Vraag

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-11 11:37

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Ik zoek een?
Leuke smartfoon die me helpt met mijn dagelijkse leven. Ik ben geen telefoon gamer. Gewoon mail, beetje whatsapp, af en toe surfen / videos kijken, een foto hier en daar en navigeren naar afspraken / (buitenlandse) vakanties (tomtom mobile).

Wat is je budget?
Een mobiel rond de 300 euro lijkt me meer dan voldoende

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom steeds uit op de Samsung Galaxy A50 en de Nokia 8.1

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik bezit nu een Samsung S6 en is alweer een paar jaar oud. De accu lijkt zijn beste tijd gehad te hebben en is steeds sneller leeg. Ook kan ik de telefoon niet meer zo goed opladen.Tijd voor een vervanger.

Ik kom steeds uit op de Samsung Galaxy A50 en de Nokia 8.1 (paars). Respectievelijk allebei rond de 300 euro

De verschillen die mij opvielen:

- De Nokia heeft 64gb opslag vs 128gb bij de A50
- De Nokia draait met een schone Android vs een Samsung versie van Andorid
- De Samsung is een Oled en de Nokia een IPS scherm
- De Nokia heeft een 3.500 maH en de Samsung een 4.000 maH accu
- De Samsung is ongeveer 15 gram lichter (is dat echt spannend? nee toch?)
- De Samsung voelt misschien vertrouwd, de Nokia misschien weer lekker fris
- De camera lijkt iets in het voordeel van de Nokia te liggen

Deze twee toestellen lijken me allebei prima opvolgers voor mijn middels demente S6. De knoop doorhakken wil niet zo lukken 8)7 . Ik ben dan ook nieuwsgierig naar jullie bevindingen

[Voor 8% gewijzigd door RoyK op 24-07-2019 12:34]

Leer Photoshoppen als een baas!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 14:46
Ondanks dat ik een voorstander ben van stock Android en daardoor persoonlijk al snel voor de Nokia 8.1 zal kiezen, zal ik puur gebaseerd op specificaties voor de Galaxy A50 gaan... want het hebben van stock Android is in principe een van de weinige voordelen van de 8.1 t.o. de A50.

Andere minpunt voor de A50 is de vingerafdrukscanner die in het scherm zit, die werkt voor vele mensen niet lekker omdat het de 'budget versie' van die techniek is... het is niet dezelfde ultrasonische techniek als in de Galaxy S10. We hebben hier inmiddels een stuk of 20/25 A50's in gebruik en ongeveer de helft klaagt over het slecht werken van de vingerafdrukscanner.

Ook de camera van de A50 vind ik beter... waar baseer je 'lijkt in het voordeel van de Nokia te liggen' overigens op?

Maarrrr... mag ik nog een optie opperen?

Motorola One Vision... heeft stock Android en de betere camera vergeleken met de andere twee. Helaas geen (am)oled scherm, maar voor een LCD wel heel goed... en heeft een wat kleinere accu met 3500mAh.

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:56:
Ondanks dat ik een voorstander ben van stock Android en daardoor persoonlijk al snel voor de Nokia 8.1 zal kiezen, zal ik puur gebaseerd op specificaties voor de Galaxy A50 gaan... want het hebben van stock Android is in principe een van de weinige voordelen van de 8.1 t.o. de A50.

Andere minpunt voor de A50 is de vingerafdrukscanner die in het scherm zit, die werkt voor vele mensen niet lekker omdat het de 'budget versie' van die techniek is... het is niet dezelfde ultrasonische techniek als in de Galaxy S10. We hebben hier inmiddels een stuk of 20/25 A50's in gebruik en ongeveer de helft klaagt over het slecht werken van de vingerafdrukscanner.

Ook de camera van de A50 vind ik beter... waar baseer je 'lijkt in het voordeel van de Nokia te liggen' overigens op?

Maarrrr... mag ik nog een optie opperen?

Motorola One Vision... heeft stock Android en de betere camera vergeleken met de andere twee. Helaas geen (am)oled scherm, maar voor een LCD wel heel goed... en heeft een wat kleinere accu met 3500mAh.
Bedankt voor je reactie. Betreft de iets betere camera, die gegevens heb ik via youtube waarin de twee met elkaar worden vergeleken qua foto's. Van wat ik zag beleefde ik een betere foto bij de Nokia en ook de comments onder de video's leek dat te bevestigen.

