Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1235754

Topicstarter
Gedachten over Q Acoustics 3050 voor mijn eerste 2.0 / 3.0-systeem?

Na veel onderzoek te hebben gedaan, heb ik gekozen voor deze vloerstaanders en mijn vriendin houdt ook meer van de vloerstaanders dan van boekenplanksprekers. Overweegt deze aan te sluiten op denon x1500h.

gingen naar Hifiklubben, ze dragen deze niet, dus vertrouwen op online beoordelingen.

Zou het overeenkomende centrum kunnen toevoegen als het budget dit toelaat. Ik wil graag alles rond 700-1000 houden.

Bedankt

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 25-07-2019 21:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 20:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja zijn prima speakers maar ik zou ze gewoon bestellen en beluisteren. Als je ze niet goed vindt, stuur je ze terug.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:14
Zou ik wel de 3050i proberen en niet de 3050, Er is een grote aanpassing geweest in de i-versie

De tweeter is door de nieuwe techniek ontkoppeld van de behuizing. Het gevolg hiervan is dat deze veel minder last heeft van interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1235754

Topicstarter
aljooge schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:59:
Zou ik wel de 3050i proberen en niet de 3050, Er is een grote aanpassing geweest in de i-versie

De tweeter is door de nieuwe techniek ontkoppeld van de behuizing. Het gevolg hiervan is dat deze veel minder last heeft van interferentie.
Wat dacht je van deze? De titel zegt 3050i, maar de afbeelding toont 3050

https://www.amazon.de/Aco...64083589&s=gateway&sr=8-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Anoniem: 1235754 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Wat dacht je van deze? De titel zegt 3050i, maar de afbeelding toont 3050

https://www.amazon.de/Aco...64083589&s=gateway&sr=8-6
niet doen! Het probleem met de tweeter is geen kleinigheid. Een tweeter die op de 1 of andere manier aan het huis gekoppeld is vind ik een constructiefout. Dat weten handelaren ook en zijn deze 3050s scherp in de aanbieding geweest

Als het plaatje de 3050 weergeeft en de tekst 3050i voor 435 euro weet ik al welke je krijgt en probeer dan je levering maar netjes ongedaan te krijgen met een Duitse handelaar op Amazon.

ik zou een betrouwbare winkel kiezen en eerst contact opnemen dat je de juiste krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
ff langs een goede hifizaak gaan (stassen hifi vond ik erg prettig) en lekker wat gaan luisteren. Ten eerste, erg belangrijk! Misschien vind jij de klank van de QA 3050i helemaal niets. Ten tweede het verbreed je horizon en het is gewoon leuk. Ten derde, je kunt vaak een wat knapper prijsje onderhandelen.

In de prijsrange van de 3050i zitten heel veel speakers, al schijnen de QA speakers wel erg goed te zijn voor hun geld. Wat voorbeelden: Dali Zensor 7, Dali Oberon 7, Jamo S809, Klipsch RF62, monitor audio Bronze.

Nog een tip: ik zou denk ik je maximale budget eerst eens in de vloerstaanders steken en dan weer eens wat sparen voor een goede bijpassende center.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 26-07-2019 11:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

aljooge schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:59:

aljooge schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:26:
[...]

niet doen! Het probleem met de tweeter is geen kleinigheid. Een tweeter die op de 1 of andere manier aan het huis gekoppeld is vind ik een constructiefout. Dat weten handelaren ook en zijn deze 3050s scherp in de aanbieding geweest
Bij nagenoeg alle speakers zit de tweeter vastgeschroefd aan de behuizing... En de woofer ook. Ik weet niet wat je met "interferentie" bedoelt, maar als je trillingen bedoelt die de woofer doorgeeft aan de tweeter en daarmee het hoge signaal verstoort, dan is dat misschien een leuke theorie, maar dit is nou niet echt bepaald een belangrijk issue bij het designen van een luidspreker...

Ik begrijp niet waar een !! niet doen !!! advies nou precis vandaan komt. Diffractie van het geluid van de hoeken van de speakers is een veel grotere (en ook al een niet al te grote) factor in geluidskwaliteit. De oplossing daarvoor is de tweeter off center plaatsen en de hoeken afronden of afschuinen is daarvoor een oplossing (of een waveguide gebruiken). Dit lossen ze niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
JvS schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:41:
[...]

[...]

Bij nagenoeg alle speakers zit de tweeter vastgeschroefd aan de behuizing... En de woofer ook. Ik weet niet wat je met "interferentie" bedoelt, maar als je trillingen bedoelt die de woofer doorgeeft aan de tweeter en daarmee het hoge signaal verstoort, dan is dat misschien een leuke theorie, maar dit is nou niet echt bepaald een belangrijk issue bij het designen van een luidspreker...

Ik begrijp niet waar een !! niet doen !!! advies nou precis vandaan komt. Diffractie van het geluid van de hoeken van de speakers is een veel grotere (en ook al een niet al te grote) factor in geluidskwaliteit. De oplossing daarvoor is de tweeter off center plaatsen en de hoeken afronden of afschuinen is daarvoor een oplossing (of een waveguide gebruiken). Dit lossen ze niet op....
Ik heb de alinea van die interferentie van een website, geloof dar het bij de fabrikant zelf heeft gestaan. het is al eerder besproken in het q acoustics topic.

Interferentie in een tweeter wil je niet en daarom zou ik voor de i versie gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

aljooge schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Ik heb de alinea van die interferentie van een website, geloof dar het bij de fabrikant zelf heeft gestaan. het is al eerder besproken in het q acoustics topic.
Ok, dat is technisch onderbouwde marketinginfo van de leverancier om de nieuwe versie aan te prijzen. Dat betekent niet dat een speaker die gewoon goed was en goed werd bevonden ineens niet goed is of ineens totaal af te raden is.
diffractie wil je ook niet, staande golven wil je ook niet, een niet 100% optimale power respons wil je ook niet... Allemaal dingen die veel meer invloed op het geluid hebben dan "ontkoppelen van een tweeter van de behuizing". Dat is al helemaal geen designfout.

Het kan best dat die i beter klinkt hoor, maar je doet het hier voorkomen alsof de "niet i" een totale miskoop is... Als die veel goedkoper is, dan kan dat een prima koop zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 26-07-2019 13:39 ]

• W.Rus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-08-2022
aljooge schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:55:
[...]

De tweeter v/d 3050 zit geisoleerd d.m.v. Butyl.

https://www.whathifi.com/q-acoustics/3050/review
Wat dat butyl is :
Wikipedia: Butyl rubber
Pagina: 1