

Is.... er misschien een commerciële zender die een klok laat sponsoren door een andere commerciële instelling?

Over het algemeen wil ik zeggen dat TV dood is. Ik kan me herinneren dat het idee YouTube gelanceerd werd. Ik kon me niet voorstellen dat amateur-TV ooit een bedreiging zou kunnen vormen voor wat er van de kabel komt. Maar, eerlijk is eerlijk, dat is het dus wel. En dan nog de on-demand streaming diensten die onze keuzes hebben uitgebreid.
Dat gevoel had ik ook bij de start van Youtube en in het begin was het ook niet meer dan grappige en amateuristische filmpjes. Maar als je kijkt wat voor een productie er achter bijvoorbeeld Linus Tech Tips zit, kun je al bijna niet meer van amateurs spreken. Youtube is het nieuw TV, en vult de niches op die de Netflix-en van deze wereld achterlaten.

En Lonelygirl15 was natuurlijk het eerste voorbeeld van een scripted show op Youtube, al hadden we dat toen niet door
.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Dit topic herinnert mij eraan mijn Ziggo abbo aan te passen. Weg met het tv abbo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

't is natuurlijk ook wel zo dat we praktisch alles allemaal wel een keertje hebben gezien. Dan is het nog moeilijk mensen te vermaken op een lineair, half duplex medium als de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je wilt weten waarom de meeste shows op de commerciele TV zoveel op elkaar lijken en telkens de zelfde mensen hebben:
Bedrijven als SBS en RTL hanteren exact dat wat Netflix doet. Analytics over kijkgedrag en inhoud. Shows zijn getagd. Die tags gaan over welke acteurs of BN'ers er in voorkomen, wat de inhoud is (humor, satire, sex, etc etc), uitzendtijdstip, en nog veel meer zaken. Op basis daarvan kun je redelijk voorspellen wat gaat scoren en wat niet. Dus zie je de ex-Lama's, Beau en nog wat anderen in heel veel shows op primetime terugkomen, en lijkt het allemaal steeds meer op elkaar of is het een variatie op het zelfde.
Netflix begon zo met House of Cards en daar is Orange is the New Black uit voortgekomen. Puur kijken: wat scoort en wat niet. Gewoon basis analytics, niks bijzonders tegenwoordig :)

Overigens is dat vermoedelijk ook de reden waarom de publieke omroep zulke slechte programmas maakt. Niet dat ze niet willen, maar het publeieke bestel met de omroepen is te verplinterd en teveel losse budgetten om een generiek beeld te vormen, danwel dit soort dingen te kunnen financieren. De NOS kan het (en doet het, en BNN vermoedelijk ook, maar een Omroep Max of een EO zie ik dat niet zo snel doen. Wellicht maar goed ook, want niemand zit op de zoveelste show met Andries Knevel te wachten :P
De PO moet het volgens mij meer hebben van de mensen waarvan ze weten dat het kijkcijferkanonnen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 09:54
Fore! schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:17:
Goed om te lezen dat ik afgelopen 2 jaar een hoop ergernis heb ontweken door het TV abonnement op te heffen en puur mijn entertainment van Netflix, YT en de NPO app haal. En vooral wanneer het MIJ uitkomt.

(overigens YT premium account, dus wordt niet doodgegooid door reclames).

van de NPO app af en toe Rijdende rechter, Kassa, Radar en keuringsdienst van waarden en dat soort ongein om weer eens lekker dat Nederlandse gezeur aan te horen :')
geen gladde praatjes in YT reclames? Weet je wat ook glad is? Je gezicht na het gebruik van deze tegekke producten van Dollar Shave Club.....

see what i did there? krijg je alsnog reclame :+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 21:27
Je vergeet Jandino die op elke zender te zien is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Tja YouTube....Het is dat er uBlock origin, Ghostery addons bestaan en dat ik op mijn telefoon YouTube Vanced kan sideloaden, maar geen haar op mijn hoofd die denkt om de originele youtube zonder adblockers e.d. aan te zetten.
1x een advertentie ofzo is prima, maar niet aan het begin een unskippable 16 seconde lang durende ad laten zien, en dan middenin het filmpje weer een onderbreking.

