Toon posts:

Werken routers uit bijv Australië ook in Europa?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mogelijk een router kopen uit Australië, maar hebben ze daar dezelfde “wetten” en protocollen als hier in Europa/Nederland?
Met andere woorden, gaat het hier werken?

Beste antwoord (via rens-br op 09-08-2019 10:38)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18

FreakNL

Well do ya punk?

Dat gaat gewoon werken. Enige punt van zorg is de adapter die je erbij krijgt, daar heb je in NL een andere voor nodig of je zet er een reisstekker tussen. Voor de rest is er geen verschil, een TP Link die je daar koopt is dezelfde als dat je hier koopt..

Er is wat wetgeving over WiFi zendsterkte (daar weet ik het fijne niet helemaal van) maar vaak kun je in je router admin gewoon het land kiezen waar je je bevind. En als dat niet zo is; ik geloof niet dat ze in Australië strenger zijn dan hier dus over “zendsterkte” hoef je je volgens mij geen zorgen te maken...

Bedenk wel dat je wellicht invoerrechten moet betalen...

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 25-07-2019 19:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat gaat gewoon werken. Enige punt van zorg is de adapter die je erbij krijgt, daar heb je in NL een andere voor nodig of je zet er een reisstekker tussen. Voor de rest is er geen verschil, een TP Link die je daar koopt is dezelfde als dat je hier koopt..

Er is wat wetgeving over WiFi zendsterkte (daar weet ik het fijne niet helemaal van) maar vaak kun je in je router admin gewoon het land kiezen waar je je bevind. En als dat niet zo is; ik geloof niet dat ze in Australië strenger zijn dan hier dus over “zendsterkte” hoef je je volgens mij geen zorgen te maken...

Bedenk wel dat je wellicht invoerrechten moet betalen...

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 25-07-2019 19:53 ]

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:14

CeesKees

I rest my Kees

Het lastige is dat het internetverkeer linksom gerouterd wordt i.p.v. rechtsom. Dit heb je ook met bijv. Britse routers. Vaak is dit op te lossen door een omvormer op de stekker van de adapter.

Wel goed opletten op 110/220v.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Australië is over het algemeen gewoon 220/230V

Alleen de adapter is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Dan weet ik genoeg.
De router wordt via USB gevoed, dus dat is verder ook geen probleem.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
CeesKees schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:53:
Het lastige is dat het internetverkeer linksom gerouterd wordt i.p.v. rechtsom. Dit heb je ook met bijv. Britse routers. Vaak is dit op te lossen door een omvormer op de stekker van de adapter.

Wel goed opletten op 110/220v.
Dat los je eenvoudig op door hem op kop tegen het plafond te plaatsen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:31
De regels voor WiFi zijn niet hetzelfde tussen Australië en Europa, of je dat laat me zult krijgen weet ik niet, maar misschien wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:14

CeesKees

I rest my Kees

H
Joris748 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Dat heb ik inderdaad wel eens ergens gelezen. Was ik helemaal vergeten! Goede tip!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Door de juiste landkeuze in de router voldoe je aan de regelgeving.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hcQd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:25:
De regels voor WiFi zijn niet hetzelfde tussen Australië en Europa, of je dat laat me zult krijgen weet ik niet, maar misschien wel iets om rekening mee te houden.
Dit inderdaad :o

Belangrijkste verschil is dat in AU kanalen 144-165 gebruikt mogen worden. Als je AP zo'n kanaal selecteert is het in overtreding (theoretische maar niet erg reele probleem) en EU clients kunnen er niet mee verbinden (zeer concrete issue met bijna al je apparaten).

Maar... vaak kun je 'regulatory domain' oid in de GUI van apparaten kiezen. Kies daar EU en/of NL (zelfde regels want EU-breed) en het gaat zowel regelmentair werken als technisch OK zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:12:
[...]

Dit inderdaad :o

Belangrijkste verschil is dat in AU kanalen 144-165 gebruikt mogen worden. Als je AP zo'n kanaal selecteert is het in overtreding (theoretische maar niet erg reele probleem) en EU clients kunnen er niet mee verbinden (zeer concrete issue met bijna al je apparaten).

Maar... vaak kun je 'regulatory domain' oid in de GUI van apparaten kiezen. Kies daar EU en/of NL (zelfde regels want EU-breed) en het gaat zowel regelmentair werken als technisch OK zijn.
Dit valt me toch een beetje tegen van je >:)

De TS stelt een vraag omtrent een simpele router (L3) en jij begint allerlei wireless shizzle er bij te betrekken terwijl je goed weet dat je dan al verder gaat dan.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Joris748 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Ik zat al te denken? Maar opeens snapte ik het! Erg logisch natuurlijk!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:21:
[...]

Dit valt toch me een beetje tegen van je >:)

De TS stelt een vraag omtrent een simpele router (L3) en jij begint allerlei wireless shizzle er bij te betrekken terwijl je goed weet dat je dan al verder gaat dan.....
OKOK, WiFi heeft in beginsel niets met routerfunctie te maken. Maar kans dat een leek die een vraag over "router" stelt iets met WiFi bedoelt is best hoog. Enfin, indien geen WiFi, negeer dan mijn eerdere post.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 19:33
Waar staat dat ook al weer voor?
Haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mel33 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:27:
Waar staat dat ook al weer voor?
Wereld Wijd Wachten :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik spring hier even in omdat ik in het verleden problemen heb gehad met een Australische Cisco router.

Na een deep dive met Wireshark kwamen wij erachter dat de encapsulatie en decapsulatie van de pakketten in de verkeerde volgorde ging. Een standaard IP pakket in Nederland word als volgt samengesteld
Afbeeldingslocatie: https://www.technologyuk.net/computing/computer-networks/internet/images/tcp_ip_encapsulation.gif

Echter ging het met deze router helemaal fout. Hij plakte de applicatie data als laatste in het pakket, daarna de TCP poortjes, IP data en de MAC adressen helemaal vooraan.
Australisch probleem

Achteraf logisch maar destijds wisten wij niet waarom het gebeurde. Later pas kwamen wij erachter dat de router uit Australie kwam... Stom natuurlijk.

Wij hebben dit opgelost door een bit-flipper tussen de router te plaatsen. Deze converteert de Australische stroom van data naar een Europees formaat. Voorbeeld: wanneer je 0100 heb zal dit 0010 worden. Exact omgekeerd dus :)

Succes!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:45

Theo

moederbord

Herkenbaar van het meeste wat hierboven staat. De bitflipper van @Yariva is een goede, al zijn deze lastig te vinden in Nederland. Gelukkig kon de lokale computerboer mij hierbij helpen; gewoon even vragen. (en vooral doorvragen, niet iedere IT'er is hier bekend mee omdat dit echt een issue is die je hebt met Australische netwerkapparatuur die je in Europa wil gebruiken)

En los van het hele routing, data en stroomverhaal, let op als je de doos openmaakt. In Australië zijn bijna alle dieren gevaarlijk of giftig. Let dus op dat er geen spin in de doos zit, en let op dat er geen spinnenlarven (of eieren?) IN de router zitten; een warme beschutte plek zoals een router is de ideale plek voor een Black Widdow om eitjes te leggen. Je wil niet dat na een tijdje er een peloton van giftige spinnen uit de ventilatiesleuven van je router komen lopen omdat er in Australië een spin jouw router uit heeft gezocht als broedplaats. Wees hier dus op voorbereid. Open de behuizing van de router en schrob deze schoon om zeker te zijn dat de eitjes weg zijn, maar houd er dan ook rekening mee dat er spinnen in kunnen zitten...

* Theo heeft zelf een tijdje in Australië gewoond. Mooi land, super geweldig volk. Maar die kleine giftige spinnen mis ik als kiespijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 08-08-2019 10:37 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Jongens het is nog geen vrijdag he. Deze kan wel weer dicht denk ik :P

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Inmiddels is het wel vrijdag, maar ik denk dat er genoeg grappen zijn gemaakt ;)
Pagina: 1