Advies gevraagd DAC/AMP voor console (PS4 primair)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 18:28
Hoi Tweakers,

Er is nu een HD 58X onderweg naar mij toe, echter ben ik er nog niet helemaal over uit welke DAC/AMP ik ga halen. Bedoeling is om de headphones primair op mijn QLED tv aan te sluiten d.m.v. optical om zo alles wat HDMI ermee is verbonden via de TV naar de DAC/AMP te versturen. Zodat bijvoorbeeld mijn XBOX en aangesloten computer om te gamen ook uiteindelijk bij de DAC/AMP terecht komen.

Heeft iemand ervaring met soortgelijke DAC/AMP? Zelf zat ik naar en Sound BlasterX G5/6 te kijken omdat deze via de computer in te stellen zijn wat betreft EQ. Ook heb ik gekeken naar diverse Fiio dac/amps aangezien deze een bass boost hebben.

Budget is rond de 100-175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deimos000
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 22:46
Ik ben ook wel benieuwd naar deze adviezen. Hier hangt inmiddels de HD58X, maar is gekoppeld aan een Asus Xonar DG. Werkt wel, maar geeft toch best wat storing... Een externe DAC/AMP lijkt me beter.. Maar welke? Iets met bomen en bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Voor je budget is mogelijk niet heel veel soeps te vinden, ook afhankelijk van je eisen en verwachtingen.

Wat voor storing heb je last van? Heb je een brakke voeding?

Ik heb eeuwen lang gewoon een dikke NAD stereo amp naast de PC gehad. Die heeft geen enkele moeite met welke headphone dan ook. Marktplaats staat vol met dat soort dingen voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:30
PageFault schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:54:
Voor je budget is mogelijk niet heel veel soeps te vinden, ook afhankelijk van je eisen en verwachtingen.

Wat voor storing heb je last van? Heb je een brakke voeding?

Ik heb eeuwen lang gewoon een dikke NAD stereo amp naast de PC gehad. Die heeft geen enkele moeite met welke headphone dan ook. Marktplaats staat vol met dat soort dingen voor een appel en een ei.
Dit. Je combinatie van apparatuur en wensen zou volgens mij ook mogelijk zijn met een HDMI audio extractor. Weet dus dat dergelijke apparaten bestaan mocht je die nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35
Fiio K3? Voor 150€ heb je genoeg aanbod duurdere opties zijn geld niet waard vaak krijg je dan Chinees model met fancy westerse bekend merk logo op en mag je 5x zoveel betalen
Pagina: 1