Spouwmuur venitlatie rooster 90x90mm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:42
Mijn vraag
Afgelopen week een van de spouwmuur ventilatie roosters weten te slopen. Plastic was zo broos als wat geworden dus die brokkelde helemaal uit elkaar toen ik er tegenaan stootte.

rooster_klein

Nu dus op zoek naar een vervanger.. maar ik ben een beetje ten einde raad. Ik zit serieus al twee dagen op internet te struinen naar iets wat ik ervoor in de plaats kan doen en ik kom er niet uit.. Hebben jullie tips waar ik op kan zoeken?

Voorwaarde is wel dat ik het rooster in het gat kan schuiven.. dus ik zoek geen voorzetrooster (want dan moet ik gaten gaan boren)
Dus zo als dit moet het werken..
Afbeeldingslocatie: https://ongedierteproducten.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/e/renofix002.jpg

Niet dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.tilmar.nl/media/products/images/10-04-06-gevelfix-1-27_product_large.jpg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  1. Ik heb gezocht naar spouwmuur ventilatie rooster maar dan krijg je standaard de zwart rechthoekige.
    Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/House_vent.jpg/220px-House_vent.jpg
  2. Ook heb ik gezocht op ventialtie rooster (buitenmuur), dan krijg je echt afzuig doppen, opschroef roosters en afzuigkap afvoer rooster.. ook niet wat ik zoek.
  3. Toen dacht ik.. ik zet er anders wel een vierkante douchput in van 9x9cm.. die zijn er ook niet.. en als ze er wel zijn .. zijn ze +30 euro.. is ook niet handig.
Wat het dichts in de buurt komt.. en wat ik ook nog wel mooi vind is dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/171488/files/130148441/200x200x2/renofix-rvs-renovatierooster.jpg .. maar die is dus ook alleen rechthoekig te vinden.. dus daar heb ik niets aan.

Iemand nog enig idee of tips waar ik iets dergelijks kan vinden.

*sowieso

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:23

TheDudez

Usenet stofzuiger!

3d laten printen?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:25
Het frontje van die witte inschuif steekt ook uit volgens mij?
Als je niet wilt boren toch zo'n metalen voorzet nemen en vastkitten?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:44
Plaatselijk bedrijf opzoeken wat plaatmateriaal verwerkt en vragen of ze wat geperforeerde RVS plaat voor je willen zetten als rooster. Kun je het precies op de gewenste maat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
DonJunior schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:06:
Mijn vraag
Voorwaarde is wel dat ik het rooster in het gat kan schuiven.. dus ik zoek geen voorzetrooster (want dan moet ik gaten gaan boren)
Waarom is dat een probleem? Is iig minder werk dan twee dagen ten einde raad zoeken op internet naar iets wat waarschijnlijk niet standaard te krijgen is.
Renovatie muizenrooster zijn over het algemeen niet vierkant te krijgen maar voornamelijk in koppenmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@De Rikster Dat is een probleem omdat ik nóg vier andere (identieke) roosters heb.. die ik ook meteen wil vervangen (daar deze ook wel broos zullen zijn).. beter meteen alles vervangen zodat het er weer identiek uit ziet (is ook geen gezicht om één enkel rooster te vervangen)

@Paul Hewson ... vermoed niet dat er een bedrijf is dat voor een particulier van die kleine frut dingen gaat zitten maken.. (voor een leuk bedrag that is..) Ik wil ze meteen allemaal vervangen dus als ze dan ineens 20 euro per stuk zijn.. dan wordt het een duur grapje zeg maar..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:35
DonJunior schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:45:

@Paul Hewson ... vermoed niet dat er een bedrijf is dat voor een particulier van die kleine frut dingen gaat zitten maken.. (voor een leuk bedrag that is..) Ik wil ze meteen allemaal vervangen dus als ze dan ineens 20 euro per stuk zijn.. dan wordt het een duur grapje zeg maar..
Koop een eigen 3d printer, verdient zich uiteindelijk wel terug. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:44

Exigence

dnkroz

DonJunior schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:45:
@De Rikster Dat is een probleem omdat ik nóg vier andere (identieke) roosters heb.. die ik ook meteen wil vervangen (daar deze ook wel broos zullen zijn).. beter meteen alles vervangen zodat het er weer identiek uit ziet (is ook geen gezicht om één enkel rooster te vervangen)
De vraag was waarom het boren een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Omdat ik dus niet 16 gaten in mn buitenmuur wil boren.. als ik weet dat er oplossingen zijn die je er simpelweg in kan schuiven.
Mijn vraag was dus ook meer of iemand een dergelijke oplossing weet, of weer waar ik nog meer op kan zoeken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:00

EiT

Als je een goedkope manier zoekt, zou je nog NetNox (soort gaas) kunnen gebruiken. Dat heb je in 5 en 15cm breed en kan je op maat knippen.

[ Voor 11% gewijzigd door EiT op 25-07-2019 14:51 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
EiT schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:50:
Als je een goedkope manier zoekt, zou je nog NetNox (soort gaas) kunnen gebruiken. Dat heb je in 5 en 15cm breed en kan je op maat knippen.
Maar dan moet er nog iets voor dat gaas.. anders trekken mijn lieftallige koters dat er binnen 10 seconden weer uit .. ;)
Thanks voor het meedenken.. want dat brengt me wel op het idee om in ieder geval van dat gaas er in te proppen en dan een rooster er voor te doen.
Ik ga eens kijken wat ik verder nog kan vinden.. ook vind ik de optie van @Cyriel85 nog wel wat waard.. wellicht is kitten dan een optie.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:00

EiT

https://www.tilmar.nl/vlo...ie/t172-rvs-inmetselbakje

Deze is te krijgen in 9,5x9cm, misschien past dat net ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@EiT Thanks..
Enig minpuntje: "Geen rechtstreekse levering aan particulieren"

Overigens is 'Inmetselbakje' wel een Google opdracht die ik nog niet had bedacht.. dus daarmee kan ik wel weer een beetje verder zoeken. (waarvoor dank)

Ook een oplossing: https://www.vantende.nl/k.../frietsnijder792522645351
Komt er ook geen muis meer doorheen... >:)
(wellicht minder handig met de kinders ook.. hmm)

[ Voor 80% gewijzigd door DonJunior op 25-07-2019 15:07 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 16:40

mark-k

AKA markkNL

DonJunior schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:43:
Omdat ik dus niet 16 gaten in mn buitenmuur wil boren.. als ik weet dat er oplossingen zijn die je er simpelweg in kan schuiven.
Maar aan je zoektocht te zien zijn die oplossingen er dus niet (90x90 inschuifbaar).

Stomme vraag, zijn die rechthoekige roostertjes toevallig 45x90? Dan kun je er 2 boven elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
mark-k schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Maar aan je zoektocht te zien zijn die oplossingen er dus niet (90x90 inschuifbaar).

Stomme vraag, zijn die rechthoekige roostertjes toevallig 45x90? Dan kun je er 2 boven elkaar plaatsen.
Vragen zijn nooit stom.. goed punt heb je daar. Die rechthoekige roosters zijn helaas 10.5x5 cm

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:13
Kan je het zwarte ingemetselde deel niet los wrikke en een (helaas waarschijnlijk) complete set kruipruimte ventilatie kopen en daarvan het nieuwe rooster gebruiken.

http://www.google.nl/imgr...et=1&docid=4QDlI8_Qa9ShJM

[ Voor 53% gewijzigd door Erwin_83 op 27-07-2019 06:33 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Erwin_83 Nou die roostertjes kun je ook wel los vinden (zonder die hele buis) maar dan nog klopt de maat niet..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:13
Wat is je bezwaar dan van een rvs rooster ofzo eroverheen en gaatjes boren? Met een beetje goede boor en accu schroefmachine boor je die zo vast op je stenen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Je kan zo een rooster dat bedoeld is om vast te schroeven ook vastlijmen. Een druppeltje montagekit op iedere hoek en even aandrukken . Er komt toch geen kracht op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ga waarschijnlijk het kitten eerst proberen.
Heb nu twee van onderstaande besteld.
Afbeeldingslocatie: https://www.tilmar.nl/media/products/images/10-04-06-gevelfix-1-27_product_large.jpg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37
DonJunior schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:06:
Ga waarschijnlijk het kitten eerst proberen.
Heb nu twee van onderstaande besteld.
[Afbeelding]
Je zou die roosters ook kunnen schroeven aan 2 metalen plaatjes met hoekprofiel. Dan kun je ze alsnog erin en eruit schuiven zonder in de muur te boren of met kit te experimenteren.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Okee update.. ik heb dus die roosters gekocht van twee posts hierboven..
Met kit (tip van @Cyriel85 ) proberen vast te zetten (WET&FIX kit .. half bitumen troep).. maar het valt er gewoon af na een tijdje.
Dus van het weekend dan toch maar gaten boren.. jammer.
Toch allen dank voor de tips.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:25
DonJunior schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:04:
Met kit (tip van @Cyriel85 ) proberen vast te zetten (WET&FIX kit .. half bitumen troep).. maar het valt er gewoon af na een tijdje.
Twijfel aan 2 dingen:
Heb je de bakstenen goed schoomgemaakt?
Is het die wet seal en fix van shell? Lijkt me voor andere doeleinden. Een goede montage kit (high tack) is wellicht beter geschikt?

Anders helaas toch boren. Maar kan me niet voorstellen dat er hier geen werkende kit voor is.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:43

Meneer aard

Porsche rulez!

DonJunior schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:04:
High-tack? Polymeer kit.

edit; te laat :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cyriel85 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:27:
[...]

Twijfel aan 2 dingen:
Heb je de bakstenen goed schoomgemaakt?
Is het die wet seal en fix van shell? Lijkt me voor andere doeleinden. Een goede montage kit (high tack) is wellicht beter geschikt?

Anders helaas toch boren. Maar kan me niet voorstellen dat er hier geen werkende kit voor is.
Kun je geen bouten met bouten om ze vast te zetten door die gaten doen op de juiste afmetingen? En dan schuif je het over die bouten naar binnen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:43
Het is ook geen spouwmuurventilatie, daar hebben ze deze stootvoegroosters voor:

Afbeeldingslocatie: https://www.hominco.nl/wp-content/uploads/2018/09/Stootvoegrooster-zwart-10x50x100-mm.png

Of 'bijenbekjes' die je achteraf kunt plaatsen in een open stootvoeg.

Dat rooster van jou is een kruipruimteventilatierooster. Misschien dat je iets kunt vinden met die zoekterm.

edit: https://www.gyzs.nl/ubbin...2WeQNiEAQYBSABEgKpYfD_BwE

is dat iets? @DonJunior

[ Voor 18% gewijzigd door Aardappel op 02-08-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nou uiteindelijk met andere kit alsnog gelukt.. die Seal & Fix van Shell is echt troep.. dat geeft echt overal vlekken en plakt als een gek, maar zorgt er niet voor dat het ding blijft zitten. Dus uiteindelijk andere kit gebruikt Polymeer iets en nu blijft het wel hangen.. nu alleen de vraag hoe ik in godsnaam die Seal & Fix vlekken van mijn muur af ga krijgen 8)7

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:06
Nieuw topic dan maar, seal & fix van muur verwijderen :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
lol

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Misschien te laat, maar heb je deze reeds bekeken?

https://www.ubbink.nl/Pro...tgroepen/Muurrooster.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ben al voorzien inderdaad, toch bedankt voor het meedenken.

*sowieso

Pagina: 1