'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe libraries te zitte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 11:54
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat
nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe libraries te zitten

en mention de auteur met eerst een @ en dan de username. Je vindt deze door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van username', waar 'username' de nickname van de auteur is.
@ Tijs Hofmans @TijsZonderH

Het gebruik van "Bugtracker" klopt niet.

Een bugtracker is software (in het geval van VLC is dat Trac) om een x aantal tickets (ook wel issues genoemd, zoals op GitHub) die over bugs, nieuwe features, e.d. gaan, aan te maken en te beheren.

Als je een nieuw topic op een forum aanmaakt, maak je ook niet een nieuwe forum aan of als je een Whatsapp berichtje verstuurd, maak je ook geen nieuwe chat applicatie aan.
Vervolgens hebben de onderzoekers zelf een bugtracker geopend, waarop Tweakers het nieuws baseerde.
en
Zulke bugtrackers kunnen bij VLC echter door iedereen worden geopend en de onderzoeker ging daarvoor niet eerst bij VLC langs.
Moet zijn:
Vervolgens hebben de onderzoekers zelf een bugticket geopend, waarop Tweakers het nieuws baseerde.
en
Zulke tickets kunnen bij VLC echter door iedereen worden geopend en de onderzoeker ging daarvoor niet eerst bij VLC langs.
Gelieve dit aan te passen zodat de niet-Tweakers de juiste betekenissen overnemen en dat het nog steeds lijkt dat de redactie van Tweakers.net voldoende technische kennis in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De auteur gaat in de comments weer de fout in: TijsZonderH in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe libraries ...
dat iedereen bij VLC een bugtracker kan openen is lang niet bij iedereen zo en dat wist ik niet, als ik het had geweten had ik eerder bij ze zelf gecheckt ja
En bij FLOSS software is het vrij standaard dat iedereen bugs kan melden.

[ Voor 6% gewijzigd door kwadronaut op 25-07-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:31

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Is inmiddels aangepast, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In de inleiding lees ik nog steeds:
maar daar zelf een publieke bugtracker over geopend

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
"Zulke tickets kunnen bij VLC echter door iedereen in de bugtracker worden geopend en de onderzoeker ging daarvoor niet eerst bij VLC langs."
ook dat is nog zo krom als een banaan. Het is netjes en vaak gewenst dat security issues niet via publieke bugs gemeld worden, soms is er een knopje 'private' of 'security impact,' soms is er een apart contactadres (zoals bij VLC). Als je een issue opent of aanmaakt in de bugtracker van VLC, is dat ook 'langsgaan.' Langsgaan bij Geachte Redactie met een security issue van tweakers.net is vermoedelijk niet de gewenste manier van contactopname, maar het is wel degelijk een plek bedoelt voor feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Plaatsen jullie ook nog een rectificatie richting VLC in het artikel?

Of is het enkel stilletjes achteraf de titel aanpassen zoals jullie nu gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:31

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
tweaker2010 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Plaatsen jullie ook nog een rectificatie richting VLC in het artikel?

Of is het enkel stilletjes achteraf de titel aanpassen zoals jullie nu gedaan hebben.
Er is een compleet nieuw bericht geschreven waarin ik twee keer schrijf dat ook Tweakers het aanvankelijk fout schreef, onder dat artikel is een lange discussie aan de gang over hoe zoiets gebeurde, en het oorspronkelijke artikel is bijgewerkt met een link naar het nieuwe artikel. Dat vind ik wel wat meer dan 'de titel stilletjes achteraf aanpassen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De titel is nu "'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library te zitten"

Dit was niet de oorspronkelijke titel van het nieuwe bericht. Komt op mij over dat je je eigen fout niet open en eerlijk wil toegeven.

Zie ook Whatts in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library te zitten'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
@tweaker2010
Ik zou liever zien dat @TijsZonderH zich weer bezig houd met een nieuw artikel i.p.v. zich een geruime ochtend moet bezighouden om zichzelf in allerlei boetekleden moet hijsen en schandpalen moet nagelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

Fore! schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:09:
@tweaker2010
Ik zou liever zien dat @TijsZonderH zich weer bezig houd met een nieuw artikel i.p.v. zich een geruime ochtend moet bezighouden om zichzelf in allerlei boetekleden moet hijsen en schandpalen moet nagelen.
Die schandpalen waren sowieso niet nodig geweest als hij (in dit geval hij) van tevoren beter had nagedacht en had gecheckt. Dan waren dit soort maatregelen en +3'tjes op de FP niet nodig geweest.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
Racing_Reporter schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Die schandpalen waren sowieso niet nodig geweest als hij (in dit geval hij) van tevoren beter had nagedacht en had gecheckt. Dan waren dit soort maatregelen en +3'tjes op de FP niet nodig geweest.
Dat is te danken aan het "fouten maken is menselijk" en deze zijn dan ook toegegeven en naar gehandeld. Al het extra wat werd geopperd is alleen maar zeuren om het zeuren imo.
Pagina: 1