PHPstorm ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
Ik loop al een tijdje mee in de PHP scene en je weet hoe het gaat. Eenmaal een werkwijze aangeleerd gooi je niet zo snel overboord. Maar met PHPstorm twijfel ik. Echter de kosten zijn nogal fors.

Zo vraag ik me af In hoeverre PHPstorm toe te passen is in Lavarel omgeving en hoe zit het met offline en online werken? Momenteel gebruik ik Sublimetxt en met wBond maak ik een sftp verbinding. Echter kan je maar 1 file downloaden en niet meerdere tegelijk (om maar eens iets te noemen).

Daarnaast is JavaScript ook van belang. In hoeverre valt dat te combineren?

Graag is jullie ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43
199 euro vind je fors? Dat is niks. Wat betreft je vragen: heb je de features (https://www.jetbrains.com/phpstorm/) überhaupt al bekeken? Daar worden je twee grootste vragen al beantwoord.
Wat betreft sftp: ik denk niet dat dat er in zit (maar ik kan er naast zitten).
Probeer anders gewoon de 30 dagen proef versie?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakn00b
sig69 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:11:
199 euro vind je fors? Dat is niks. Wat betreft je vragen: heb je de features (https://www.jetbrains.com/phpstorm/) überhaupt al bekeken? Daar worden je twee grootste vragen al beantwoord.
Wat betreft sftp: ik denk niet dat dat er in zit (maar ik kan er naast zitten).
Probeer anders gewoon de 30 dagen proef versie?
199 voor het eerste jaar voor een ide (ook 120) vind ik zeer fors ja. Dat soort software kon je in het verleden eenmalig aanschaffen en dan zelf bepalen wanneer je een upgrade kocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
Je kan met PhpStorm gewoon een project maken met remote files, dmv een (S)FTP verbinding, geen probleem.

Je kan 30 dagen gratis proberen, en vaak zijn er ook EAP versies (soort beta) die je zonder licentie kan gebruiken. Lijkt me iig voldoende om eens te proberen, wij gebruiken het op werk allemaal iig. Natuurlijk voor Laravel ook ;) (zie bijv https://github.com/barryvdh/laravel-ide-helper )

[ Voor 8% gewijzigd door Barryvdh op 25-07-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:15

sanzut

It's always christmas time

Laravel werkt erg goed in PhpStorm, er zijn ook helper plugins beschikbaar die ook direct je env en configs herkennen. Werkt erg fijn.
Wel moet je timestamping behoudem uitzetten bij het uploaden, anders krijg je soms gekke dingen met je view cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Volgens mij kent PhpStorm een perpetual license, waarbij je terug kunt vallen op de huidige versie en je geen updates meer ontvangt als je stopt met de annual license.

Qua productiviteit verdient het zich dik terug. Er zitten zo veel features in die je veel productiever laten werken dat ik niet meer zonder wil. Bijvoorbeeld de refactor feature om snel classes, properties, vars, methods en namespaces te hernoemen. Of het terugvinden van alle usages. Of het genereren van boilerplate code. En dit zijn nog de simpelere features. Ik heb nog geen andere PHP IDE gezien die zo compleet is. Visual Studio Code zie ik de laatste tijd ook veel voorbij komen, maar dat is bij lange na niet zo compleet.

PhpStorm kent upload on save, dus je kunt synchroniseren met een remote ftp locatie. Met plugins kun je je IDE verrijken voor bijv Symfony of Laravel herkenning. Zo klik je eenvoudig van een service definitie in SF naar de class en vice versa. Javascript wordt ook prima ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:40
Om @Barryvdh aan te vullen; ik heb jaren lang de EAP build van phpstorm gebruikt. Strict genomen is het een beta, maar in de praktijk had ik daar eigenlijk nooit een probleem mee. Een EAP build is naar ik meen 6 maanden te gebruiken. Eigenlijk is er binnen die 6 maanden altijd wel weer een nieuwe EAP beschikbaar.

Daarnaast kan je vaak wel een gratis licentie bemachtigen als je bijdraagt aan open source producten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
tweakn00b schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:31:
[...]

199 voor het eerste jaar voor een ide (ook 120) vind ik zeer fors ja. Dat soort software kon je in het verleden eenmalig aanschaffen en dan zelf bepalen wanneer je een upgrade kocht.
Dat is nog geen euro per werkdag, en het maakt je werk zoveel prettiger en efficiënter. Nobrainer wat mij betreft.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
PhpStorm is een zeer goede editor, kan ik je zeker aanraden. Erg lang met PhpStorm gewerkt, maar ook met zijn broertjes van Jetbrains; Pycharm en Intellij. Het zijn allemaal top producten die je leven enorm veel beter maken.

Wat PhpStorm betreft, de debugger en goede integratie met XDebug is een enorme pré. Het zetten van een simpel breakpoint in je code maakt alle zoveel makkelijker. Daarnaast doet PhpStorm ook heel veel op de achtergrond. Zoals highlighting van code dat per definitie kapot, verbeteringen voor syntax en automagisch importeren van namcespaces. Tot slot heeft het ook enorm veel extra functionaliteiten, zoals een database client.

Het enige wat ik niet zo fijn vind werken zijn front-end dingen zoals Angular en React. Hiervoor schakel ik graag terug naar VSCode voor de IntelliSense van TypeScript en JavaScript. Het kan wel in PhpStorm, maar het is niet mijn favoriet.

[ Voor 6% gewijzigd door n9iels op 25-07-2019 23:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:36

Matszs

><>

Ik leef op de producten van Jetbrains :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
sig69 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:53:
[...]

Dat is nog geen euro per werkdag, en het maakt je werk zoveel prettiger en efficiënter. Nobrainer wat mij betreft.
Als iemand die de all products pack gebruikt kan ik me helemaal hierin vinden. Echter, als je dit enkel hobbymatig doet kan ik me voorstellen dat 200 euro toch een bedrag is waar je ook een hoop andere leuke dingen mee kan doen.

Ik moet er zelf niet aan denken om sublime te gebruiken, maar eerder heb ik ook wel in organisaties gewerkt waar er gewoon PHPStorm licenteis beschikbaar waren, er toch coders waren die de voorkeur aan sublime gaven. Geen idee hoe, of waarom. Maar ieder zo z'n voorkeuren...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Freeaqingme schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:06:
[...]

Als iemand die de all products pack gebruikt kan ik me helemaal hierin vinden. Echter, als je dit enkel hobbymatig doet kan ik me voorstellen dat 200 euro toch een bedrag is waar je ook een hoop andere leuke dingen mee kan doen.
Dan neem je een personal license, 89 euro volgens mij. Studeer je nog? Korting. Startup? Ook korting. Of de EAP versie, gratis. Genoeg mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 25-07-2019 23:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
sig69 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:08:
[...]

Dan neem je een personal license, 89 euro volgens mij. Studeer je nog? Korting. Startup? Ook korting. Of de EAP versie, gratis. Genoeg mogelijkheden.
Eens. Volgens mij had ik ook wat van die mogelijkheden hierboven al benoemd :)

TS heeft zijn situatie echter nog niet toegelicht, dus het is een beetje gissen wat de beste oplossing voor TS is. Die 199 euro/usd is wat eerder in dit draadje als prijs genoemd, en pakte ik zodoende ook even als voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

sanzut schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:43:
Wel moet je timestamping behoudem uitzetten bij het uploaden, anders krijg je soms gekke dingen met je view cache
Maar waarom zou je die überhaupt willen syncen? Is toevoegen als te negeren pad bij je remote server niet handiger?

Overigens zou ik persoonlijk ook niet meer terug willen, die 200 euro per jaar betaal ik desnoods zelf wel. Er zit een learning curve aan het programma, maar als je daar even doorheen bent je blijft altijd wel handigheidjes ontdekken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:15

sanzut

It's always christmas time

Aganim schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:13:
[...]

Maar waarom zou je die überhaupt willen syncen? Is toevoegen als te negeren pad bij je remote server niet handiger?

Overigens zou ik persoonlijk ook niet meer terug willen, die 200 euro per jaar betaal ik desnoods zelf wel. Er zit een learning curve aan het programma, maar als je daar even doorheen bent je blijft altijd wel handigheidjes ontdekken. :Y
Laravel vendor wel, ik bedoelde je eigen code. Daar geeft verkeerde timestamping icm zomer/wintertijd en icm auto upload soms problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Niemand die hier VSCode + benodigde extensies aandraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 08:53
PhpStorm is al vanaf 89 euro per jaar te verkrijgen.

Ik gebruik het nu twee jaar en het helpt mij enorm tijdens het ontwikkelen. Uiteraard zou een gratis editor (Atom, VS Code) ook uitgebreid kunnen worden naar een volwaardig IDE voor PHP ontwikkeling. Ik vraag mij juist echter af hoe stabiel dat is.

PhpStorm heeft verder volledige support voor Laravel Blade Templates en sinds kort kun je die ook goed debuggen (sinds versie 2019.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

sanzut schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:19:
[...]
Laravel vendor wel, ik bedoelde je eigen code. Daar geeft verkeerde timestamping icm zomer/wintertijd en icm auto upload soms problemen.
Dan snap ik je nog niet. Je view cache bevindt zich in storage->framework->views. Ik kan zo geen reden bedenken om die te syncen, sterker nog, je storage map kan je vaak volledig in excluded paths zetten.
Of bedoel je resources->views?Die moet je niet gaan benoemen met termen als 'cache', aangezien dat tijdelijke, dynamisch te (her)genereren content impliceert.

Anyway, mijn advies is om sowieso geen gebruik te maken van timestamp&size checking. Ik heb standaard (File->Other Settings->Settings for New Projects) ' Compare content' aan staan, zit onder Build, Execution,Deployment->Deployment->Options->Warn when uploading over newer file. Werkt een stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 14:33
Matszs schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:59:
Ik leef op de producten van Jetbrains :o
Dit ervaar ik ook met JetBrains! PHPstorm in combinatie met Laravel is echt super. De database client maakt je leven ook stukken beter.
Maar PHPstorm kan iedere web taal wel aan. JavaScript, CSS, SASS, LESS, JSON, XML en HTML is echt geen probleem!

Ik ben nog een student dus heb gratis toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Aganim schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:18:
[...]

Dan snap ik je nog niet. Je view cache bevindt zich in storage->framework->views. Ik kan zo geen reden bedenken om die te syncen, sterker nog, je storage map kan je vaak volledig in excluded paths zetten.
Of bedoel je resources->views?Die moet je niet gaan benoemen met termen als 'cache', aangezien dat tijdelijke, dynamisch te (her)genereren content impliceert.

Anyway, mijn advies is om sowieso geen gebruik te maken van timestamp&size checking. Ik heb standaard (File->Other Settings->Settings for New Projects) ' Compare content' aan staan, zit onder Build, Execution,Deployment->Deployment->Options->Warn when uploading over newer file. Werkt een stuk betrouwbaarder.
Volgens mij bedoelt hij dat dat je 'preserve file timestamps' uit moet zetten bij je deployment. Anders probeert phpstorm zelf de timestamps in te stellen op de files. Als je SFTP locatie dan net niet synchroon loopt met je PC, krijg je het probleem dat de cache nieuwer kan lijken als de view files zelf en de cache daarom niet vernieuwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
sig69 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:08:
[...]

behalve @Freeaqingme heb jij het ook over EAP. Dat staat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:56
Early Access Program => beta van nieuwe versie die mogelijk onstabiel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Hiroj schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:49:
PhpStorm is al vanaf 89 euro per jaar te verkrijgen.

Ik gebruik het nu twee jaar en het helpt mij enorm tijdens het ontwikkelen. Uiteraard zou een gratis editor (Atom, VS Code) ook uitgebreid kunnen worden naar een volwaardig IDE voor PHP ontwikkeling. Ik vraag mij juist echter af hoe stabiel dat is.

PhpStorm heeft verder volledige support voor Laravel Blade Templates en sinds kort kun je die ook goed debuggen (sinds versie 2019.2).
En kan ik hem dan op 2 systemen gebruiken (mac mini en macbook)?
En wat is het verschil tussen de "Lightning-smart" versie en de standaard versie?

[ Voor 5% gewijzigd door tweakn00b op 26-07-2019 11:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Barryvdh schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat dat je 'preserve file timestamps' uit moet zetten bij je deployment. Anders probeert phpstorm zelf de timestamps in te stellen op de files. Als je SFTP locatie dan net niet synchroon loopt met je PC, krijg je het probleem dat de cache nieuwer kan lijken als de view files zelf en de cache daarom niet vernieuwd wordt.
Dat snap ik, maar ik probeer te begrijpen waarom je je cache überhaupt zou willen syncen. Ik heb daar tot op heden geen enkele noodzaak voor gevonden en zorgt er alleen maar voor dat een sync van je applicatie veel langer duurt dan noodzakelijk.

Verder offtopic, dus ik houd er mee op :)
tweakn00b schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:51:
[...]

En wat is het verschil tussen de "Lightning-smart" versie en de standaard versie?
Wat bedoel je precies? 'Lightning-smart' is gewoon een marketing term en ik zie op de website alleen de keuze tussen PHPStorm en All products pack. PHPStorm is.. PHPstorm en 'All products pack' is PHPStorm + alle andere Jetbrains IDE's.

Gebruik op 2 systemen is gewoon toegestaan, zie: https://intellij-support....ems-with-the-same-license.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Aganim schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:04:
[...]

Dat snap ik, maar ik probeer te begrijpen waarom je je cache überhaupt zou willen syncen. Ik heb daar tot op heden geen enkele noodzaak voor gevonden en zorgt er alleen maar voor dat een sync van je applicatie veel langer duurt dan noodzakelijk.

Verder offtopic, dus ik houd er mee op :)
Het gaat ook niet om de cache, maar om de resources/views die je upload. Laravel maakt zelf die cache, maar als de timestamp door phpstorm (door tijdverschil) wordt ingesteld op een oudere timestamp dan de gegenereerde cache, zal Laravel dus denken dat de cache niet vernieuwd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-07 20:18
[...]

Lightning smart is de 'slogan' voor PHPstorm. PHPstorm: The lightning-smart IDE. Is dus gewoon de standaardversie. Het verschil in prijs zit hem in de 'organizational use' en de 'personal use'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 08:53
[...]

Er is maar 1 versie van PhpStorm zover mijn kennis reikt. Ze promoten zichzelf als "The Lightning Smart IDE for PHP programming".

Ik heb zelf maar 1 MacBook Pro waarop ik het geïnstalleerd heb. Ik zou dus niet weten of je je licentie aan meerdere computers kan koppelen, maar ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Hiroj schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:26:
[...]

Er is maar 1 versie van PhpStorm zover mijn kennis reikt. Ze promoten zichzelf als "The Lightning Smart IDE for PHP programming".

Ik heb zelf maar 1 MacBook Pro waarop ik het geïnstalleerd heb. Ik zou dus niet weten of je je licentie aan meerdere computers kan koppelen, maar ik vermoed van niet.
Dat zou dan oneerlijk zijn. Je betaald per jaar per gebruiker. Het zou dan niet moeten uitmaken op welk systeem je het gebruikt (zolang je er maar 1 tegelijk kan gebruiken of zo iets...?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Barryvdh, ah, kwartje valt. Zal de warmte zijn. :F

Overigens zelf nooit last van gehad, de systemen waar ik aan werk staan op servers die op Europe/Amsterdam staan (qua OS & PHP), dus dan zijn tijdzones & zomer/wintertijd geen probleem. Daarnaast heb ik voor Laravelprojecten een artisan *:clear script onder CTRL + SHIFT + Q zitten, dus dan is het opschonen van de cache ook geen moeite. :) (Zie Settings -> Tools -> Remote SSH External Tools & Settings->Keymap)
tweakn00b schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Dat zou dan oneerlijk zijn. Je betaald per jaar per gebruiker. Het zou dan niet moeten uitmaken op welk systeem je het gebruikt (zolang je er maar 1 tegelijk kan gebruiken of zo iets...?!).
Zie mijn vorige post. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Aganim op 26-07-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Over het sftp verhaal, dat zit er in en werkt prima zolang je maar vanaf 1 locatie wijzigingen maakt. Als je phpstorm zowel vanaf een desktop als laptop gebruikt bijvoorbeeld kan je in bepaalde gevallen hebben dat de jetbrains editors (is bij allemaal het geval) je wijzigingen gewoon overschrijven.

