Welke vaatwasser?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52
Onze Miele (G634 scvi plus) vaatwasser is stuk gegaan en het lijkt er op dat deze niet meer (goedkoop) te repareren valt. Daarom zijn we nu opzoek naar een nieuwe vaatwasser. Onze voorkeur gaat uit naar een Siemens of Bosch omdat we daar in het verleden goede ervaringen mee hebben.

De wensen welke wij hebben waar de vaatwasser aan moet voldoen:
  • volledige inbouw
  • relatief stil (open keuken)
  • indicator of hij klaar is
  • voldoende groot (3 volwassenen en 1 kind)
  • besteklade
  • qua maten is het een vrij standaard kast waar hij in kan, alleen de hoogte is een stuk hoger maar dat hebben we nu ook opgelost middels een verhoging
  • bij de vaatwasser van mijn schoonouders gaat de deur automatisch een klein stukje open wanneer hij klaar is, het is geen showstopper maar wel een nice to have
Volgens was ik zo heb kunnen vinden komen de volgende twee vrij goed uit de testen:
Siemens sn657x01pn
Bosch smv68px01n

Wanneer ik de voorwaarden (behalve de besteklade) in de pricewatch invoer krijg ik nog behoorlijk wat hits terug waar ik zo niet echt alle verschillen tussen zie.

Zijn er aan de hand van bovenstaande wensen nog bepaalde modellen te adviseren? Of is alles eigenlijk even goed?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Beste antwoord (via TheFirepit op 24-07-2019 22:16)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:55
De vaatwassers uit jouw OP zijn een goede keus.

Onderling zit er tussen Bosch en Siemens geen kwaliteitsverschil, aangezien ze onderhuids hetzelfde zijn. Er zit wel een kwaliteitsverschil tussen de verschillende series.

Bosch 2 serie staat gelijk aan de IQ100 van Siemens
Bosch 4 serie staat gelijk aan de IQ300 van Siemens
Bosch 6 serie staat gelijk aan de IQ500 van Siemens
Bosch 8 serie staat gelijk aan de IQ700 van Siemens

De 2 en 4 serie van Bosch en de IQ100 en IQ300 van Siemens zijn de budgetmodellen.

Met de 6 serie van Bosch en IQ500 serie van Siemens heb je een goede balans qua prijs/ kwaliteit, een van de modellen uit deze serie zou ik jullie adviseren (hiertoe behoren ook de twee modellen uit jouw OP).

De 8 Serie van Bosch en de IQ700 serie van Siemens zijn de highend modellen en bevatten meer technische snufjes.

Daarnaast heb je ook nog de Exclusiv lijn van Bosch en Extraklasse lijn van Siemens, deze modellen zijn speciaal bedoelt voor de vakhandel zodat deze niet op prijs hoeven te concurreren. Onderhuids zit er geen verschil in.

Je hebt weer verschillende modellen in verschillende series met verschillende opties. Neem eens een kijkje op de website van Bosch en Siemens en kijk welke opties jullie handig vinden. Niet schrikken van de adviesprijzen op de website van Bosch en Siemens, in de praktijk liggen de prijzen een stuk lager ;).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Wij zaten twee weken geleden in hetzelfde schuitje. We hebben toen gekozen voor deze:
pricewatch: Siemens SN678X36TE

Aangezien we al een Siemens hadden hiervoor hadden we geen problemen met het frontje overzetten. Uiteindelijke besteld via Coolblue, die hebben ook de oude weer meegenomen. De reden dat we voor deze hebben gekozen is dat er ook een stand op zit voor babyflessen. Dan blijft de temperatuur constant boven een bepaalden waarde.

Je kan hem bedienen met de app als je wil, hoewel dat niet zoveel meerwaarde biedt volgens mij. Het enige nut van de app is dat je kan instellen hoeveel vaatwasblokjes je hebt waardoor je een waarschuwing krijgt wanneer ze bijna op zijn.

Enige kleine nadeel is dat grote borden in het midden van de onderste laden moeten. (Maar dat is voor ons geen probleem.)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:59
Erkel schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:31:
[..] De reden dat we voor deze hebben gekozen is dat er ook een stand op zit voor babyflessen. Dan blijft de temperatuur constant boven een bepaalden waarde.
[..]
Bijzondere keuze.. babyflessen gebruik je hooguit twee jaar.. daarvoor zou ik nu niet een 'speciale' stand op mijn vaatwasser hoeven. Ik was overigens de flessen gewoon met de hand af. Daarnaast 1x per week de flessen uitkoken.

@TheFirepit Bosch en Siemens zijn eigenlijk 'hetzelfde' merk. Ik kies zelf ook altijd voor een van de twee.
Kan je volgens mij niet echt op mis gaan.
Overigens dat die deur automatisch open gaat.. zou ik bij kleine kids (weet niet of je die hebt of gaat willen hebben) dan weer minder vinden. Komt er een bak hete stoom in hun gezicht of op de handjes... liever niet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Laatst online: 19-04 22:29
DonJunior schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Bijzondere keuze.. babyflessen gebruik je hooguit twee jaar.. daarvoor zou ik nu niet een 'speciale' stand op mijn vaatwasser hoeven. Ik was overigens de flessen gewoon met de hand af. Daarnaast 1x per week de flessen uitkoken.

@TheFirepit Bosch en Siemens zijn eigenlijk 'hetzelfde' merk. Ik kies zelf ook altijd voor een van de twee.
Kan je volgens mij niet echt op mis gaan.
Overigens dat die deur automatisch open gaat.. zou ik bij kleine kids (weet niet of je die hebt of gaat willen hebben) dan weer minder vinden. Komt er een bak hete stoom in hun gezicht of op de handjes... liever niet.
Onderling zit er zo weinig verschil tussen sommige dingen dat deze kleine dingen het verschil maken. Een andere handige functionaliteit van deze is trouwens het drogen met Zeoliet. Nu heb ik het niet zo op dat soort marketing termen, maar ik moet zeggen dat met name plastic bakjes er een stuk droger uitkomen dan ik gewend ben! (Of dat daadwerkelijk aan de Zeoliet korrels te wijten is laat ik in het midden).

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
@Erkel Ik zal hem eens gaan bekijken. Hoe bevalt deze verder? Hij ziet er wel wat nieuwer uit dan het model wat ik in mijn post heb.

@DonJunior Zijn er nog verschillen tussen Bosch en Siemens modellen qua kwaliteit? Of zijn ze gewoon bijna exact hetzelfde?

Voor de stoom en dergelijke ben ik niet zo bang. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Ik vind het alleen wel een handige feature omdat de vaat niet altijd helemaal droog wordt wanneer de deur dicht blijft. Wanneer hij opengaat kan je hem 's avonds aanzetten en 's morgens gelijk uitruimen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:55
De vaatwassers uit jouw OP zijn een goede keus.

Onderling zit er tussen Bosch en Siemens geen kwaliteitsverschil, aangezien ze onderhuids hetzelfde zijn. Er zit wel een kwaliteitsverschil tussen de verschillende series.

Bosch 2 serie staat gelijk aan de IQ100 van Siemens
Bosch 4 serie staat gelijk aan de IQ300 van Siemens
Bosch 6 serie staat gelijk aan de IQ500 van Siemens
Bosch 8 serie staat gelijk aan de IQ700 van Siemens

De 2 en 4 serie van Bosch en de IQ100 en IQ300 van Siemens zijn de budgetmodellen.

Met de 6 serie van Bosch en IQ500 serie van Siemens heb je een goede balans qua prijs/ kwaliteit, een van de modellen uit deze serie zou ik jullie adviseren (hiertoe behoren ook de twee modellen uit jouw OP).

De 8 Serie van Bosch en de IQ700 serie van Siemens zijn de highend modellen en bevatten meer technische snufjes.

Daarnaast heb je ook nog de Exclusiv lijn van Bosch en Extraklasse lijn van Siemens, deze modellen zijn speciaal bedoelt voor de vakhandel zodat deze niet op prijs hoeven te concurreren. Onderhuids zit er geen verschil in.

Je hebt weer verschillende modellen in verschillende series met verschillende opties. Neem eens een kijkje op de website van Bosch en Siemens en kijk welke opties jullie handig vinden. Niet schrikken van de adviesprijzen op de website van Bosch en Siemens, in de praktijk liggen de prijzen een stuk lager ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
Bedankt voor de reacties. We hebben redelijk wat vergeleken en het is deze Siemens geworden. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 19:59
Kan allen zeggen goeie keuze, wij hebben deze al sinds begin april in gebruik en alles is proper. Energieverbruik valt wel mee zo te zien en onze waterverbruik is ook minder geworden

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Erkel schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:31:
Wij zaten twee weken geleden in hetzelfde schuitje. We hebben toen gekozen voor deze:
pricewatch: Siemens SN678X36TE

Aangezien we al een Siemens hadden hiervoor hadden we geen problemen met het frontje overzetten. Uiteindelijke besteld via Coolblue, die hebben ook de oude weer meegenomen. De reden dat we voor deze hebben gekozen is dat er ook een stand op zit voor babyflessen. Dan blijft de temperatuur constant boven een bepaalden waarde.

Je kan hem bedienen met de app als je wil, hoewel dat niet zoveel meerwaarde biedt volgens mij. Het enige nut van de app is dat je kan instellen hoeveel vaatwasblokjes je hebt waardoor je een waarschuwing krijgt wanneer ze bijna op zijn.

Enige kleine nadeel is dat grote borden in het midden van de onderste laden moeten. (Maar dat is voor ons geen probleem.)
babyflessen kun je gewoon uitkoken, of in magnetron met sterilisator. daar wil je liever geen vaatwastablet voor gebruiken, en ook geen vaatwasser voor uitkiezen apart om.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
FYI: Ik heb de thread gelezen omdat onze vaatwasser stuk was.
En maar ook exact dezelfde besteld: de SN678X36TE

Ik heb wel even gegoogled voor de goedkoopste prijs + installatiekosten.

- Bij Tweakers staat de goedkoopste op 769 maar ik kon nergens lezen of ze installeren
- de nr 2 is 785 euro + 80 euro installatie kosten = 865 euro

Nog even verder gegoogled en ik vond budgetplan: 744 euro + 95 euro installatie = 839 euro.

Nog even verder gegoogled en ik vond: https://www.sterkwitgoed.nl/product/siemens-sn678x36te/ voor 739 euro en geen installatie kosten.

Scheelt me dus 126 euro ten opzicht van de goedkoopste in de Tweakers prijslijst.

Waarom staan die andere bedrijven eigenlijk niet in de Tweakers prijslijst? Anyways. tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

cogmios schreef op woensdag 4 september 2019 @ 01:37:

Waarom staan die andere bedrijven eigenlijk niet in de Tweakers prijslijst? Anyways. tnx.
Omdat bedrijven daarvoor moeten betalen.

Hoi!

Pagina: 1