Ik ben ook van mening dat het vroeger toch wat beter was. Idd, quizshows e.d. waren leuker, Prijzenslag, rad van fortuin...Nu is het meer gedreven op meer meer meer, ipv kwaliteit. Iedere random schmo wordt tegenwoordig op de buis gezet, zolang er maar drama in zit of afzeik/leedvermaak programma's, waarvan je van 90% de vraag kunt stellen of het wel echt is en geen doorgestoken kaart.
Beau van Erven-Dorens kán tenminste nog wat, hij heeft wel altijd interessante programma's en daaraan kun je wel zien wat Beau drijft als persoon. Zo iemand kun je echt niet tegenover Gordon of de Roelvinkjes zetten.
Mensen zoals Kim Kardashian, Paris Hilton etc. VRE-SE-LIJK! Die kunnen niks, behalve een account op instagram volspammen met duckfaces. En datgene wat ze kunnen, zoals kledinglijnen opzetten enzo, dat kunnen ze ook alleen maar omdat ze gewoon rich-by-association zijn inclusief het netwerk dat ze hebben.
Ze vervullen maar 3 doelen: 1) looking pretty, 2) causing drama, 3) een verneukt (schoonheids)voorbeeld zijn voor meisjes/vrouwen.
Ik heb verder niks tegen ze, maar het is meer het hele cliché eromheen dat dit in stand blijft houden.

Daarnaast vind ik gewoon dat TV presentatoren zoals Gordon gewoon met teveel (al dan niet verkapt) racisme wegkomen of andere dingen die gewoon niet OK zijn, alles onder het mom "vrijheid van meningsuiting, dus dat betekent dat altijd ruim plaats gemaakt moet worden voor dingen die eigenlijk gewoon niet goed zijn".
En ook overduidelijke biases van de NOS die Jesse Klaver na 2 minuten direct onderbreekt om zendtijd te geven aan Thierry Baudet voor een 20 minuten grootheidswaanzin-spreektijd over de uitslag van de verkiezingen.
Maar goed, dat is een discussietje verder ;)

So you think you can dance, om maar even een vrij recent programma te noemen, dát is mijns inziens nog een programma dat leuk is; ja ok, er is een jury waar nu steeds meer van die unknown-people inzitten, maar daar moet je op zijn minst iets kunnen. Vroeger, de eerste series van het programma hadden tenminste ook juryleden met ervaring, idem met de beginselen van Idols, maar de dansers moeten wel echt wat kunnen en er worden redelijk complexe choreografieën neergezet. In vind dat wel mooi om te zien. Ik zal het dan maar niet hebben over de cultuur die dáár dan weer achter zit (geen mietje mogen zijn, doorbikkelen door pijn heen, jezelf over het uiterste heen drijven etc).
Maar ja het is wat eerder gezegd werd: is het 1x een succes, dan zal het tot op het bot uitgemelkt worden, en dán wordt het niet meer leuk, maar omdat mensen gewoontedieren zijn wordt het toch nog geaccepteerd.

Een tijd terug was het ook zo, dat altijd alles op TV moest wijken voor voetbal :F althans, zo voelde het aan. Ik wilde Goeie Tijden kijken verdomme :D
Over goeie tijden gesproken...Daar heb je ook veel product-placement in, en ook van die dingen als overduidelijk zien dat ze zakken Doritos daar hebben staan, maar dan net zo gedraaid dat je het merk niet ziet. Aan de ene kant snap ik dat, want dat is onbetaalde reclame, maar tegelijkertijd is het extreem hypocriet: bij elke getoonde voetbalwedstrijd moet je eens kijken welke merknamen allemaal op de borden staan langs de zijlijn...

Vroeger was het leuk om een film op TV te kijken. Je had 1x reclame erin van 3 minuten en dan weer verder. Als nu Lord of the Rings op TV komt, zit je van 20:00 - 00:00 aan de buis, 2,5 uur voor de film met 7x onderbrekingen met reclames.
Ik heb vorige week toevallig eens gechecked hoe lang een reclameblok kan zijn op een random moment....Ik had welgeteld 13 minuten en 35 seconde reclame opstaan (maak er dan op zijn minst 13 minuten en 37 seconde van, dan valt er tenminste nog iéts goeds over te zeggen).
Ik vind het zo nu en dan toch eens leuk om wat te zappen....van Bones naar het RTL nieuws, naar een natuurdocu op Z-DOC, naar Jamie Oliver op 24Kitchen, maar je kunt gevoelsmatig de programma's niet meer vinden tussen al die reclame.
En let maar eens op: van de 10x dat je de TV aanzet, hoe vaak je in tunet in reclame ipv een programma. Reclame is ook nog eens tegelijkertijd op alle zenders (met opzet?), waardoor ik idd sneller mijn XTreamer aanzet en een serie ga kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:24

Punkrocker

Mostly harmless

In random order en verre van compleet:

Linda de Mol
Grachtengordel incrowd
Ondeskundige (co-)presentatoren (Bijv. De Breij in dat Apollo programma met André Kuipers)
Voetbalvrouwen die op TV willen
Geer & Goor (die afkorting alleen al...)
Voetbal
Talentenjachtshows
Reality TV shows (al dan niet scripted)
Reclameblokken die het programma onderbreken
Een weerbericht van een halve minuut en de rest pas na minutenlang reclameblok
Ondertiteling bij mensen die niet in de randstad wonen.
...

Er zitten ongetwijfeld overlap in. Dat zijn de ergste.

Dus ja: Weinig TV kijken dus. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:02

RoamingZombie

Watching the sheeple...

TV pet peevees? Dat is alles. Daarom kijk ik al 15 jaar geen televisie meer. Spelprogramma's zijn te dom voor woorden, reality shows zijn nog veel achterlijker, series lopen achter, reclames zijn pure tijdverspilling.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
En als je al een serie wilt "volgen" op tv, dan zit je vandaag in S01E01 en over een week ik S06E12 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Als ik puur kijk naar Nederlandse televisie is 90% een irritant programma zonder meerwaarde anders dan tijd dodend ( is ook waarom er tv is) maar programma doet niets, de commentators zijn altijd hetzelfde, domme discussies over niks en laat maar staan dat talent niet het eerste woord is wat je bij sommige denkt. Reclames zijn vaak saai, irritant en als ze nou informatief waren of dat er iets voorbij kwam waar je wat aan had. zoals in plaats van reclame spotje van douwe egberts gewoon een weer bericht of zo iets.

kijken naar andere zenders zoals discovery channel of national geographic zitten ook reclames is maar vaak gaat het ook of programma's die op national geograpgic/discovery channel draaien om wat hype te creëren.

nu ben ik blij dat ik niet zoveel tv kijk meer netflix/youtube/hbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20
Televisie (en dan met name de commerciële zenders) is gewoon verziekt met alles wat Endemol heeft verzonnen. Begonnen met Big Brother en daarna is alles berg afwaarts gegaan. Elke vorm van entertainment is nu alleen nog maar mogelijk als er maximale emo drama gegenereerd kan worden. En dat komt in elk programma terug. Het gaat niet meer om het onderwerp (klussen, zingen, bouwen, zagen, avontuurlijke uitspattingen), maar om de (vaak overdreven en soms fake) emoties. Vroegah had je de soundmixshow, bananesplit, Wedden Dat, Fort Boyard, Tandenborstelshow etc... dat was leuk, het ging om wat mensen konden. Nu is dat bijzaak en gaat het vooral om wat de deelnemers voelen aan emotie. Interview vooraf, tijdens, achteraf, spanningsopbouw. Het gaat zelfs zover dat het emo acteerwerk van de presentator/trice belangrijk is. Vreselijk is het, complete fastfood voor je hersenen. Niet nadenken, maar absorberen, zonder 1 hersencel te hoeven gebruiken.
Endemol heeft de mensheid dom en murw gemaakt. Totale zombies zijn we geworden, apathisch voor nog enige intellectuele uitdagingen. De galg verdienen ze, brandende pek en veren. :p

Needless 2 say dat ik al 10+ jaar geen tv abbo meer heb en alleen nog npo uitzendinggemist kijk voor enkele actualiteitenprogramma's.

Doe jezelf en je korte bestaan op deze planeet een gunst, en gooi die tv het raam uit. Middelvinger naar RTL/SBS/etc, en verwonder je aan alle mooie dingen die deze planeer je te bieden heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zit ik hele avonden in de week op GoT, dat gaan zowel jullie als ik niet zo leuk vinden denk ik :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

ehtweak schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:43:

@Helgie Nee, al die duurbetaalde acteurs of influencers of omhoog gevallen jijbuis popie-jopies zijn wel ok? ;w
Zeker niet, die zijn zo mogelijk nog erger dan de John Williams's van deze wereld ;) Die content moet je dus ook zien te vermijden. Maar op YouTube zijn een aantal kanalen die echt zeer interessant zijn een waar je veel van kan leren mbt geschiedenis, techniek, en eigenlijk alles wat je maar wilt.

Er zitten namelijk een hoop ( goed verstopte) mensen op die daadwerkelijk ervaring en verstand van zaken hebben in hun vakgebied en kennis delen die je nergens anders kan vinden. Bij de meeste is het camerawerk dan misschien niet geweldig, maar je krijgt wel een kijkje in de keuken bij echte vakmannen, en dat is zeldzaam. Bijvoorbeeld AvE, The History Guy, real engineering, dat soort kanalen vind ik echt top. Mightycarmods is leuk, Curious Droid is interessant.

Ofwel: ja, de meeste populaire kanalen zijn ronduit slecht ( vooral die hyperactieve clickbait overemotionele drama queen kutvloggers mogen wat mij betreft direct wegwezen) maar als je de paar zeldzame echt interessante kanalen weet te vinden binnen jouw interesses dan is het toch echt wel leuk, en je leert nog eens wat ook.

Hypocrites must die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 10:37
Circa 80% van mijn sociale cirkel heeft geen TV-aansluiting en bij de jonge gezinnen van mijn scoutingvereniging zie ik ook steeds vaker dat ze geen TV kijken.

De TV bazen zien ook wel dat hun platform dood aan het gaan is, daarom pompen ze constant rotzooi uit wat de enige doelgroepen aanspreekt die wel braaf blijven kijken: ouderen en vrouwen (niet alle vrouwen natuurlijk, maar over het algemeen zijn programma's ingericht voor vrouwelijke kijkers).

Hersendood quiz-programma #24, zingprogramma #5 nu met gastjury de plaatselijke bakker die niks van zang weet, irritante BN-er krijgt zendtijd voor een banaan im aarsch, CSI, een van de 3 NCIS, RTL Boulevard/Shownieuws, help ik weeg evenveel als een fiat panda.

RTL probeerde met 7 nog mannelijke kijkers te trekken, maar dat is vreemd genoeg niet gelukt met reruns van Steven Seagal films en ingekochte Brits politiefootage uit 2003.

Traditionele TV is dood, Deathchant. Je kan het betreuren, je kan er ook van genieten nu er zoveel betere alternatieven voor entertainment en nieuws bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:28
alki schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:07:
Je vergeet Jandino die op elke zender te zien is...
Die leeft zijn sterrenstatus ook helemaal uit en zie je ook overal.

Hetzelfde met Philippe Geubels, die zie je nu ook overal !