In de meeste gevallen zal de editor gelukkig netjes zeggen dat het bestand gewijzigd is op de server maar ik heb het meermaals fout zien gaan helaas. Een kleine waarschuwing dus :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:45
[...]

Je kunt jouw personal license zonder problemen op meerdere systemen gebruiken.

Edit: Oh, dat was al gezegd. Damn edits. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jory op 26-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ik gebruik PHPStorm al een paar jaar na elk half jaar een andere IDE te hebben gebruikt.

Mijn 2 cents over PHPStorm:
- Als je de shortcuts gebruikt die PHPStorm je geeft (shift+shift, live templates, pubf, prif, extract method, duplicate caret en nog wel vele andere) dan ga je sneller van ontwikkelen als je deze uit je hoofd gaat leren.
- Intergraties werken goed MySQL intergratie voor queries, Plugins voor CSV bestanden, debuggen met xdebug, GIT intergratie, mergen van conflicten, composer etc.

Maar als je dat soort zaken niet gaat gebruiken of als je daar geen waarde aan hecht dan geeft PHPStorm je niet meer dan andere editors. Ik zie om me heen dat veel mensen inmiddels ook VSCode gebruiken.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:20
n9iels schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:59:
PhpStorm is een zeer goede editor, kan ik je zeker aanraden. Erg lang met PhpStorm gewerkt, maar ook met zijn broertjes van Jetbrains; Pycharm en Intellij. Het zijn allemaal top producten die je leven enorm veel beter maken.

Wat PhpStorm betreft, de debugger en goede integratie met XDebug is een enorme pré. Het zetten van een simpel breakpoint in je code maakt alle zoveel makkelijker. Daarnaast doet PhpStorm ook heel veel op de achtergrond. Zoals highlighting van code dat per definitie kapot, verbeteringen voor syntax en automagisch importeren van namcespaces. Tot slot heeft het ook enorm veel extra functionaliteiten, zoals een database client.

Het enige wat ik niet zo fijn vind werken zijn front-end dingen zoals Angular en React. Hiervoor schakel ik graag terug naar VSCode voor de IntelliSense van TypeScript en JavaScript. Het kan wel in PhpStorm, maar het is niet mijn favoriet.
Voor frontend heb je dan ook WebStorm :) werkt, vind ik, ideaal! Net als PHPStorm met PHP projecten. Heb zelf de volledige set van JetBrains op het moment en stuk voor stuk naar mijn mening ideale IDE’s! Alleen de DataGrip applicatie moet ik nogal aan wennen, iets dat me niet echt lukt. De workflow ervan ligt me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 15:41
Maar nu is PhpStorm feitelijk niets meer dan WebStorm met PHP plugins ;) ;)
All the features in WebStorm are included into PhpStorm, with full-fledged support for PHP and Databases/SQL support added on top.
VSCode (+ extensions) gebruik ik wel eens voor quick edits of kleinere projectjes, maar zodra je project groter wordt is de 'code intelligence' van PhpStorm imo onmisbaar.

edit: hierbij moet ik wel toevoegen dat je, voor alle webstorm functionaliteit, wel wat plugins extra moet installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Siebsel op 26-07-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 12:55
[...]
Geen probleem volgens Jetbrians: https://sales.jetbrains.c...nse-on-multiple-machines-

Mocht je een licentie willen aanschaffen kijk dan vooraf even hier: https://www.jetbrains.com...on.html#LicenseComparison

Er zijn namelijk verschillende licentie modellen. Een zakelijke of persoonlijke licentie mag je bijvoorbeeld wel voor commerciele doeleinden gebruiken, maar een open-source licentie bijvoorbeeld niet.

Misschien leuk om te weten. Als je werkgever een licentie aanschaft en als deze het geen probleem vind dat jij deze licentie ook thuis gebruikt, dan heeft Jetbrains hier ook geen probleem mee. https://sales.jetbrains.c...ed-by-my-company-at-home-

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Op php meetups vaak ook een licentie te winnen. 90% heeft er al een dus beetje onderhandelen en je bent een jaar zoet.

