Toon posts:

Gaming laptop huren ipv kopen -> periode gebruik 3-4 maanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KarlHungus
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23-07 22:10
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor een Virtual Reality simulatie van een leeromgeving zoek ik een gaming laptop met GeForce 1070 of 1080, of soortgelijk

Ik heb een materiaal budget hiervoor, maar ipv aanschaf overweeg ik voor de test periode (ongeveer 3-4 maanden) een gaming laptop te huren.

Dat komt omdat de daadwerkelijke implementatie van de leeromgeving in een tweetal andere landen gaat gebeuren, waar de hardware apart gebudgetteerd is.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
VR ontwikkeling via Unity en Steam VR.
Het runnen van de VR omgeving met proefpersonen
Windows 10 Home / Pro (geen voorkeur)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Materiaal budget is 2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, deze blijft in de test situatie staan en elke avond/ochtend uit/in kluis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen voorkeuren!

Alle reacties

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:42
Met een materiaalbudget van 2000 euro kan je bijvoorbeeld iets kopen met een RTX2070 en dan hou je nog 500 euro over.

Of moet er nog meer uit dat budget komen?

Woont in Helsinki

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed hoor, maar kun je voor dat geld niet beter een dikke desktop samenstellen en die na 3-4 maanden weer voor 1500 euro verkopen?

Als hij toch niet van zijn plek komt en het is voor VR kan ik een laptop niet aanraden, ding wordt waarschijnlijk gloeiend heet, een desktop kan zijn warmte veel beter kwijt en is daarmee veel stabieler en de tweedehands markt voor dikke desktops levert volgens mij meer op dan die voor laptops.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• KarlHungus
Intelligo schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:53:
Met een materiaalbudget van 2000 euro kan je bijvoorbeeld iets kopen met een RTX2070 en dan hou je nog 500 euro over.

Of moet er nog meer uit dat budget komen?
Nee, het budget van 2000 is voor hardware, maar de HTC is al in het lab aanwezig. Maar het leek me weggegooid geld als ik goedkoper kan huren, ik houd altijd liever geld over aan het einde van het project :)

• KarlHungus
Wintervacht schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:54:
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed hoor, maar kun je voor dat geld niet beter een dikke desktop samenstellen en die na 3-4 maanden weer voor 1500 euro verkopen?

Als hij toch niet van zijn plek komt en het is voor VR kan ik een laptop niet aanraden, ding wordt waarschijnlijk gloeiend heet, een desktop kan zijn warmte veel beter kwijt en is daarmee veel stabieler en de tweedehands markt voor dikke desktops levert volgens mij meer op dan die voor laptops.
Hmm..dat is een goeie. Ik had ICT voorzetje laten maken voor kosten, en die hebben explicit game laptop erop staan. Dat ga ik dus zoeken :)

Probleem is alleen dat ik niet weet of er direct monitor beschikbaar is :P

• Intelligo
  • Laatst online: 15:42
KarlHungus schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Nee, het budget van 2000 is voor hardware, maar de HTC is al in het lab aanwezig. Maar het leek me weggegooid geld als ik goedkoper kan huren, ik houd altijd liever geld over aan het einde van het project :)
Ik ben er vrij zeker van dat ALS je ze al kan huren, het erg duur gaat worden, want da's nogal een kleine markt die 4 maanden een gaminglaptop wil huren.

Kopen, 4 maanden gebruiken, verkopen -> staat toch gelijk aan huur. En dat zal je niet zo bar veel kosten onder de streep

Woont in Helsinki

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

KarlHungus schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Hmm..dat is een goeie. Ik had ICT voorzetje laten maken voor kosten, en die hebben explicit game laptop erop staan. Dat ga ik dus zoeken :)

Probleem is alleen dat ik niet weet of er direct monitor beschikbaar is :P
Met dat budget kun je er best een cheape monitor bij doen :P Of nog beter: tripje naar de kringloop en daar voor een tientje een ouwe flatscreen op de kop tikken, is misschien een weggegooid tientje maar op zo'n budget moet dat niet uitmaken. Plus, de monitor is toch alleen maar voor het opzetten van de VR omgeving en wellicht meekijken, dat is volgens mij het probleem niet :P

Maar ik blijf er bij; kopen is in dit geval veel goedkoper dan huren i.v.m. de restwaarde, netto ben je een paar honderd euro kwijt in tegenstelling tot huren, wat voor die periode best heel je budget op kan slokken lijkt me.

Ik zie bij een paar bedrijven al dat langer dan 30 dagen huren prijs op aanvraag is, Flexit biedt het aan voor 212 per week, per maand ook op aanvraag, voor een VR gaming laptop. Zal de kosten wel wat drukken als je een contract voor langere tijd afsluit maar misschien niet eens zo veel, hoe langer zoiets verhuurd wordt hoe groter het risico is dat er wat mee gebeurt, daarnaast zul je misschien een verzekering er bij af moeten sluiten,.

Als we dat even klinkklaar doorrekenen op basis van de weekprijs heb je 4 maanden keer 4 weken keer 176 euro, 4x4x212=3392 euro... Zoals ik al zei zullen afspraken voor een maand of meer goedkoper uitvallen, maar het blijft een smak geld terwijl je met een aankoop (die je dan wel weermoet verkopen) een paar honderd euro kwijt bent.
Zat mensen die een VR pc voor een goede prijs tweedehands aan willen schaffen!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Stoelpoot
  • Niet online
KarlHungus schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Maar het leek me weggegooid geld als ik goedkoper kan huren
Helaas is goedkoper huren de uitzondering op de regel. Huur = duur.

• KarlHungus
Ok dank voor de reacties. Dan maar even kopen, en doorverkopen :)

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 26-11 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

@KarlHungus gelieve niet te dubbel posten, thanks

| 𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee