Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

Zijn deze parts compatibel?

Pagina: 1
Acties:

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
Een hele goedemorgen,

Ik heb een klein beetje de best buy guide van deze maand aangehouden, met wat andere parts die ik zelf gekozen heb.

ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic zit, maar ik zou graag willen weten of de parts hieronder compatibel zijn, aangezien ik nog een beginner op dit gebied ben:

Processor: AMD Ryzen 5 3600x

Voeding: BitFenix Formula Gold 450W PSU

Geheugenmodule: Corsair DDR4 Vengeance LPX 1x 16GB 2666 C16

Behuizing: Fractal Design Define Mini C TG Micro ATX

SSD: Intel 660p 1TB M.2

Moederbord: MSI B450M Mortar

Videokaart: MSI Geforce RTX 2060 Ventus 6G OC

Alvast bedankt voor de hulp!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:54
Ik zou voor ander geheugen kiezen. Twee latjes van 8GB die sneller zijn. Ryzen heeft snel RAM-geheugen nodig om optimaal te presteren.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Parts zouden compatible moeten zijn.
Maar zoals @Tricolores zegt: je kunt beter sneller ram geheugen gebruiken met Ryzen. Liefst met 3000mhz.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• Whatsausername
2 latjes it is.

Voor de rest ziet het er goed uit?

Las ook iets over dat ik eerst mijn BIOS moet flashen voordat ik mn CPU aansluit. Denk je dat dit nodig is?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Whatsausername 3600X is weggegooid geld, koop liever een 3600(nonX)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tricolores
Op 2019-07-12 heeft MSI specifiek voor dit moederbord een nieuwe BIOS uitgebracht die support voor de Ryzen 3000-series toevoegt, dus vermoedelijk wel ja.
Dacht dat dit bordje tevens flashback ondersteunde, zodat je geen CPU nodig hebt voor het flashen.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• Whatsausername
@Hackus Ja? Is dit minimaal verschil? Of zijn hier andere problemen mee?

• Whatsausername
@Tricolores Klopt. Er zit flashback op dit bordje. Waarschijnlijk is het updaten hiervan geen hogere wiskunde? Pak er dan wel even een tutorial bij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Whatsausername schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:46:
@Hackus Ja? Is dit minimaal verschil? Of zijn hier andere problemen mee?
prestaties zijn gelijk, alleen de koeler is iets beter. Dan kun je beter voor het prijsverschil een goede koeler kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tricolores
Whatsausername schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:47:
@Tricolores Klopt. Er zit flashback op dit bordje. Waarschijnlijk is het updaten hiervan geen hogere wiskunde? Pak er dan wel even een tutorial bij.
Nee klopt, ook op Youtube staan er tutorials zat.

• Whatsausername
Hoe is de videokaart eigenlijk? Ik twijfelde daar namelijk ook over.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Whatsausername schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:51:
GPU is prima. ik zou zsm deze RAM kopen pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK en met je moederbord wachten op de B450 Max versie, met ruimere BIOS en gelijk geschikt voor Zen2. deze komen volgende week in de winkel is het verhaal.

• Tricolores
Whatsausername schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:51:
Dat is een lastige vraag, als we niet meteen weten wat je ermee wilt gaan doen ;)

• Whatsausername
@Tricolores Haha excuses, heb je helemaal gelijk in. Eigenlijk alleen puur voor gaming. Voornamelijk shooters.

• Tricolores
Whatsausername schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:10:
@Tricolores Haha excuses, heb je helemaal gelijk in. Eigenlijk alleen puur voor gaming. Voornamelijk shooters.
Dat het voor gaming was, had ik al begrepen hoor :p Vraag is welke games.
Als je hiermee CS:GO en andere eSports-titels gaat spelen is dit ruim genoeg. Ligt dan in balans met de RX5700 reeks van AMD, alleen zijn hier nog geen custom builds van beschikbaar.

• Whatsausername
Inderdaad CS:GO, Rainbow Six Siege, maar zou ook een game als Cyberpunk (die nog uitkomt) goed moeten kunnen runnen.

• Tricolores
Zal wel ruim voldoende zijn dan. Als je een stap hoger wil zetten, moet je al richting een 5700XT of 2070, deze zijn respectievelijk 80 en 150 euro duurder. Lijkt me lastig om die meerprijs te verantwoorden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Zet ook je lijstje even om in een overzichtelijke tabel met de Handleiding Pricewatch

Succes!
Pagina: 1