Vraag

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-11 17:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een telefoon waarbij gebruiksvriendelijkheid van de software voor mij het belangrijkste is (kom van iOS af). Daarnaast gezien ik mijn telefoon vaak gebruik voor een hotspot vind ik de accu en het ontvangst van 4G ook belangrijk.

Wat is je budget?
Het liefste zou ik niet meer kwijt zijn dan €350,-. Mocht er een perfect toestel zijn die €400,- kost dan geef ik liever iets meer uit dan later spijt te krijgen voor die paar tientjes.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard applicaties voornamelijk. Voornamelijk youtube, whatsapp en reddit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Mi 9 lijkt mij een goed toestel. Echter ben ik niet meer zo up to date met smartphone kennis, dus hoop graag op jullie input.

Welke vragen heb je hier nog over?
De Xiaomi Mi 9 heeft geen 3,5mm jack. Wat jammer is, maar voor mij geen dealbreaker.

Alle reacties

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:17

Wok

Dakloos...

Ik stond vorige maand voor dezelfde keuze, toen het scherm van mijn OnePlus 3 besloot het op te geven. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Nokia 8.1:
- Zeer goede accuduur
- Clean/stock Android
- Prima camera
- 3,5 mm jack
- Dual sim (voor mij een must-have)

Tot op heden erg tevreden met het toestel. Wel meteen een hoesje erbij besteld, want de cameralens steekt iets uit en de achterkant is van glas en dus glad.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zelf was ik geswitched van een iPhone 6 naar een Xiaomi A2 lite.
Dat is zo geweldig bevallen dat ik nu al een iPhone XS heb.

Tot zover mijn gedroeftoeter maar:
De Xiaomi viel mij vooral tegen vanwege de camera wellicht een aandachtspunt voor jou. Met jouw budget moet dat wel goed komen.

De Xiaomi a3 is volgens mij nu net een tijdje verkrijgbaar, wel wat onder jouw budget maar wel androidone ipv bloatware.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Xeros
Wok schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:21:
Ik stond vorige maand voor dezelfde keuze, toen het scherm van mijn OnePlus 3 besloot het op te geven. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Nokia 8.1:
- Zeer goede accuduur
- Clean/stock Android
- Prima camera
- 3,5 mm jack
- Dual sim (voor mij een must-have)

Tot op heden erg tevreden met het toestel. Wel meteen een hoesje erbij besteld, want de cameralens steekt iets uit en de achterkant is van glas en dus glad.
Vanuit werk heb ik de Nokia 6, wat op zich prima bevalt. Deze heeft ook dual sim. Hoe werkt dit in de praktijk?
Kan ik bijvoorbeeld whatsapp gebruiken voor zowel zakelijk als prive tegelijk? Of zou ik dan telkens moeten switchen tussen simkaart? Kan ik überhaupt 1 whatsapp gebruiken voor 2 sim kaarten?

• Xeros
pyrofielo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:23:
Zelf was ik geswitched van een iPhone 6 naar een Xiaomi A2 lite.
Dat is zo geweldig bevallen dat ik nu al een iPhone XS heb.

Tot zover mijn gedroeftoeter maar:
De Xiaomi viel mij vooral tegen vanwege de camera wellicht een aandachtspunt voor jou. Met jouw budget moet dat wel goed komen.

De Xiaomi a3 is volgens mij nu net een tijdje verkrijgbaar, wel wat onder jouw budget maar wel androidone ipv bloatware.
Ik ben zelf dus ook bang dat de software mij niet bevalt, daarom is androidone misschien wel een goede keuze. Zelf zou ik een iPhone X willen, alleen deze vind ik nog echt te duur.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37
Er zijn verscheidene manieren om whatsapp op 2 nummers te gebruiken op android. Als je al een dual sim android hebt kan je het natuurlijk gewoon uitproberen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Xeros
MrAngry schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:55:
Er zijn verscheidene manieren om whatsapp op 2 nummers te gebruiken op android. Als je al een dual sim android hebt kan je het natuurlijk gewoon uitproberen.
Ik lees over een app kloner waarmee ik dus in feite 2x whatsapp op mijn telefoon zou kunnen gebruiken. Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik ga hier wel eens mee spelen, om te kijken of dit iets voor mij zou kunnen zijn.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als dekking belangrijk is, is de overstap vanaf iPhne naar Android een verstandige keuze, de antenne setup in de iPhone heeft minder antennes en ontvangst dan andere merken, ik heb prive een Samsung, zakelijk een iPhone en op reis merk ik dat de Samsung beter dekt dan de iPhone.

Aangezien je gebruiksvriendelijk belangrijk vind, is het wel goed te realiseren dat een kale Android over het algemeen ook kale applicaties betekend, dus mogelijk dat je voor bepaalde functionaliteiten alternatieve applicaties wil opzoeken in de Play Store.
Verder zijn er goede guides die beschrijven hoe over te stappen van iPhone naar Android.
Zelf ben ik van mening dat Samsung een van de betere oplossingen bied met een app die je helemaal begeleid door het proces om je data over te zetten dan andere Android leveranciers, en ook dat hun apps meegeleverd beter zijn. Mijn ouders hadden een Motorola gekocht als vervanging van hun Samsung en klaagden gelijk over zaken als de kalender app die minder gebruiksvriendelijk was.
https://www.t-mobile.nl/b...tten-iphone-naar-samsung/

Misschien is de Samsung Galaxy A8 iets voor je? Samung heeft al standaard Dual Messenger functie aan boord op de Dual SIM toestellen, dus 2 keer whatsapp installeren is geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 24-07-2019 13:10 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:17

Wok

Dakloos...

Xeros schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Ik lees over een app kloner waarmee ik dus in feite 2x whatsapp op mijn telefoon zou kunnen gebruiken. Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik ga hier wel eens mee spelen, om te kijken of dit iets voor mij zou kunnen zijn.
Yep, ik gebruik Parallel Space Lite hiervoor.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1