Tales of Vesperia - de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 09:01
Hallo Tweakers, ik zie in de Playstation Store dat momenteel Tales of Vesperia voor 19,99 te krijgen is. Ik heb op diverse consoles al Final Fantasy delen, Blue Dragon, Ni No Kuni, Star Ocean, Lost odessey en diverse andere jrpg spellen gespeeld, maar de hele Tales of serie is langs me heen gegaan.

Zijn er mensen die dit spel hebben, hebben gespeeld en mij kunnen aangeven wat ze er van vonden?

Beste antwoord (via Tarz op 25-07-2019 16:11)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Als je houdt van een actie RPG het is een van de beste series ooit gemaakt.

Het is wel een iets andere type game dan je gemiddelde final fantasy maar dat maakt ze naar mijn idee ook gelijk een stuk beter. Battle systeem is erg goed en rewarding plus vaak heb ook de feature dat je om te grinden (en ja zal je af en toe moeten doen) je kan de battle out auto zetten en klaar :) natuurlijk leer je dan niet hoe je zelf moet strijden maar goed voor als je levels nodig heb is het erg prettig.

Verhaal is erg goed diep en niet zo voorspelbaar als andere games. Soms heb je en battle met een van je character en dan komt de rest er later bij (wat soms best pittig kan zijn al je niet genoeg levels hebt)

En als je deze goed vind dan heb je nog Tales of Symphonia Tales of Hearts Tales of graces Tales of Xillia 1 en 2 Tales of Zestiria Tales of Berseria dus zat te doen het is een steen goede serie met diepgaande verhaal lijnen zeer de moeite waard en als je een PS3 ook nog heb kan je veel van de oudere games ook nog spelen.

Moet zeggen had ooit een XBOX 360 gekocht alleen voor deze game. Natuurlijk ook wel andere games gespeeld maar de hoofd reden was deze game. Wat toen XBOX exclusief nu is hij voor alles te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door MeZZiN op 25-07-2019 15:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Als je houdt van een actie RPG het is een van de beste series ooit gemaakt.

Het is wel een iets andere type game dan je gemiddelde final fantasy maar dat maakt ze naar mijn idee ook gelijk een stuk beter. Battle systeem is erg goed en rewarding plus vaak heb ook de feature dat je om te grinden (en ja zal je af en toe moeten doen) je kan de battle out auto zetten en klaar :) natuurlijk leer je dan niet hoe je zelf moet strijden maar goed voor als je levels nodig heb is het erg prettig.

Verhaal is erg goed diep en niet zo voorspelbaar als andere games. Soms heb je en battle met een van je character en dan komt de rest er later bij (wat soms best pittig kan zijn al je niet genoeg levels hebt)

En als je deze goed vind dan heb je nog Tales of Symphonia Tales of Hearts Tales of graces Tales of Xillia 1 en 2 Tales of Zestiria Tales of Berseria dus zat te doen het is een steen goede serie met diepgaande verhaal lijnen zeer de moeite waard en als je een PS3 ook nog heb kan je veel van de oudere games ook nog spelen.

Moet zeggen had ooit een XBOX 360 gekocht alleen voor deze game. Natuurlijk ook wel andere games gespeeld maar de hoofd reden was deze game. Wat toen XBOX exclusief nu is hij voor alles te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door MeZZiN op 25-07-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
MeZZiN schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:15:

Bedankt voor je zeer uitgebreide en onderbouwde verhaal :) Ik heb geen PS3 helaas, maar zit er nog een algemeen verhaal in of zijn het op zichzelf staande spellen (met uitzondering van een deel 1 en 2 bijvoorbeeld). Kan ik Tales of Vesperia gewoon spelen zonder dat het onbegrijpelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tarz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Bedankt voor je zeer uitgebreide en onderbouwde verhaal :) Ik heb geen PS3 helaas, maar zit er nog een algemeen verhaal in of zijn het op zichzelf staande spellen (met uitzondering van een deel 1 en 2 bijvoorbeeld). Kan ik Tales of Vesperia gewoon spelen zonder dat het onbegrijpelijk is?
Er staan legio reviews van allerlei bronnen op internet, allemaal te vinden via Google, nog niet aan gedacht om er daar een paar van te lezen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Wintervacht schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:45:
[...]

Er staan legio reviews van allerlei bronnen op internet, allemaal te vinden via Google, nog niet aan gedacht om er daar een paar van te lezen?
Jawel hoor, al een paar van gelezen. Maar bedankt voor de tip :) Het verhaal van @MeZZiN Mezzin maakt mij meer enthousiast dat al die "objectieve reviews". Verder is dit spel nooit in EU uitgekomen, en ik heb meestal een andere visie op jrpgs dan japanners en amerikanen, dus hoor het graag van een medetweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Tarz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Graag gedaan De verhalen staan los van elkaar vaak ook andere werelden er zijn wat cross overs en een paar games zoals Xillia 1 en 2 en de symphonia serie (je kan Dawn wel overslaan verder niet dezelfde type game bijna) maar veel verder dan referenties komen ze niet. Deze serie is gewoon stukken minder bekend maar naar mijn idee vele malen beter dan FF. Je kan trouwens wel Tales of Berseria spelen die op de PS4. Maar als je Vesperia goed vind heb je nog een hele lijst van games om te spelen alleen sommige zijn wat moeilijker aan te komen helaas zeker de PS2 versies en PS1 versies.

@Wintervacht JRPG zijn ook niet te bevatten in reviews. En het is helemaal aan de reviewer of de game goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

MeZZiN schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:00:
[...]

@Wintervacht JRPG zijn ook niet te bevatten in reviews. En het is helemaal aan de reviewer of de game goed is of niet.
Dan heeft het toch hoe je het ook wendt of keert weinig zin om het aan iemand anders te vragen? Zijn of haar mening zal net zo persoonlijk zijn als die van eenofandere reviewer, nu is het in dit geval een verhaal van iemand die er meer van heeft gespeeld en die direct antwoord kan geven op vragen van TS, maar in basis is dat niks meer dan een gepersonaliseerde, subjectieve review van een spel.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Wintervacht schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:27:
[...]

Dan heeft het toch hoe je het ook wendt of keert weinig zin om het aan iemand anders te vragen? Zijn of haar mening zal net zo persoonlijk zijn als die van eenofandere reviewer, nu is het in dit geval een verhaal van iemand die er meer van heeft gespeeld en die direct antwoord kan geven op vragen van TS, maar in basis is dat niks meer dan een gepersonaliseerde, subjectieve review van een spel.
Ben ik niet met je eens. @MeZZiN geeft me zijn mening op basis van zijn beleving en ervaring met het spel, terwijl een reviewsite op basis van + & - een aantal vastgestelde criteria langs loopt. Dat geeft me wel een beter beeld voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 09:05

BiLo

PSN: toiletcleaner

Tarz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Ben ik niet met je eens. @MeZZiN geeft me zijn mening op basis van zijn beleving en ervaring met het spel, terwijl een reviewsite op basis van + & - een aantal vastgestelde criteria langs loopt. Dat geeft me wel een beter beeld voor mijn gevoel.
Je vraagt ook expliciet om iemand anders zijn mening over het spel, niet om wintervacht zijn ongevraagde mening in hoeverre de mening van iemand anders zin heeft.

Of anderzijds mijn mening omtrent wintervacht's zijn mening :X 8)7

That said; Ik heb even wat reviews gescanned en het lijkt mij wel cool! :P

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
That it is en als je de smaak te pakken heb zelfs de oudere games zijn super om te spelen.
Pagina: 1