Dolby surround 5.1 test

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Weet iemand hoe de demo noemt die op YouTube te vinden is onder de naam '5.1 surround sound test the helicopter HD'
En/of nog andere leuke demos?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberdemon op 25-07-2019 21:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij gaat het in deze vorm een opsomtopic worden. Waarbij een simpele Google al heel veel van dit soort demo's naar boven kan brengen. Waar dan wel in gedachten gehouden moet worden wat wel en niet besproken mag worden op het forum (auteursrecht en dergelijke). Ik wil je echt verzoeken het niveau van je topics te verhogen in plaats van simpele zoekvragen zonder inzet te posten.

Maar Is YouTube niet maximaal 2.0 stereo en zal je dus alleen pseudo surround te horen krijgen en geen dedicated 5.1 surround?

[ Voor 50% gewijzigd door FeaR op 25-07-2019 21:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolhrafn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-04 18:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik weet waar je trailers vind. Ik wil gewoon een paar leuke tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Degene die ik zoek is van Samsung en is offline gehaald. Vandaar de vraag of iemand tips heeft

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberdemon op 25-07-2019 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Je kunt gewoon je laatste reactie editen ipv je topic kicken.

Maar even google gebruiken levert mij dit op
https://kodi.wiki/view/Samples

Daar kan je de m2ts downloaden van de helicopter.
Geen idee of hij van samsung is.

En wat voor tips zoek je nu precies? Je vraag naar nog meer leuke demo's en kolhrafn geeft die.
trailers/demo's wat is het verschil?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:12:
Volgens mij gaat het in deze vorm een opsomtopic worden. Waarbij een simpele Google al heel veel van dit soort demo's naar boven kan brengen. Waar dan wel in gedachten gehouden moet worden wat wel en niet besproken mag worden op het forum (auteursrecht en dergelijke). Ik wil je echt verzoeken het niveau van je topics te verhogen in plaats van simpele zoekvragen zonder inzet te posten.

Maar Is YouTube niet maximaal 2.0 stereo en zal je dus alleen pseudo surround te horen krijgen en geen dedicated 5.1 surround?
Zover ik weet, klopt dat inderdaad. Die filmpjes klinken leuk, maar echte surround is het op YouTube volgens mij inderdaad nooit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
M2ts ondersteunt mijn tv zo ver ik weet niet. Ik zal het wel doen met de amaze trailer & bird box. Bedankt voor de link in ieder geval. Maar nu zit ik met een probleem. Ik heb een LG C8 met een SK10Y soundbar. Nu heb ik deze aangesloten via hdmi arc. Op de soundbar staat arc, de tv staat op ARC maar ik kan bv dolby atmos op de tv niet inschakelen. Geluidsmodus aanpassen gaat ook niet. Bij Netflix staat wel 5.1 maar niet atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 00:51:
[...]

Zover ik weet, klopt dat inderdaad. Die filmpjes klinken leuk, maar echte surround is het op YouTube volgens mij inderdaad nooit.
Dit idd. Volgens mij ligt het eraan welke browser je gebruikt.
Als ik internetradio opzet dan heb ik geluid uit 4 boxen als ik Firefox gebruik, en geluid uit 2 boxen als ik Chrome gebruik.
Dus daar loopt het al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyberdemon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:12:
M2ts ondersteunt mijn tv zo ver ik weet niet. Ik zal het wel doen met de amaze trailer & bird box. Bedankt voor de link in ieder geval. Maar nu zit ik met een probleem. Ik heb een LG C8 met een SK10Y soundbar. Nu heb ik deze aangesloten via hdmi arc. Op de soundbar staat arc, de tv staat op ARC maar ik kan bv dolby atmos op de tv niet inschakelen. Geluidsmodus aanpassen gaat ook niet. Bij Netflix staat wel 5.1 maar niet atmos.
Netflix heeft zekers ook DA films. Je moet bij de zoek functie intikken Dolby Atmos, krijg je vanzelf de titels die deze codec heeft.
Dolby Atmos op de tv gaat ook niet, je moet wel een specifieke soundbar hebben die dit ondersteund.

Daarnaast zul je nooit de echte Dolby atmos geluid uit je soundbar toveren. Hier heb je echt een minimale 5.1.2 set voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 26-07-2019 17:32 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Cyberdemon schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:12:
Weet niet hoe je het afspeelt. Met welke player? Of via USB en de interne speler. Of een Externe speler?

mt2s zou de LG volgens mij wel aan moeten kunnen btw.

Weet niet wat je bedoeld met geluidmodus aanpassen.
Als je media een DA track bevat zal de speler dit gewoon moeten zien.
Bevat hij meerdere geluidtracks kan je gewoon wisselen.

Verder krijg je geen "echte" DA als je via je TV speelt.
ARC ondersteund geen HD geluidsformaten. Daarvoor heb je eARC nodig wat volgens mij alleen op de 2019 modellen aanwezig is.

DA kan wel een DD+ signaal doorsteuren. En dat zit in DA verwerkt.
Dit is ook wat Netflix gebruikt voor hun DA content volgens mij.
Met de interne speler kan je zo wel DA luisteren.

Voor UDH Bluerays met "echte"DA zou je deze rechtstreeks moeten aansluiten op een DA receiver.
Als het goed is kan dat op je soundbar. Maar heb niet de specificaties bekeken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1