Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HendrikT
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-11 23:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

oh ja, bedankt natuurlijk niet vergeten mijn huidige kaart 8)7 : Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Ik zoek een?
Omdat mijn videokaart waarschijnlijk aan zn einde is ben ik op zoek naar een nieuwe of gebruikte kaart
Het zou mooi zijn dat ik er wat op vooruit ga kwa snelheid zodat ik ook weer wat nieuwere spellen kan spelen. full HD is voldoende. Ik zou wel graag bijvoorbeeld Tom Clancy's The Division 2 willen spelen, ik vermoed dat de RX5700 veel te snel is voor mijn cpu, anders had ik die wel gewild

Wat is je budget?
350 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, ik heb een monitor die freesync 1 ondersteund

[b]Intel Core i5-4460 Boxed
MSI Z97 GAMING 3
Corsair Builder CX750 Bronze
MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart.

[Voor 9% gewijzigd door HendrikT op 25-07-2019 13:35]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
HendrikT schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:07:
Het zou mooi zijn dat ik er wat op vooruit ga kwa snelheid
Zolang je niet aan geeft welke videokaart je nu hebt is het voor ons lastig advies geven.

[Voor 3% gewijzigd door Uszka op 25-07-2019 13:15]

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-11 09:53
Om echt goed advies te geven moeten we weten op welke resolutie je speelt en welke games. Wat is je oude kaart eigenlijk voor type?

RX5700 zal inderdaad je cpu wat bottlenecken. Daaronder heb je echter wel nog wat opties:

RX580: begint vanaf ca. 180 euro voor het 8 GB model. Voldoende om op 1080p de meeste recente titels met 60+ fps te draaien op medium-high

RX590: begint vanaf 200 euro. Ietsje sneller, maar eigenlijk niet genoeg om de meerprijs over een goeie 580 te rechtvaardigen

Vega 56: Begint rond de 275 euro. Ideale kaart voor 1440p, maar veel stabiliteitsissues en vreet stroom

Wel zou ik toch ook de GTX 1660 serie eens bekijken. Volgens mij ondersteunt Nvidia inmiddels ook FreeSync (of zijn ze daar in ieder geval mee bezig) en een 1660 biedt voor een vanaf prijs van 220 euro veel prestaties tegen een laag stroomverbruik. Trekt momenteel nog alles op high op 1080p.

Speel je op 1440p zul je eerder richting een 1660Ti of 2060 willen voor een beetje leuke fps op high.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee