Vraag

• Pandino
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Hallo,

Omdat ik stop met mijn werk moet ik helaas afscheid nemen van mijn Iphone 8 (werktelefoon).
Mijn budget is ongeveer 200 euro, dus het wordt een android.

Ik gebruik mijn telefoon voor niks bijzonders (internetten, simpele spelletjes etc), maar wel heel veel. Goede foto's maken is een pre, maar ik begrijp dat ik voor 200 euro niet te veel kan verwachten.

Dit is mijn shortlist:

- pricewatch: Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart
- pricewatch: Motorola One Zwart
- pricewatch: Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw

Ik wil hem binnen een week in huis hebben (voor 1 augustus).
Ik twijfel over de A2 lite ivm bootloops.

Zie ik iets over het hoofd/welke lijkt jullie het best?

Alvast bedankt!
Panda

Beste antwoord (via Pandino op 26-07-2019 22:39)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De Mi A2 zonder lite is ook een prima optie:
https://www.amazon.de/Xia...l-SIM-Black/dp/B07FMPVBQR

De Xiaomi Mi A serie had eind vorig jaar wat problemen bij updates, maar dat gaat sindsdien ook weer soepel.

[ Voor 33% gewijzigd door sambalbaj op 26-07-2019 00:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

De Xiaomi Mi A serie had eind vorig jaar wat problemen bij updates, maar dat gaat sindsdien ook weer soepel.

[ Voor 33% gewijzigd door sambalbaj op 26-07-2019 00:18 ]

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 06:35
Ik gebruik de lite al 8 maanden met alle genoegen zonder boot loops! Voor de prijs een goed en snel toestel met Android One.

• Pandino
sambalbaj schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 00:16:

Ik ben bang dat die te groot is (kleine meisjes handen/ meisjes broekzakken :') )
Messje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 00:26:
Ik gebruik de lite al 8 maanden met alle genoegen zonder boot loops! Voor de prijs een goed en snel toestel met Android One.
Goed om te horen dat de bootloops geen issue meer zijn :)

• ano123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 18:35
Als je budget 200 euro is, zou ik eerder gaan voor de Xiaomi Redmi Note 7 in plaats van de Mi A2 Lite. (De A2 Lite is een toptoestel hoor, maar de Redmi Note 7 is nog iets beter)

[ Voor 36% gewijzigd door ano123 op 24-12-2019 18:38 ]

Soms actief. Soms.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb ze voor het gemak naast elkaar gezet.
https://tweakers.net/pric.../1237509;1215809;1250893/

Zelf denk ik dat de Nokia net iets beter is, betere wifi, sneller geheugen, modernere bluethooth, nfc, usb-c, smalste en ligtste wat beter in de hand ligt. Plus is de nieuwste.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:38
zit zelf ook al een tijd te kijken.
Als je uit die 3 wilt kiezen, ga voor de nokia. Goede kwaliteit en snelste processor.

Als je de beste hardware wil (snelle soc en geheugen) voor rond de 200, ga voor de Xiaomi Redmi Note 7 of de Xiaomi Mi A2 (niet lite).

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Pandino 2e hands iPhone 6S of 7 al bekeken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pandino
Bedankt voor alle input! Het is de A2 lite geworden.

* reguliere A2 is me te groot, zelfde geld voor redmi note 7 (en MIUI spreekt me niet aan)
* Motorola one heeft minder scherm en batterij, weegt niet op tegen NFC en usb C
* De Nokia heeft maar 3/32gb ram/intern geheugen en dat lijkt me te weinig, de versie met meer geheugen is stukken duurder.
* Tweedehands heb ik wel naar gekeken, maar ik kijk toch op tegen het kopen van een 'oude' telefoon.

• swhnld
  • Nu online
Pandino schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:38:
Bedankt voor alle input! Het is de A2 lite geworden.
Er waren boot loop problemen met updates wanneer taal niet Engels was en er een pin op de sim kaart zat, advies is die pin van de sim af te halen gelijk en dan pas de updates te draaien.

• Pandino
swhnld schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:22:
[...]

Er waren boot loop problemen met updates wanneer taal niet Engels was en er een pin op de sim kaart zat, advies is die pin van de sim af te halen gelijk en dan pas de updates te draaien.
O, dan kan ik dat altijd nog doen voor de zekerheid. Werkt het dan ook om je simkaart eruit te halen voordat je de update doet?

• swhnld
  • Nu online
Dat weet ik niet, dit was de oplossing begin van het jaar toen de problemen speelden.
Pagina: 1