Toon posts:

Design computerkast, wie helpt mij?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Ooit, toen ik nog een klein computernerdje was, liep ik de Mediamarkt in en zag daar een hele toffe, open computerkast. Dit is inmiddels gok ik zo'n 10 jaar geleden, als het niet langer terug is!

Voor die tijd een hele toffe open computerkast met een supergrote fan aan de bovenkant. Het design was heel erg mooi vond ik, ik weet niet of het überhaupt een goede computerkast is.. maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo.

Anyways, ik heb het design geprobeerd na te maken met paint (jaja!). Zie hieronder een voorbeeld. Weet iemand toevallig waar ik zo'n computerkast kan halen? Deze, of een soortgelijke? Ik ben klaar met mijn standaard computerkast en ik heb nu het geld om een nieuwe te kopen (prima baan enzo).

Ben benieuwd, hoor graag van jullie!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/uzdd52mn.png

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-07-2019 13:05)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het model zegt me zo gauw niks en als het al 10 jaar geleden is kun je wel bijna vergeten die nog ergens te kunnen vinden :P
Het is ook redelijk eenvoudig zelf te maken lijkt me.

Waar jij naar op zoek bent heet een test bench case, een open 'kast' waarbij alles makkelijk bereikbaar is, bedoeld om hardware te testen omdat je alles makkelijk kunt verwisselen.

Let er wel op dat je om de haverklap dat ding schoon moet maken en je cpu koeler EN gpu koeler regelmatig zal moeten stoffen, een open kast zonder enige airflow of stoffilters zorgt er voor dat koelvinnen veel sneller vies en verstopt raken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02
Antec skeleton open air heeft het wel iets van weg...

Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/images/reviews/847/skeleton_003.jpg

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het model zegt me zo gauw niks en als het al 10 jaar geleden is kun je wel bijna vergeten die nog ergens te kunnen vinden :P
Het is ook redelijk eenvoudig zelf te maken lijkt me.

Waar jij naar op zoek bent heet een test bench case, een open 'kast' waarbij alles makkelijk bereikbaar is, bedoeld om hardware te testen omdat je alles makkelijk kunt verwisselen.

Let er wel op dat je om de haverklap dat ding schoon moet maken en je cpu koeler EN gpu koeler regelmatig zal moeten stoffen, een open kast zonder enige airflow of stoffilters zorgt er voor dat koelvinnen veel sneller vies en verstopt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@stefanass Ja, dit komt in de buurt, thanks! Wel in mijn ogen te lomp, maar dit is wel ongeveer het idee ja. Ik ga eens verder kijken naar Antec

@Wintervacht Klinkt heel erg logisch dat het een test bench case was! Stond echt op een presentatieplek om de toffe GPU die er in zat te laten zien. En terecht wat je aangeeft, dat wordt dan een hoop schoonmaken. Ben benieuwd of er zulke open modellen zijn waar doorzichtige panelen op aan te brengen zijn zodat het toch een gesloten kast is.

Ik zoek een zo minimalistisch mogelijke computerkast welke doorzichtig is. Die fan er boven op maakte het voor mij af.

Dus mochten er nog mensen zijn die dit lezen.. any tips? Mooie minimalistische design kast gezien welke je me aanraad?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:08:
@stefanass Ja, dit komt in de buurt, thanks! Wel in mijn ogen te lomp, maar dit is wel ongeveer het idee ja. Ik ga eens verder kijken naar Antec

@Wintervacht Klinkt heel erg logisch dat het een test bench case was! Stond echt op een presentatieplek om de toffe GPU die er in zat te laten zien. En terecht wat je aangeeft, dat wordt dan een hoop schoonmaken. Ben benieuwd of er zulke open modellen zijn waar doorzichtige panelen op aan te brengen zijn zodat het toch een gesloten kast is.

Ik zoek een zo minimalistisch mogelijke computerkast welke doorzichtig is. Die fan er boven op maakte het voor mij af.

Dus mochten er nog mensen zijn die dit lezen.. any tips? Mooie minimalistische design kast gezien welke je me aanraad?
Voila, keuze uit maar liefst 11 modellen :p