iPhone iPad kabel auto geen geluid via device

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Al enig tijd zoek ik de mogelijkheid om de uitvoer van geluid op iPad en iPhone naar wens te kunnen instellen.

Het voornaamste is de iPad, hierop kijkt mijn zoon in de auto filmpjes. Het is een iPad 2018. Omdat we zijn iPad niet helemaal leeg willen en omdat hij niet altijd vol is wil ik deze via de kabel in de auto opladen.
Wat vervolgens gebeurt is dat het geluid nu enkel via de kabel gaat (Mac denkt dat ik het geluid via de autospeakers wil afspelen, wil ik niet). Zelf wil ik gewoon radio luisteren.

Het geluid gaat via alle apps via de kabel.
Nergens kan ik vinden op de iPad waar ik kan kiezen om het via de interne speakers te laten gaan.

Voor iPhone geldt hetzelfde. Beide hebben de nieuwste iOS.

Geen oplossing heb ik in mijn Google tocht kunnen vinden, wel dezelfde vraag.
Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:41
Waar sluit je de kabel op aan? De usb poort van de radio zeker?
Ik zou gewoon een 12v lader halen voor in de aanstekerplug. Dan heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
Ja klopt, op de USB van de auto. Ik kan zowel die verbinding of draadloos Bluetooth gebruiken voor als ik wél wil dat het geluid via de autospeakers gaat. Ik heb overigens geen CarPlay. Bedankt voor je goede suggestie van de 12V, dat is zeker een goede optie. Maar houdt dat ook in dat er geen andere optie is? Hebben ze dit bij Apple zo stom gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik kan zowel op mijn ipad als op mijn iphone gewoon het geluid wisselen als ik met de auto verbonden ben:

https://discussions.apple.com/thread/8418980

Het is een icoontje met rondjes en een pijl naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
Bedankt voor je reply, dit leek het oplossende antwoord waarnaar ik op zoek was, maar helaas. In eerste instantie krijg ik bij het vanuit benden naar boven swipen het control center (cc). Zodra ik op het door jouw beschreven icoon druk heb ik de keuze wie ik AirDrop toe sta. Maar als ik dan naar het player menu in cc ga en die start, dan pas staat daar weer het icoon en kan ik de keuze maken. Ik zie het icoon trouwens niet direct bij de player zoals je link laat zien). Eindelijk dacht ik. Maar wat zowel mijn iPhone als de iPad lieten zien was enkel 1 optie: “Dock-connector”. Verder geen optie met “iPhone” of “iPad”. Ik kan haas geen screendumb uploaden. De tweede optie die ik hoor te zien is er dus niet. Het zal vast te maken hebben met die USB lader maar toch zou ik de keuze moeten hebben. Ik ga het morgen eens bij Apple in een chat proberen te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
Ik zou er geen moeite in steken en gewoon een 12v USB aansteker plug halen. De iPad ziet namelijk gewoon een audio bron via de USB van de radio, dus daar gaat hij op uitsturen.

En nee dat is niet stom gemaakt door Apple en op een iPhone werkt het waarschijnlijk wel want daar kan je bronnen wisselen omdat het een telefoon is en dus eerder voor gesprekken zal worden gebruikt dan alleen audio uitsturen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
De senior Apple medewerker kon het ook niet oplossen dus inderdaad, een 12v stekker ga ik gebruiken.
Pagina: 1