Gelukkig kijk ik maar weinig "ouderwetse" tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
#1 staat toch echt reclame. Ik vind reclame niet erg maar wel elke 20 minuten film of elk kwartier in een serie :/ is toch wel k*t

[ Voor 7% gewijzigd door Mrjraider op 26-07-2019 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu een vraag voor niet-sporthaters. Eens met vele posts, maar hoe kijk je zonder TV live sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
desmond schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:47:
Nu een vraag voor niet-sporthaters. Eens met vele posts, maar hoe kijk je zonder TV live sport?
Ik kijk alleen maar F1, daarvoor heb ik abo op F1TV. Wielrennen en diverse andere sporten op NPO Digitenne. En ik heb de FTA Engelse en Duitse zenders via de satelliet. Gaat dus prima zonder "normaal" tv abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

om johan derksen te quoten (ondanks dat ik ook die kerel echt niks vind):
als ik een avondje tv kijk haat ik zo 20 mensen.
ik kijk dus ook steeds minder. enige reden dat ik nog een abbo heb is sport, waarbij ik me in dit topic verplicht voel te melden dat ik me ook erg stoor aan sportcommentatoren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
dawg schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:19:
om johan derksen te quoten (ondanks dat ik ook die kerel echt niks vind):

[...]

ik kijk dus ook steeds minder. enige reden dat ik nog een abbo heb is sport, waarbij ik me in dit topic verplicht voel te melden dat ik me ook erg stoor aan sportcommentatoren. :+
Ha... 21 mensen in jouw geval dus. Aangezien Johan ook erg vaak op tv is.

Ontopic:

Ik deel de mening van velen hier. Ik heb sinds ik ben gaan samenwonen ongeveer 5 jaar geleden, nooit een tv abonnement genomen, alleen internet via Ziggo heb ook geen vaste telefoonlijn. Laatst heb ik zelfs de coax kabel uit de muur getrokken om plaats te maken voor een UTP kabel, richting de meterkast. Als ik bij mijn familie op bezoek ben en de Nederlandse tv zenders weer standaard aanstaan begint de ergernis alweer. En merk ik ook dat ik he-le-maal niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Punkrocker schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:38:
[...]

In random order en verre van compleet:

Linda de Mol
Grachtengordel incrowd
Ondeskundige (co-)presentatoren (Bijv. De Breij in dat Apollo programma met André Kuipers)
Voetbalvrouwen die op TV willen
Geer & Goor (die afkorting alleen al...)
Voetbal
Talentenjachtshows
Reality TV shows (al dan niet scripted)
Reclameblokken die het programma onderbreken
Een weerbericht van een halve minuut en de rest pas na minutenlang reclameblok
Ondertiteling bij mensen die niet in de randstad wonen.
...

Er zitten ongetwijfeld overlap in. Dat zijn de ergste.

Dus ja: Weinig TV kijken dus. 8)
Mja, voor Linda de Mol heb ik een zwak (net als velen van rond mijn bouwjaar die vroeger The DJ Kat Show op SKY Channel keken denk ik) dus die komt er mee weg om reden van nostalgie :).

Martijn Krabbé (niet op je lijst, maar ik noem hem toch) heeft vroeger PowerPlay gepresenteerd voor de TROS; Nederlands eerste TV-programma over videogames, en krijgt daarmee een klein streepje voor.

Maar de rest van je lijst: helemaal mee eens hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 16:31
Mijn pet peeve;

'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door...'

Nee, de uitzending ervan wordt mede mogelijk gemaakt door...

Lijkt me sterk dat een Nederlandse fabrikant van kroketten mee heeft betaald aan de productie van een grote Amerikaanse serie of film.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

NitroX infinity schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:23:
Mijn pet peeve;

'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door...'

Nee, de uitzending ervan wordt mede mogelijk gemaakt door...

