Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ST373455LC heeft een sector defect

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb deze ST373455LC SCSI HDD vorige week woensdag gekocht via een webshop. Nu doe ik de pc aan en maakt de hdd een raar geluid en doet moeilijk met detecteren.

Nu ben ik via de bios van de controller kaart een test gaan doen en kreeg ik deze melding zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5YDILdRH00U46LWTxbf5LP5z/thumb.jpg

Ik heb hier op no geklikt. In Windows xp heb ik met hdd tune de snelheid van de hdd getest direct na het starten van de test geeft hij een fout melding. Ik heb de test daarop meteen nog een keer gestart en nu doet hij de test prima. In de test is ook geen afwijkingen te vinden in de snelheid. De SeaTools Windows Enterprise Edition geeft ook geen fouten aan op de schijf. Hij wordt nu ook weer steeds goed gedetecteerd en maakt geen rare geluiden meer. Ik denk dat Windows xp de sector op de schijf heeft vervangen door een reserve sector. Kan dit kwaad om met de schijf door te gaan of moet ik een rma aanvraag doen bij de webshop waar ik de schijf heb gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Egbert Jan op 25-07-2019 04:06 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Het is niet ongebruikelijk dat bij een harddisk uit de fabriek er enkele bad sectors zijn.

Dat is ook de reden dat je iedere harddisk een volledige format moet laten doen voordat je hem in gebruik neemt. Dus niet een fast format, want dat gooit alleen je partitie tabel weg.

Hij markeert dan de slechte sectoren en daarna draait hij prima. Mochten er daarna sectoren bijkomen, dan is het foute boel.

• Egbert Jan
Dus deze schijf gewoon blijven gebruiken. Dan laat ik het zo en doe ik hem.niet rma

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vraag me in deze situatie eerder af wat je nog met Windows XP aan het doen bent.

• Egbert Jan
Het is de bedoeling dat hij uiteindelijk in Windows 98 gaat draaien. Ik heb dit gekocht om is te spelen met scsi