Op dit moment heb ik het volgende systeem:
De koeler zit met een adapter vast op m'n moederbord. (origineel socket 775)
Daarnaast gebruik ik verschillende SSD's.
Ik wil graag mijn CPU upgraden want ik merk het laatste jaar dat het vaak richting 100% cpu-gebruik tijdens gamen+streamen. (1080p + 144hz-gaming en streamen naar Facebook/Twitch)
De CPU is overclocked op een stabiele 4.2Ghz.
Bijkomstigheid is dat de cpu-upgrade een ander moederbord, geheugen en koeler vereist.
Dit is mijn idee:
Motivatie:
Processor: Ik blijf graag bij Intel en ik wil graag een cpu met 8 cores (geen 6..verhalen over microstuttering) waarmee ik weer een jaar of 5, 6 goed vooruit kan.
Moederbord: Asus-fan, maar mocht er nu echt een merk/type zijn dat betere bang-for-buck heeft ben ik altijd geinteresseerd. Dit moederbord heeft overclockmogelijkheden en ik kan er over een tijdje een M2-disk op zetten.
CPU-koeler: Leek me de beste luchtkoeler voor het geld. Stil is belangrijk en daarnaast genoeg koelpower met een overclockte cpu.
Geheugen: 2x16gb modules zodat ik er over een paar jaar nog eens 2x16gb modules bij kan zetten. Als ik het goed begrijp is 3000mhz de ideale snelheid. Is dat ook zo wanneer ik de 9900k zou overclocken?
Budget:
Rond deze koers, maar mocht ik voor iets meer, beter kunnen krijgen is dat altijd interessant. Of zitten er zaken aan te komen waarop het wachten het waard is?
Wat vinden jullie er van?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING | € 602,40 | € 602,40 |
| 1 | Monitoren | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 302,- | € 302,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.C | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair HX850 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,40 | ||
De koeler zit met een adapter vast op m'n moederbord. (origineel socket 775)
Daarnaast gebruik ik verschillende SSD's.
Ik wil graag mijn CPU upgraden want ik merk het laatste jaar dat het vaak richting 100% cpu-gebruik tijdens gamen+streamen. (1080p + 144hz-gaming en streamen naar Facebook/Twitch)
De CPU is overclocked op een stabiele 4.2Ghz.
Bijkomstigheid is dat de cpu-upgrade een ander moederbord, geheugen en koeler vereist.
Dit is mijn idee:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 505,05 | € 505,05 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15W | € 175,99 | € 175,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 931,91 | ||
Motivatie:
Processor: Ik blijf graag bij Intel en ik wil graag een cpu met 8 cores (geen 6..verhalen over microstuttering) waarmee ik weer een jaar of 5, 6 goed vooruit kan.
Moederbord: Asus-fan, maar mocht er nu echt een merk/type zijn dat betere bang-for-buck heeft ben ik altijd geinteresseerd. Dit moederbord heeft overclockmogelijkheden en ik kan er over een tijdje een M2-disk op zetten.
CPU-koeler: Leek me de beste luchtkoeler voor het geld. Stil is belangrijk en daarnaast genoeg koelpower met een overclockte cpu.
Geheugen: 2x16gb modules zodat ik er over een paar jaar nog eens 2x16gb modules bij kan zetten. Als ik het goed begrijp is 3000mhz de ideale snelheid. Is dat ook zo wanneer ik de 9900k zou overclocken?
Budget:
Rond deze koers, maar mocht ik voor iets meer, beter kunnen krijgen is dat altijd interessant. Of zitten er zaken aan te komen waarop het wachten het waard is?
Wat vinden jullie er van?
[ Voor 200% gewijzigd door KoffieNT op 25-07-2019 10:54 ]
:D