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
HollowGamer schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 00:16:
Niemand die hier VSCode + benodigde extensies aandraagt?
Enige tijd geleden ben ik over gestapt naar VSCode en met enkele extensie er wordt je leven er best beter door. Hoe het zit met FTP connectie dat weet ik zo niet, maar gezien de extensies durf ik er wel een kratje bier op te zetten dat daar ook iets voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
4Real schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:42:
[...]

Enige tijd geleden ben ik over gestapt naar VSCode en met enkele extensie er wordt je leven er best beter door. Hoe het zit met FTP connectie dat weet ik zo niet, maar gezien de extensies durf ik er wel een kratje bier op te zetten dat daar ook iets voor is.
Voor FTP heb je genoeg extensies, zoals versiebeheer tools als git. ;)

Ik wil nooit meer iets als FTP gebruiken. Mijn laatste project was ook met FTP en geen shell-toegang of niks, dat is zo onhandig (geen geschiedenis, geen branches, etc.) en het voelde als ik terug was in de tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 31-07-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HollowGamer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Voor FTP heb je genoeg extensies, zoals versiebeheer tools als git. ;)

Ik wil nooit meer iets als FTP gebruiken. Mijn laatste project was ook met FTP en geen shell-toegang of niks, dat is zo onhandig (geen geschiedenis, geen branches, etc.) en het voelde als ik terug was in de tijd.
Dat specifieke geval van geschiedenis enzo lossen de Jetbrains editors overigens erg goed op. Ze houden automatisch een git historie van je wijzigingen intern bij zodat je een volledige historie van al je wijzigingen hebt en zo terug kan naar een oudere versie. Inclusief het verwijderen van bestanden :)

Zelfs als je dus vergeet iets te committen dan doet de editor dat in z'n interne geschiedenis wel voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wolfboy schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:25:
[...]
Dat specifieke geval van geschiedenis enzo lossen de Jetbrains editors overigens erg goed op. Ze houden automatisch een git historie van je wijzigingen intern bij zodat je een volledige historie van al je wijzigingen hebt en zo terug kan naar een oudere versie. Inclusief het verwijderen van bestanden :)

Zelfs als je dus vergeet iets te committen dan doet de editor dat in z'n interne geschiedenis wel voor je
Ik heb PHPStorm lang gedraaid en inderdaad is die geschiedenis/overzicht ervan erg gemakkelijk. :)

Als PHPStorm opensource of minder duur zou zijn, was ik wellicht wel gebleven.
Maar het voordeel met VScode is dat je ook van Java af bent.
Niet dat ik iets tegen Java heb, maar het blinkt helaas niet uit in stabiliteit en snelheid.

Nu met extensies ben ik meer dan happy en die zijn er ook meer bij VSCode.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 01-08-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HollowGamer schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:29:
Als PHPStorm opensource of minder duur zou zijn, was ik wellicht wel gebleven.
Maar het voordeel met VScode is dat je ook van Java af bent.
Niet dat ik iets tegen Java heb, maar het blinkt helaas niet uit in stabiliteit en snelheid.
Ja, mee eens. Snel is het zeker niet vergeleken de meeste andere editors en het gebruikt een absurde hoeveelheid cpu en geheugen.

Persoonlijk start ik de Jetbrains editors alleen op bij nieuwe/onbekende projecten waarbij ik de geavanceerde analyse features (of refactoring features) nodig heb. De rest van de tijd kost het me meer tijd dan het oplevert.

Kwa kosten is er overigens ook nog de optie om een gratis licentie voor open source software te krijgen. Als je wat actieve github projectjes hebt kan je vrij eenvoudig een gratis licentie aanvragen. En daar heb ik er gelukkig genoeg van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-06 22:40
Ik twijfel enorm tussen phpstorm en Codeanywhere
Op het web zijn er weinig objectieve reviews/vergelijkingen.

Kiezien is moeilijk. Hebben jullie tips on een goede keuze te maken.

Ik werk aan een redelijk eenvoudige php app ism met MySQL en bootstrap aan de front end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
frankx schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:11:
Ik twijfel enorm tussen phpstorm en Codeanywhere
Op het web zijn er weinig objectieve reviews/vergelijkingen.
Waarom moet het een objectieve vergelijking zijn? Gaat er toch vooral om wat jij prettig vindt werken? Probeer ze allebei een maandje uit en maak dan je keuze?

Pagina: 1