Lijkt me sterk dat een Nederlandse fabrikant van kroketten mee heeft betaald aan de productie van een grote Amerikaanse serie of film.
Dora the Explora brought to you by the kroketten from Mora!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
TV Pet Peeve: 'experts' bij RTL Boulevard. Mijn vriendin kijkt graag Boulevard, dus ik ben noodgedwongen wel eens aan het meekijken. Bij elk onderwerp staat een zogenaamde 'expert' aan de desk, die werkelijk waar 0.0 verstand heeft van het onderwerp (buiten John van den Heuvel en Peter R. de Vries). Tijdje geleden was er een voetbaltransfer en dan staat Fatima Moreiro de Melo aan de desk als 'expert'. Waarschijnlijk dacht iemand van de redactie: 'voetbaltransfer, voetbal, sport, hockey, we bellen Fatima!'

Nog veel erger is dan het gebrek aan iets van kennis over het onderwerp, ze hebben er nog niet eens een Google search aan gewaagd om zichzelf in te lezen. Alles is speculatie en niet op feiten gebaseerd, maar ze staan daar wel als 'expert'.

Overigens vind ik dan wel weer leuk dat Eddy Zoey van de week aan het presenteren was, die neemt elk onderwerp op de hak op sarcastische toon

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
@PSV-EHV Heb dat stukje met Eddy ook gezien, wel grappig om hem weer eens op TV te zien. Ze hadden ook een segment dat was van YouTube geript en in stukken geknipt, puur filler om de zendtijd te vullen :D.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
PSV-EHV schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:31:
TV Pet Peeve: 'experts' bij RTL Boulevard. Mijn vriendin kijkt graag Boulevard, dus ik ben noodgedwongen wel eens aan het meekijken. Bij elk onderwerp staat een zogenaamde 'expert' aan de desk, die werkelijk waar 0.0 verstand heeft van het onderwerp (buiten John van den Heuvel en Peter R. de Vries). Tijdje geleden was er een voetbaltransfer en dan staat Fatima Moreiro de Melo aan de desk als 'expert'. Waarschijnlijk dacht iemand van de redactie: 'voetbaltransfer, voetbal, sport, hockey, we bellen Fatima!'

Nog veel erger is dan het gebrek aan iets van kennis over het onderwerp, ze hebben er nog niet eens een Google search aan gewaagd om zichzelf in te lezen. Alles is speculatie en niet op feiten gebaseerd, maar ze staan daar wel als 'expert'.
Exact dit!! Ineens is iedereen een fashion/media/celebrity/hollywood deskundige. Idd, John van de Heuvel en Peter R. de Vries en ik geloof Mark Van der Linde die weten tenminste écht wat.

Wat ik ook vreselijk irritant vind, is dat die Michiel Vos (de Vos?) zoveel blaat over Amerika (hij is VS "deskundige"), dat het gewoon doorzichtig is dat hij gewoon smult/geniet van alle "ellende" die Trump daar uitkraamt. Vreselijk gekleurd brengt hij nieuws over op de kijker (maar dat vind ik van eigenlijk alle nieuws/media).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:52
Het stemgeluid van dat mens van de Trekpleisterreclames (en Bepanthen, Vanish). Rare intonaties, vreemde uitspraak, te nasaal. Trlekpleistuj, voor het vertróuwde vóórdeel :r

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
https://www.kakhiel.nl/po...geprotesteerd-moet-worden
en ik quote:
Ding 3: Altijd dezelfde mensen op tv

Op alle publieke omroepen en ook op de commerciële omroepen zie je al jarenlang altijd alleen maar dezelfde mensen zoals die Ruben Nicolai ofzo en Peter R de Vries en Boven erven dorens, Mick Welie en die cabaretier gast met dat grote voorhoofd en die spleet tussen z’n tanden nodig gewoon eens een keer iemand anders uit vet saai dit
En ik was níet degene die ze inspiratie gaf, dus there you go, I'm not the only one ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 23:34
Zang/Dansshows. Volgens mij alleen ontwikkeld om onze 'BN'ers' aan het werk te houden.
Pagina: 1