Toon posts:

iCloud forticlient zoek me op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Gamblers
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:16
Na dagen google en duckduckgo toch maar hier vragen.

Als ik op mijn telefoon naar instellingen > apple id > iCloud > Zoek me op ga zie ik daar Forticlient staan.

Ik heb de forticlient niet meer geïnstalleerd staan sinds januari, daarna al eens een fresh install van mijn iPhone gedaan maar dit blijft terugkomen. Ik vermoed dat het ergens in mijn iCloud account staat maar kan nergens vinden hoe ik dit kan verwijderen.

Iemand hier die er meer van weet ?

Console Guy

Alle reacties

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik denk dat een screenshot van het probleem best wel zou helpen hierin.

• The Gamblers
https://tweakers.net/ext/f/eKhJRNA73YjfuV0JCaz5oSMA/thumb.png

Console Guy

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Kun je op de een of andere manier inloggen op Forticlient en daar een en ander wijzigen?

• The Gamblers
sypie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:58:
Kun je op de een of andere manier inloggen op Forticlient en daar een en ander wijzigen?
Das het leuke, zowel op mijn mac book als mijn iPhone staat die client helemaal niet meer en allebei zijn ook volledig gewiped nadat ik de client had verwijdert. Zelfs als ik inlog op iCloud.com en dan op instellingen klik kun je op de site rechtsonder klikken op "beheer apps die jou kunnen opzoeken" staat daar forticlient. Ik zie alleen niet hoe ik hem kan verwijderen. 8)7 8)7

Console Guy

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:42

SuBBaSS

-has Ryzen

Maar wellicht is het een instelling die in 1 van de clients aangepast moet worden?
Dan zul je die (tijdelijk) weer even moeten installeren.

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• sypie
  • Niet online
Vaak heb je bij een applicatie ook een account nodig. Is er voor deze app geen website beschikbaar waar je het een en ander kunt organiseren?

• The Gamblers
SuBBaSS schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:05:
Maar wellicht is het een instelling die in 1 van de clients aangepast moet worden?
Dan zul je die (tijdelijk) weer even moeten installeren.
Was een slimme en even de forticlient weer geinstalleerd op mijn phone, nergens in de app iets te vinden

Console Guy

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:42

SuBBaSS

-has Ryzen

The Gamblers schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Was een slimme en even de forticlient weer geinstalleerd op mijn phone, nergens in de app iets te vinden
Ai da's jammer.
Anders wat @sypie zegt?

Het kan niet zo zijn dat je het alleen in iCloud toestemming hebt moeten geven.

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• sypie
  • Niet online
Heb je dit doorlopen:

From the main screen, tap on Settings.
Step 2: VPN Profile Settings. Tap on General, scroll down and select Profile.
Step 3: Removing VPN Profile. Select VPN Configuration Profile.
Tap on Delete Profile.
A pop up message will appear to confirm your choice. Tap Delete to confirm.
Congratulations! ...

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Is het een privé of (ex-)zakelijk toestel? In het laatste geval zou het zo kunnen zijn dat de werkgever een soort van mobiel device management profiel via Apple aan jouw toestel gekoppeld heeft staan.

• The Gamblers
sypie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:47:
Heb je dit doorlopen:

From the main screen, tap on Settings.
Step 2: VPN Profile Settings. Tap on General, scroll down and select Profile.
Step 3: Removing VPN Profile. Select VPN Configuration Profile.
Tap on Delete Profile.
A pop up message will appear to confirm your choice. Tap Delete to confirm.
Congratulations! ...
op de iPhone loopt het na stap 1 al spaak, VPN profile settings bestaat niet. alleen user profile, web securtiy settings en forticlient telemtry. Ik heb alles even aangeklikt en ook een nep van gemaakt.

die weer verwijdert en client weer eraf. Niets helpt

Console Guy

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk eens onder de management-profiles. (MDM).

Instellingen -> Algemeen -> Apparaatbeheer. Alles wat daar aan profielen staat heb je ooit zélf op die iPhone gezet of is er door je werkgever op gezet.

Voor alle anderen hier: Fortigate / Fortinet is géén speelgoed voor 'thuis' omgevingen. Er zitten wat maandelijkse licentiekosten aan vast, bijvoorbeeld :o

[Voor 31% gewijzigd door Will_M op 25-07-2019 22:17]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• sypie
  • Niet online
Instellingen -> Algemeen -> VPN (bijna onderaan) Daar zou het moeten staan.

Ik heb geen VPN ingesteld op mijn iPhone en toch staat VPN in mijn instellingen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sypie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:15:
Instellingen -> Algemeen -> VPN (bijna onderaan) Daar zou het moeten staan.

Ik heb geen VPN ingesteld op mijn iPhone en toch staat VPN in mijn instellingen.
Ook zonder zo'n 'eigen' VPN is er een VPN te bewerkstelligen middels MDM. Jij ziet 't niet als een VPN in de GUI van je iPhone maar 't "ding" is er wel degelijk. :*)

• The Gamblers
Instelling > algemeen > apparatbeheer bestaat niet op mijn phone ?

Bij vpn staat alleen mijn eigen vpn (cisco/naar huis)

Console Guy

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Gamblers schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:25:
Instelling > algemeen > apparatbeheer bestaat niet op mijn phone ?

Bij vpn staat alleen mijn eigen vpn (cisco/naar huis)
Dan kun je, gezien je OP, dus gewoon alle huidige koppelingen met iTunes én iCloud verbreken, 't apparaat resetten (DFU), en die iPhone vervolgens opnieuw aan je eigen Apple-ID / account koppelen?

• The Gamblers
wimmel_1 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:29:
[...]

Dan kun je, gezien je OP, dus gewoon alle huidige koppelingen met iTunes én iCloud verbreken, 't apparaat resetten (DFU), en die iPhone vervolgens opnieuw aan je eigen Apple-ID / account koppelen?
Dan komt ie dus keihard weer terug via icloud (zie mijn 2e post)

Console Guy

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Gamblers schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:37:
[...]

Dan komt ie dus keihard weer terug via icloud (zie mijn 2e post)
Als je op je eigen iCloud account inlogt van op een willekeurige PC dan staat dat toestel ook vermeld in het lijstje "Find my....."?

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 25-07-2019 22:45]

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 21:46
Forti al gebeld met dit probleem?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:13

nelizmastr

Goed wies kapot

johnkeates schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:55:
Forti al gebeld met dit probleem?
Fortinet is geen club die je te woord staat zonder contract. Ik vraag me ook af hoe TS hierbij komt.

I reject your reality and substitute my own

• johnkeates
nelizmastr schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:18:
[...]

Fortinet is geen club die je te woord staat zonder contract. Ik vraag me ook af hoe TS hierbij komt.
Mwah, ze hebben gewoon een nummer: Tel: +31 303400800

Ze proberen zich inderdaad heel hard als een Cisco of Juniper te profileren, maar zo ver zijn ze nog lang niet.

Of ze je dan helpen is een ander probleem, dikke kans dat dit gewoon een device met MDM vanuit een bedrijf is en het specifiek gemaakt is verwijderen tegen te gaan. Vooral bij gestolen hardware of bedrijfsaccounts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Gamblers
johnkeates schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:27:
[...]

Mwah, ze hebben gewoon een nummer: Tel: +31 303400800

Ze proberen zich inderdaad heel hard als een Cisco of Juniper te profileren, maar zo ver zijn ze nog lang niet.

Of ze je dan helpen is een ander probleem, dikke kans dat dit gewoon een device met MDM vanuit een bedrijf is en het specifiek gemaakt is verwijderen tegen te gaan. Vooral bij gestolen hardware of bedrijfsaccounts.
Hier toch maar even op inhaken, vorig jaar met mijn iPhone x op basis van BYOD deze gebruikt met de forticlient (idd met mdm). nadat de forticlient niet meer nodig was ivm een overgang naar office 365 de client eraf gehaald. Na deze overgang een iPhone xs gehaald en nooit meer de forticlient nodig gehad en dus ook nooit op deze iPhone gehad. En aangezien ik het ook op www.icloud.com zie staan EN in mijn iPhone xs ?

Console Guy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
The Gamblers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:37:
[...]

Hier toch maar even op inhaken, vorig jaar met mijn iPhone x op basis van BYOD deze gebruikt met de forticlient (idd met mdm). nadat de forticlient niet meer nodig was ivm een overgang naar office 365 de client eraf gehaald. Na deze overgang een iPhone xs gehaald en nooit meer de forticlient nodig gehad en dus ook nooit op deze iPhone gehad. En aangezien ik het ook op www.icloud.com zie staan EN in mijn iPhone xs ?
Het kan zijn dat de beheerder de forticlient MDM dan van je iCloud account had moeten halen. Een app verwijderen van een device doet meestal niks voor je MDM of je account gezien die los van elkaar beheerd worden.

• The Gamblers
Voor het nageslacht :

Ik kan geen goede oplossing aankruisen.

Spontaan is het weg, wellicht door de installatie van ios13.

Console Guy

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee