Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een Office 365 domein overzetten naar Exchange 2013

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views

Vraag

• Jordy198705
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Goedemiddag,

Hierbij wil ik een vraag stellen waarbij ik zelf het antwoord niet helemaal uidelijk kan krijgen omdat ik hier nog niet zoveel ervaring in heb.

Mijn situatie is als volgt;

Een klant van ons heeft een Office 365 domein (als voorbeeld) @voorbeeld.com, onder dit domein hangen 5 mailboxen die op een Exchange 2013 server binnen moeten gaan komen.

De stappen die ik wil doen zijn als volgt;

- Het domein toevoegen aan de accepted domains.
- UPN suffix aanmaken voor het domein.
- Gebruikers aanmaken met bijbehorende emailboxen.
- Bestaande gebruikers full acces rechten geven op de mailboxen.
- SPF record + MX records omzetten vanaf het office 365 naar onze on-premise Exchange 2013.

Gisteren heb ik bovenstaande procedure gevolgd en bij stap 4 kreeg ik bij een gebruikster een probleem dat haar al gekoppelde email adressen (van het dus nu nog 365 domein) niet meer kon worden geopend.

Nu ben ik aan het twijfelen geslagen en heb ik eigenlijk onderstaande vragen;

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om het domein @voorbeeld.com toe te voegen aan mijn Exchange 2013 on-premise server terwijl het nog in Office 365 intact is?

Ik zou toch geen hinder moeten ondervinden dat mijn on-premise server denkt dat hij de bestaande koppelingen moet overschrijven?

Ik heb in bovenstaande situaties dus nog niet de MX records omgezet en het Office 365 domein blijft dus verantwoordelijk voor het domein @voorbeeld.com in dit stadium van de omzetting.

Ik hoor graag of dit inderdaad de juiste procedure is en of mijn bedenkingen kloppen met de werkelijkheid.

Mijn dank is groot _/-\o_

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
Moet je dan niet iets gaan doen met hybrid?

https://docs.microsoft.co...-deployment/deploy-hybrid

Cloud ☁️

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hybrid lijkt me de meest voor de hand liggende keuze. Je kunt dat vervolgens weer afbreken wanneer je wilt.

Wil je overigens geen Hybrid, dan kan ik me met slechts 5 mailboxen voorstellen dat een export/import van de mailboxen in t weekend misschien veel praktischer is (daar kleven natuurlijk ook wel nadelen aan)

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 12:34
Hybride setup zoals Microsoft die bedoelt is niet nodig voor zo'n migratie. Je hoeft nog niet eens een AAD Connect sync in the richten :)

Min of meer stappen van zo'n migratie:

- Domein(en) toevoegen aan accepted domains on prem (op het moment dat je dit doet en stap 4 nog niet klaar is zullen andere gebruikers op die exchange omgeving niet meer met de nog te migreren users kunnen mailen, dus doe dat ff bedachtzaam)
- Alle gebruikers aanmaken in de on prem omgeving inclusief bijbehorende mailbox
- Zorgen dat alle SMTP aliassen gelijkgetrokken zijn van O365 naar on prem (óók de onmicrosoft.com aliassen!)
- Alle mailboxen omzetten naar remote mailboxes met het onmicrosoft.com adres als target adres (bestaan wel kant en klare powershell scripts voor)
- Exchange GUIDs uit de O365 tenant halen en op de betreffende mailboxen zetten
- Migratie batch aanmaken en gaan :)

Dan ga ik er vanuit dat je al een MRS proxy actief hebt op de on prem omgeving en zaken als een migration endpoint al geconfigureerd hebt.

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• Benedykt
Jordy198705 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:29:
Goedemiddag,

Hierbij wil ik een vraag stellen waarbij ik zelf het antwoord niet helemaal uidelijk kan krijgen omdat ik hier nog niet zoveel ervaring in heb.

Een klant van ons heeft een Office 365 domein (als voorbeeld) @voorbeeld.com, onder dit domein hangen 5 mailboxen die op een Exchange 2013 server binnen moeten gaan komen.

- SPF record + MX records omzetten vanaf het office 365 naar onze on-premise Exchange 2013.

Gisteren heb ik bovenstaande procedure gevolgd en bij stap 4 kreeg ik bij een gebruikster een probleem dat haar al gekoppelde email adressen (van het dus nu nog 365 domein) niet meer kon worden geopend.

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om het domein @voorbeeld.com toe te voegen aan mijn Exchange 2013 on-premise server terwijl het nog in Office 365 intact is?

Ik zou toch geen hinder moeten ondervinden dat mijn on-premise server denkt dat hij de bestaande koppelingen moet overschrijven?

Ik heb in bovenstaande situaties dus nog niet de MX records omgezet en het Office 365 domein blijft dus verantwoordelijk voor het domein @voorbeeld.com in dit stadium van de omzetting.

Ik hoor graag of dit inderdaad de juiste procedure is en of mijn bedenkingen kloppen met de werkelijkheid.

Het zou je an sich wel sieren als je na een week ook weer even terug komt bij je eigen topic om te reageren. :/

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
Benedykt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:55:
[...]
Het zou je an sich wel sieren als je na een week ook weer even terug komt bij je eigen topic om te reageren. :/
One Day Fly :')

Cloud ☁️

• Benedykt
Gewoon nog een weerk voorbij :')
Jordy198705 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:29:
Goedemiddag,

Doe eens reageren!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:17
Zijn Autodiscover policy krijgt dit topic niet meer gevonden :-p

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Verwijderd

Mag ik even hier mijn vraag bij aanpikken:

Momenteel doen wij via een soort vrijwilligerswerk een update van een kleine vzw voor personen met een handicap die jaren lang door verkeerd beleid, geen middelen meer heeft.

Zij hebben momenteel een drie-tal servers staan waar hun files, mailboxen, ... op draaien. Nu hebben wij om die kost van die servers weg te nemen, een office 365 non profit abonnement afgesloten. Binnen de office 365 omgeving hebben wij reeds alles opgezet en de domeinnaam reeds gekoppeld. Maar in de eerste fase zouden de e-mails nog moeten binnen komen via exchange server 2007 en zowel op de office 365 toepassing.
Kan iemand kort uitleggen want we dan juist van stappen moeten ondernemen? We hadden al even gegoogeld maar vinden niet echt een sluitende oplossing. Alvast bedankt

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Het is niet gewenst om iemand anders zijn topics te kapen en te kicken. Zou je dus even een nieuw topic willen starten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.