Hifi Speakers voor PC Gaming en Muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo allen,

Graag zou ik jullie advies willen betreft hifi speakers voor mijn PC. Wat ik voornamelijk doe is gamen en muziek luisteren. Headsets zijn voor mij geen optie.

Momenteel gebruik ik de Edifier R1850DB boekenplankspeakers (2.0). De speakers produceren prima geluid echter mis ik dat "hifi" gevoel waarin alle geluiden supercrisp klinken. Ik wil simpelweg mooier/beter geluid. Ik ben geen fan van harde BASS. Een woofer is daarom niet nodig. Ook bluetooth of wireless is niet relevant voor mij.

Wat ik diverse forums lees is dat er gebruik wordt gemaakt van mini versterkers om de audiokwaliteit een boost te geven. Ik weet dus niet wat de "bottleneck" is bij mij. De onboard audiochip of mijn speakers. Of wellicht iets anders?

Nu weet ik dus niet welke factoren cruciaal zijn wat betreft geluidskwaliteit.
- Ik gebruik de onboard geluidskaart van Gigabyte Aorus Gaming 5 z370 (dit moet een goeie zijn?)
- Ik gebruik de audio drivers vanuit windows update + Creative BlasterX Pro Gaming 720

Iemand ideeën of suggesties. Budget is +-€500,-.

Dankjulliewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:06
Ik heb een htpc aangesloten op een paar oude sony boekenplank speakers en het geluid is heel helder.
Als ik de reviews lees van de speakers die je nu hebt, zou ik verwachten dat de speakers niet het probleem zouden moeten zijn.

Heb je de speakers via optical aangesloten?

Wat mis je momenteel in je geluid, is het niet heel helder, mis je hoge/lage tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:45
@Emrawww
Als je al bekend bent met Edifier, zou ik voor de S3000Pro's gaan.

Het is een verbetering en een bonus, je hoeft geen veranderingen uit te voeren.
Zo verandert er ook niet veel aan aansluitingen voor je, zo hebben ze XLR, Tulp, Optisch, en coax.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/76048/files/239549573/edifier-s3000pro.jpg

Ik nodig je ook uit om even deze review te bekijken voor een betere onderbouwing van de speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Haruhi op 25-07-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
REDSD schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:15:
Ik heb een htpc aangesloten op een paar oude sony boekenplank speakers en het geluid is heel helder.
Als ik de reviews lees van de speakers die je nu hebt, zou ik verwachten dat de speakers niet het probleem zouden moeten zijn.

Heb je de speakers via optical aangesloten?

Wat mis je momenteel in je geluid, is het niet heel helder, mis je hoge/lage tonen?
Mijn speakers zijn aangesloten via 3,5mm jackn. Is optical beter?
Wat betreft het geluid: Via de soundbar op mijn TV krijg ik bijvoorbeeld superzuiver geluid op mid/high range. Ik ben geen fan van Bass dus staat dat altijd minimaal.

Het lijkt alsof mijn speakers "inhouden". Absoluut geen slecht geluid maar toch mis ik de wow kwaliteit.
Ik vind het erg moeilijk uitleggen als het gaat om geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
Haruhi schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:16:
@Emrawww
Als je al bekend bent met Edifier, zou ik voor de S3000Pro's gaan.

Het is een verbetering en een bonus, je hoeft geen veranderingen uit te voeren.
Zo verandert er ook niet veel aan aansluitingen voor je, zo hebben ze XLR, Tulp, Optisch, en coax.

[Afbeelding]

Ik nodig je ook uit om even deze review te bekijken voor een betere onderbouwing van de speakers.
[YouTube: Edifier S3000Pro _(Z Reviews)_ When Magic Meets Technology..]
Bedankt voor de tip! Edifier is een prima merk! Ik ga het filmpje even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 15:28
Het is maar net hoeveel je eraan uit wil geven. Ik heb zelf twee Dali Ikon 6 MKII speakers thuis staan, met een NAD T748 receiver eraan. Een combinatie die zo'n €2100,- kostte, maar wel echt fantastisch geluid oplevert. Veel familie en vrienden die hier een keer film komen kijken, geven ook aan echt een "bioscoopervaring" te hebben. hebben we het wel over vloerstaande speakers overigens.

Als je een volgende stap wil maken voor je PC, zou ik ook in het Dali, B&W, etc segment kijken. Je zou bijvoorbeeld voor de Opticon 2 (https://www.hifiklubben.n...n-2-compacte-luidspreker/) in combinatie met de NAD D3020 (https://www.hifiklubben.n...versterker-met-bluetooth/) kunnen gaan. Een leuke, compacte combinatie waar je waarschijnlijk zeker een "wauw-factor" van zult krijgen thuis. Je kan bij Hi-Fi Klubben (en veel andere Hi-Fi) winkels altijd even bellen om te vragen of ze de set-up voor je klaar kunnen zetten in hun luisterruimte, dan kan je gratis gaan luisteren. Neem je eigen muziek mee, of laat je eigen nummers (die je goed kent) bij hen opzetten. Dan kan je het beste vergelijken. Let wel dat de combinatie van Opticon 2 met NAD D3020 al gauw €1400,- kost (excl. kabels), maar vaak is er wel wat speelruimte voor onderhandeling. Ik denk zelf dat je ze, met kabels, pluggen en al, voor zo'n €1100-1200 mee kan krijgen als je het goed speelt. Blijft een boel geld though, maar dan ga je ook wel een segment hoger dan Edifier, Bose, HarmanKardon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
AlexV schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:45:
Het is maar net hoeveel je eraan uit wil geven. Ik heb zelf twee Dali Ikon 6 MKII speakers thuis staan, met een NAD T748 receiver eraan. Een combinatie die zo'n €2100,- kostte, maar wel echt fantastisch geluid oplevert. Veel familie en vrienden die hier een keer film komen kijken, geven ook aan echt een "bioscoopervaring" te hebben. hebben we het wel over vloerstaande speakers overigens.

Als je een volgende stap wil maken voor je PC, zou ik ook in het Dali, B&W, etc segment kijken. Je zou bijvoorbeeld voor de Opticon 2 (https://www.hifiklubben.n...n-2-compacte-luidspreker/) in combinatie met de NAD D3020 (https://www.hifiklubben.n...versterker-met-bluetooth/) kunnen gaan. Een leuke, compacte combinatie waar je waarschijnlijk zeker een "wauw-factor" van zult krijgen thuis. Je kan bij Hi-Fi Klubben (en veel andere Hi-Fi) winkels altijd even bellen om te vragen of ze de set-up voor je klaar kunnen zetten in hun luisterruimte, dan kan je gratis gaan luisteren. Neem je eigen muziek mee, of laat je eigen nummers (die je goed kent) bij hen opzetten. Dan kan je het beste vergelijken. Let wel dat de combinatie van Opticon 2 met NAD D3020 al gauw €1400,- kost (excl. kabels), maar vaak is er wel wat speelruimte voor onderhandeling. Ik denk zelf dat je ze, met kabels, pluggen en al, voor zo'n €1100-1200 mee kan krijgen als je het goed speelt. Blijft een boel geld though, maar dan ga je ook wel een segment hoger dan Edifier, Bose, HarmanKardon, etc.
Bedankt voor je bericht! De combinatie van Opticon 2 met NAD D32020 klinkt als iets waar ik gelukkig van word los van de prijs :) . Echt High-End +. Helaas wel ver boven het budget (+-€500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Ik weet ook niet of ik een dergelijke setup aan zou raden voor gebruik bij de PC. Near Field gebruik is anders dan als je speakers naast de TV zet en er enkele meters vandaan zit.
Emrawww schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:11:
[...]
Helaas wel ver boven het budget (+-€500).
Dan had je dat in de TS moeten zetten ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 15:28
In dat geval zou je ook de instappers kunnen gaan beluisteren (https://www.hifiklubben.n...ze-bluetooth-luidspreker/). Deze beschikken over een ingebouwde versterker en hebben een lagere aanschafprijs. Zit je wel bij de instapserie, maar de Zensor staat erom bekend erg goed te zijn :). Hou idd wel rekening met wat FeaR zegt, namelijk de luisterafstand. Je kan altijd een keer binnenlopen bij een Hi-Fi winkel om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
FeaR schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:18:
Ik weet ook niet of ik een dergelijke setup aan zou raden voor gebruik bij de PC. Near Field gebruik is anders dan als je speakers naast de TV zet en er enkele meters vandaan zit.

[...]

Dan had je dat in de TS moeten zetten ;)
Foutje van mij! Thx voor de scherpte! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
AlexV schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:19:
In dat geval zou je ook de instappers kunnen gaan beluisteren (https://www.hifiklubben.n...ze-bluetooth-luidspreker/). Deze beschikken over een ingebouwde versterker en hebben een lagere aanschafprijs. Zit je wel bij de instapserie, maar de Zensor staat erom bekend erg goed te zijn :). Hou idd wel rekening met wat FeaR zegt, namelijk de luisterafstand. Je kan altijd een keer binnenlopen bij een Hi-Fi winkel om te testen.
Dit is eigenlijk precies wat ik zoek! Ik ga even langs bij een aantal hifi winkels om deze te mogelijk beluisteren.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:34 ]

Pagina: 1