Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen zaterdag wekt mijn pv systeem geen stroom meer op. Dit is gebeurd na een onweersbui. Misschien komt dit door een blikseminslag, maar dan vermoed ik dat het komt door en sterk magnetisch veld van een inslag in de buurt.
De omvormer stuurt wel alle data door naar het portaal. Geeft geen storings melding. blauwe led brand. Maar huidig vermogen staat op 0 Watt. Optimizers (P370) worden allemaal gezien, geven elk 'netjes' 1v per stuk af. In webportaal geven alle panelen +/-39v door (Jinko JKM310M). Van omvormer (solaredge 3680HD wave) heb ik firmware geupdate, instellingen gecontroleerd. Vlamboog detectie staat aan, geeft geen fout melding.

Gisteren heeft systeem vanaf ongeveer 12 uur volledig gefunctioneerd. Maar vandaag weer niet.

De leverancier is wegens vakantie niet te bereiken. Solaredge Holland heeft het te druk voor vragen van eind gebruikers.

Wat gaat er fout? Ik vind het jammer om met dit mooie weer een niet werkend systeem te hebben. Systeem is pas anderhalve maand oud.

Alle reacties

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Al een keer spanningsloos gemaakt? Zowel ac als dc ?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:37
SolarEdge heeft daar een tool voor om dat te testen, ik moet dat ergens hebben. In de omvormermeet je op een aantal cruciale plekken wat er voor spanning op staat. Dat bepaalt of je omvormer dood is of gerepareerd kan worden.
Staat ook op de website geloof ik ik zal even zoeken.

Non responding inverter test het het

[ Voor 6% gewijzigd door No Hands op 25-07-2019 06:34 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Verwijderd

Topicstarter
ja al wel spanningsloos gemaakt, AC en DC.

Verwijderd

Topicstarter
Solar ege levert een nieuwe omvormer, bedankt voor het meedenken.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kunnen ze aangeven wat de oorzaak is geweest?
In geval het nog een keer voorkomt...dan weet je waar het aan ligt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1