Bedankt voor de suggestie. Ik vind de Motorola er wat minder 'sexy' uitzien denk ik :)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:25
Bedenk eens goed wat je allemaal gebruikt op je huidige Samsung, en welke apps daar specifiek Samsung van zijn. Mijn vader ging van Samsung naar een Motorola en klaagde over missende functies in de kalender app bijvoorbeeld en hoe de foto's app anders werkte.
Nokia is stock Android, dus de apps er van kun je gewoon nu al testen op je Samsung door over te stappen op alle Google apps voor calender, mail, navigatie, foto's, etc. - bevalt dat en mis je niets kun je gewoon voor Nokia (of de Motorola de @MicGlou aanbeveelt) gaan, beide zijn Android One toestellen.

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik de google calender al door mijn dagelijkse workflow (computer/latop/tablet/telefoon) en verder gebruik ik Trello en discord / whatsapp voor communicatie. Eigelijk gebruik ik niet zoveel van de Samsung software 8)7

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 14:46
RoyK schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor je reactie. Betreft de iets betere camera, die gegevens heb ik via youtube waarin de twee met elkaar worden vergeleken qua foto's. Van wat ik zag beleefde ik een betere foto bij de Nokia en ook de comments onder de video's leek dat te bevestigen.

Bedankt voor de suggestie. Ik vind de Motorola er wat minder 'sexy' uitzien denk ik :)
Ach ja, foto's blijft ook voor een deel subjectief. De Nokia heeft wel optische stabilisatie t.o. alleen digitaal op de Samsung, dat is zeker in het voordeel van de Nokia. Ook is de camera software op de Samsung toestellen beter dan die op de Nokia's, wat op smartphones voor een flink deel verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de foto's. Ik heb verder geen direct vergelijkingsmateriaal, maar ik weet dat de A50 goed scoort volgens DxO mark en dat het de betere foto's neemt bij weinig licht.

Of de Motorola 'minder sexy' is... helemaal persoonlijke voorkeur, qua design hebben de A50 en de One Vision veel van elkaar weg, zelfs hoe het materiaal aanvoelt. De One Vision heeft wel een gat ipv een notch voor de camera, dat vind niet iedereen prettig. Maar als je camera belangrijk dan is de One Vision wel de betere keuze als je het mij vraagt. Ik heb nu iig een Motorola One Vision als test-toestel van het werk, ik vind het sexy zat... notch of gat vind ik overigens allebei niets dus voor mij is het voor beide toestellen een nadeel.

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken MicGlou.

De camera vind ik "okay" belangrijk. Ik maak gewoon een foto van mn kids hier en daar.. je kent het wel. Geen speciale wensen betreft de camera verder.

• bayatsog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12-07 16:32
Vind je het belangrijk hoe snel/vaak er updates worden uitgerold voor je telefoon?
Android One toestellen worden direct vanuit Google geupdated, wat sneller en vaker kan gebeuren.

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
bayatsog schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:48:
Vind je het belangrijk hoe snel/vaak er updates worden uitgerold voor je telefoon?
Android One toestellen worden direct vanuit Google geupdated, wat sneller en vaker kan gebeuren.
Belangrijk misschien niet zo. Maar het is een kleine moeite om een update mee te nemen als hij toch aan de lader ligt. toch? bij Samsung is er soms een update. Ik heb gelezen dat je vaak een aantal updates achter loop bij Android versies in een schilletje.

Dat is een plus punt voor de Nokia dat je up-to-date bent qua OS.

Qua applicaties maakt het niet zo uit. Ook met mijn Samsung gebruik ik nu google apps of apps die ik zelf installeer. Ik denk dat dit een gevalletje is dat het niet uitmaak wat je kies, beiden toestellen zijn okay / geschikt / prima.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Okay, ik ga voor de Samsung A50. Vertrouwd en 128gb is ook wel prettig. Kan ik wat meer spotify spul opslaan en audioboeken. Ik weet dat dit uitbreidbaar is op beide toestellen maar dat het build in al aardig wat opslag bied is zo gek nog niet.

Bedankt voor jullie reacties!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee