Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

chromecast lijkt ite werken maar onvindbaar in home

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 09:41
Hoi ik heb een chromecast 2018 ingesteld en een tijdje aan de tv laten hangen omdat ik het niet gebruikte.Recent wou ik er iets mee proberen, maar ik krijg met geen mogelijkheden het apparaat gevonden in google home app.

De led is wit. De desktopfotos van chromecast zijn te zien op de tv via hdmi. In mijn router kan ik zien dat ik de chromcast verbonden is met hetzelfde wifi netwerk als mijn iphone.

Wat gaat er mis?

In de home app wil ik een apparaat toevoegen aan mijn huis, maar in het venster 'apparaten zoeken' stort de animatie in elkaar. Wat aangeeft dat er niks gevonden is.

Wat kan ik proberen. Ik heb bij google dit probleem nagezocht, maar ik kan maar niet de juiste zoektermen gevonden krijgen.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Misschien een factory reset proberen?

Vanaf het Chromecast-apparaat
Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv, houdt u de knop aan de zijkant van de Chromecast ingedrukt. Het LED-lampje gaat oranje knipperen. Wanneer het LED-lampje wit wordt, laat u de knop los. De Chromecast wordt opnieuw opgestart.

https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-11 09:10
Geeft je tv een scherm met de naam van de chrome cast en/of een connection code?
mogelijk zit de HDMI er niet goed/ver genoeg in?
Hoe is het wifi ontvangst bij je TV? is het 2.4 of 5 GHZ ?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 09:41
thespeed schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:48:
Misschien een factory reset proberen?

Vanaf het Chromecast-apparaat
Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv, houdt u de knop aan de zijkant van de Chromecast ingedrukt. Het LED-lampje gaat oranje knipperen. Wanneer het LED-lampje wit wordt, laat u de knop los. De Chromecast wordt opnieuw opgestart.

https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl
Thanks! Factory reset deed t hem.
Ik had iets factory reset gevonden, maar volgens die pagina ging het enkel via de HOME app... En dat was nou net t probleem

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:21
Wellicht ten overvloede gezien het al opgelost is, maar misschien bespaard het iemand anders wat tijd:

Ik heb meerdere routers thuis waarvan één zowel op 2.4ghz als 5ghz opereerde. Bij mij had de chromecast een voorkeur voor X en mijn ipad een voorkeur voor Y. Beide op hetzelfde netwerk maar andere frequentie. Konden elkaar niet vinden.

Uiteindelijk 1 frequentie uitgezet zodat alle apparaten op dezelfde zitten en sindsdien geen problemen meer.