Toon posts:

Egalisatie voor pvc, valt dit binnen de tolerantiewaarden?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
De eerste keer dat mijn vloer is gelegd is deze te dun geegaliseerd waardoor je, met strijklicht, de tegels door de vloer heen zag. De vloer is nu nogmaals geëgaliseerd. Ik heb er een rechte lat opgelegd en constateer een bepaalde glooing. Volgens de legger krijg je de vloer nooit helemaal vlak. Valt dit binnen (mij onbekende) tolerantie waarden.

• the squaler1
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 17:06
Ik zit zelf in de interieurbouw en zie met regelmaat vloerenlegger egaliseren maar ik vind dit wel wat erg veel.
Al is het wel wat onduidelijk om wat voor oppervlakte het gaat en bij de 2de foto wat er na die strip zit.
Want bij de 2de kan het zijn dat er evt problemen kunnen ontstaan mbt deuren etc

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 26-11 17:34
Normaal gesproken wordt er 2 à 3 mm egalisatie aangebracht. Dit kan een golvende dekvloer nooit waterpas maken. De golving kan alleen met een hele dikke egalisatielaag uit de vloer worden gehaald. In de praktijk gebeurt dit bijna nooit.

Bron

Geëgaliseerd en waterpas is niet hetzelfde, ook al verwachten mensen dit wel vaak.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:08
Als je de pvc al in huis hebt zou je die er een plat op kunnen leggen en dan valt het waarschijnlijk reuze mee. Zoals al eerder is aangehaald, egaliseren is uitvlakken niet waterpas maken.

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-11 14:16
michielvz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:16:
Valt dit binnen (mij onbekende) tolerantie waarden.
Welke vlakheidsklasse heb je gekocht? Dat bepaalt namelijk welke toleranties er zijn.

• michielvz
  • Nu online
Vlakheidsklasse?

• JJ16v
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 09:03
Zeker opnieuw laten doen, nu kan het nog als de vloer ligt kun je er niks meer aan doen...
Hier hebben we soort van strepen lijkt wel op waar ze opnieuw zijn begonnen met een nieuwe emmer toen helaas niet opgevallen (zomer licht ;(), toen de vloer er net in lag kon je het nog niet zien maar na een tijdje zakt het pvc uit en zie je die strepen, maarjah nu niks meer aan te doen.

• michielvz
  • Nu online
Morgen gaat er voor de zekerheid een 2e laag overheen. Het is niet fijn om voor de 2e keer met het gezin en huisraad 10 dagen uit huis te moeten. Laat staan een 3e keer. Het moet dus gewoon goed gebeuren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee