Hoe ga jij voorbereid op pad?

Pagina: 1
Acties:

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
Rond deze extreem warme dagen gaan er veel mensen met de auto op pad. Voor een dagje uit, vakantie of gewoon woon-werk verkeer. Gisteren tijdens de spits viel mij op dat er, ondanks de zomervakanties, files stonden met meer dan 1.5 uur vertraging. Ongeluk, wegafsluiting, iedereen kent het wel.

Dus ik vroeg me af hoe de mensen zich hier op voorbereiden? Of sta je hier eigenlijk verder niet bij stil als je bijvoorbeeld je reguliere werk ritje doet?

Wat doe ik zelf tijdens deze hitte dagen?
- Liter fles water in de auto
- Voldoende brandstof in de auto en ruim vooraf tanken
- Airco in goede conditie
- Paraplu in de auto (werkt namelijk ook tegen de zon)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 15:25

Croga

The Unreasonable Man

Ik ben in principe niet anders voorbereid dan anders. Maar ik ben zowieso al redelijk goed voorbereid ;-)

- Ik heb altijd water in de auto én drinken waar suiker in zit (water wordt minder goed door je lijf opgenomen dan dranken waar genoeg ander spul in zit)
- Ik zorg dat ik continue het verkeer op mijn route in de gaten houdt (of eigenlijk doet mijn auto dat met z'n eigen internet verbinding). Als er enig risico is zorg ik dat de tank vol zit
- Ik probeer altijd te vertrekken met een volle batterij (plugin hybride; 50km range op de batterij) zodat de impact van een lege tank geminimaliseerd wordt
- Airco onderhoud staat hoog op de backlog; begin van de zomer kwam er een raar geurtje uit dus meteen onderhoud gepland
- Op dagen als deze probeer ik een beschutte parkeerplek te regelen zodat ik fris aan de rit kan beginnen. Bij 40 graden de auto in de zon zetten is barbecue-croga bij wegrijden.

Mijn voorbereiding zit meer op een meta-niveau hoger; hoe kan ik zorgen dat ik überhaupt niet naar buiten hoef. Dat is deze week helaas niet gelukt :-(

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 15:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met ^^^

Daarnaast hebben wij altijd wat zoute crackers en vochtige doekjes bij ons.

Belangrijkste nog wel, discussies slaan we over ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik vind de warmte wel meevallen, als je gewoon "normaal" doet is er niks aan de hand.

Als je een auto zonder airco hebt zou ik autorijden wel even laten.

Voor de rest gewoon doen wat je normaal ook moet doen:
- Genoeg eten
- Genoeg drinken
- Niet met je bakkes in de zon gaan zitten als het 35 graden is
- Niet te veel alcohol drinken

[ Voor 34% gewijzigd door Jackson6 op 24-07-2019 10:48 ]

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik doe eigenlijk niets anders dan normaal. Ik stap in de auto, laat de climate control z'n werk doen en ga naar huis. In de 10 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, ben ik nog nooit langs de kant van de weg komen te staan met pech / lege tank / ... Ik leid daaruit af dat de kans dat dit gebeurt bijzonder klein is. Ik heb dus ook weinig zin om speciaal daarvoor maatregelen te gaan nemen.

/(bb|[^b]{2})/

Verwijderd

TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:35:
Ik fiets eigenlijk altijd naar mijn werk, maar het rijtje dat jij noemt is bij ons vrij standaard als wij rijden. Uitgezonderd dan het tweede punt. Soms tanken wij ook bij vertrek. Verder ligt er altijd een paraplu in de kofferbak, net als bijvoorbeeld ruitensproeiervloeistof, hesjes en een ingeklapt boodschappenkrat.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rol wc papier,bij het verbandkistje! Weegt niks en kan in ergste geval veel waard zijn! Je kan nooit weten :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

Ik neem een flesje water mee, en that's it. Stel je komt in zo'n file van 1,5 uur, dan is het statistisch haast onmogelijk om geen tankstation tegen te komen in die tijd.

Vaak bu'j te bang!

• TheBrut3
-tom-562 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:28:
Ik neem een flesje water mee, en that's it. Stel je komt in zo'n file van 1,5 uur, dan is het statistisch haast onmogelijk om geen tankstation tegen te komen in die tijd.
Dan ga je er vanuit dat je file rijdt. Ik heb eens 2 uur stil gestaan tussen Breda en Antwerpen, weg stond compleet vast.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gewoon climate control in de auto, dan tref ik geen extra voorbereidingen. Mocht het te erg worden dan heb ik wel gewoon dorst.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Dan ga je er vanuit dat je file rijdt. Ik heb eens 2 uur stil gestaan tussen Breda en Antwerpen, weg stond compleet vast.
Kan mij herinneren dat ze in deze situaties dan langs komen rijden en flesjes water uitdelen.

Ik bereid mij niet anders voor. Zo 'extreem' is het allemaal niet(tenzij je nog nooit verder bent gekomen op vakantie dan de benelux). Gewoon rustig aan doen en je niet te druk maken om dingen.

mi. vooral sensatiezoekerij in het nieuws.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LED-Maniak schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Kan mij herinneren dat ze in deze situaties dan langs komen rijden en flesjes water uitdelen.

Ik bereid mij niet anders voor. Zo 'extreem' is het allemaal niet(tenzij je nog nooit verder bent gekomen op vakantie dan de benelux). Gewoon rustig aan doen en je niet te druk maken om dingen.

Mwah, een extra flesje water meenemen met dit weer is echt geen slecht idee. Zelfs als ze uit komen delen is het fijn om daar niet op te hoeven wachten ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Ik onderneem eigenlijk helemaal niets, i.i.g. ten aanzien van mezelf.
Drink sowieso al liters water elke dag dus ik overleeft het wel om even zonder te zitten.

Mijn hond blijft binnen, of als ze wel naar buiten moet zoek ik lichte bestrating/gras zo veel mogelijk op.

Uiteindelijk zijn er landen waar deze temperaturen aan de orde van de dag zijn. Wordt vanwege de nieuwsluwe tijd momenteel complete items omheen gevouwen omdat het hier betrekkelijk bijzonder is maar het komt gewoon neer op een beetje common sense.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 13:30

skoozie

SCSI

Water, deken, plu en deo liggen standaard in de auto. leasebak krijgt mooi zijn beurtjes en de airco doet zijn ding. Ik vind het geen straf om nu met airco aan met ramen open in de file te rijden.

Vaak zie je in de zomervakanties dat onderhoud gepleegd wordt aan de wegen omdat het er dan rustiger is, als er dan ook nog eens een ongeluk gebeurt kan de reistijd inderdaad hard oplopen. een keer om 2 uur snachts zo een uur stil gestaan.

Lekker rustig aan, muziekje luisteren, genieten van het mooie weer en een beetje om je heen kijken terwijl je door rolt. business as usual.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
skoozie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:57:
Ik vind het geen straf om nu met airco aan met ramen open in de file te rijden.
In de winter doe ik ook altijd de CV in huis aan en de ramen open.

:?
anandus schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Mwah, een extra flesje water meenemen met dit weer is echt geen slecht idee
Niet anders dan normaal dus. :)

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 24-07-2019 12:02 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik had een flesje water in de auto, maar die is alweer leeg ;)

Auto aan, climate control aan, en gaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 17:37
zorgen dat je telefoon genoeg peut heeft zodat hulp kan worden ingeschakeld indien nodig. En voor de rest berusten in je lot als je stil komt te staan. Geen onnodige energie verspillen en rustig afwachten tot hulp arriveert of de boel weer gaat rijden als er file staat.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
Airco aan met ramen open? que?

Ik doe niks. Geen water mee etc. Ik drink de hele dag op kantoor water. Een paar uurtjes zonder ga je niet meteen dood aan... Auto heeft geen airco ook. Ramen open en accepteren is het motto.

Wel gewoon Google Maps aan staan. Want sowieso geen zin in file die makkelijk te vermijden is.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Waah schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:23:

Ik doe niks. Geen water mee etc. Ik drink de hele dag op kantoor water. Een paar uurtjes zonder ga je niet meteen dood aan... Auto heeft geen airco ook. Ramen open en accepteren is het motto.

Wel gewoon Google Maps aan staan. Want sowieso geen zin in file die makkelijk te vermijden is.
Dat dus. Ik moet wel zeggen, als je wil vertrekken en je moet in hete wagen stappen, dan is airco wel leuk. Voor de rest is het airco op minste zetten en gewoon ruitjes/pano dak open. Wel petje op zetten :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:20
Gewoon standaarduitrusting.
Water, meergranenkoekjes, bandenpomp en reservewiel, plus genoeg cash geld voor een volle tank of een sleepwagen.

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 11:38
Hier de standaard bepakking in de auto:

-Water
-Suiker water
-Zout water
-Hout voor een eventueel vuur
-Hout voor het maken van een tijdelijk onderkomen
-Beslag van tenminste twee sterren SKG voor als het tijdelijk onderkomen iets minder tijdelijk blijkt.
-Matras (2x voor eventuele logee)
-Een middel grote fles gas (ca 10 kilo)
-Vriezer met eigen voeding
-Vlees (in vriezer)
-Een Weber bbq op kolen
-Kolen (duh)
-Water filtratie systeem
-Schep
-Een standaard toilet uitrusting (Tandpasta, shampoo, nagelsetje, the works)
-Wat boeken tegen verveling
-Een pully trekker met slag
-Parasol voor op de veranda
-Tuinsetje (plastic, die goedkope rommel)
-Dreft afwasmiddel (gaat twee keer zolang mee invergelijking tot de andere merken)
-Een straten boek voor als Google Maps niet werkt
-Zaden van diverse tarwe soorten
-Nieuw setje boegies
-Waxine lichtjes (super handig als het koud is en je staat in de file)
-Schilderstape
-PC met monitor (Ik ben Python aan het leren en daarbij heb je gewoon een PC nodig)
-En tenslotte een oranje valscherm

Mensen het is zomer, het is dan gewoon warm, niks bijzonders.

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Hindelaufen schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:20:

-Water
-Suiker water
-Zout water
-Beslag van tenminste twee sterren SKG voor als het tijdelijk onderkomen iets minder tijdelijk blijkt.
-Vlees (in vriezer)
-Een Weber bbq op kolen
-Kolen (duh)
-Water filtratie systeem
-Schep
-Dreft afwasmiddel (gaat twee keer zolang mee invergelijking tot de andere merken)
-Nieuw setje boegies
-Schilderstape
-PC met monitor (Ik ben Python aan het leren en daarbij heb je gewoon een PC nodig)

Je hebt in ieder geval 1 iemand aan het lachen gemaakt vandaag _/-\o_ d:)b

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

@Hindelaufen Je vergeet nog de Jodiumpillen.

Het meest belangrijke: Een rol pleepapier of (wat van die papieren servetjes ;) )heb ik hier nog niet voorbij zien komen trouwens. De rest is niks waar ik in noodgevallen niet een middagje zonder mee zou kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 24-07-2019 13:36 ]

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-11 09:40
SadisticPanda schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:27:
Rol wc papier,bij het verbandkistje! Weegt niks en kan in ergste geval veel waard zijn! Je kan nooit weten :)
-36- schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:24:
@Hindelaufen
Het meest belangrijke: Een rol pleepapier heb ik hier nog niet voorbij zien komen trouwens. De rest is niks waar ik in noodgevallen niet een middagje zonder mee zou kunnen.
Dat ligt dan alleen maar aan jouw lezen denk ik ;)

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 16:40
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-11 15:57

Het meest belangrijke: Een rol pleepapier heb ik hier nog niet voorbij zien komen trouwens. De rest is niks waar ik in noodgevallen niet een middagje zonder mee zou kunnen.
Liggen zat bladeren langs de weg ;)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
jeroen3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:41:
Gewoon standaarduitrusting.
Water, meergranenkoekjes, bandenpomp en reservewiel, plus genoeg cash geld voor een volle tank of een sleepwagen.
Really? :/

Ik neem hooguit een flesje water mee. Paraplu ligt standaard al achterin de auto.
Zou niet weten wat ik verder nog mee zou moeten nemen :?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:20
@InZane Pinpas nog nooit stuk gehad? Dat is erg onhandig. Of als er een pinstoring is.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
jeroen3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:42:
@InZane Pinpas nog nooit stuk gehad? Dat is erg onhandig. Of als er een pinstoring is.
Nee pinpas nog nooit stuk gehad. Nu heb ik ook wel genoeg passen bij me over het algemeen: tankpas, pinpas privé rekening, pinpas gezamenlijke rekening. Het zou wat zijn als ze allemaal tegelijk tegelijk stuk gingen.

Ja een pinstoring kan, maar hoe groot is die kans nou?

De kosten voor een sleepwagen kunnen gerust oplopen tot een paar honderd euro. Heb je dat echt altijd op zak?

Moet je trouwens zelf weten hoor :)

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
op dezelfde manier zoals beschreven:

- genoeg water in de auto
- auto niet in de zon parkeren
- ramen open
- luchtblazer op max (heb geen airco)
- rijden zonder shirt (ach who kers?) ;P

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 13:31

Barrycade

Through the...

Het is alweer een tijdje de 21e eeuw, dus tikkie, of PayPal of ouderwets via de IBAN machtiging achteraf?

Dus als je in een file komt te staan op de snelweg in Nederland denk jij als eerste aan iets cash betalen?

Kijk buiten NL is het een ander verhaal, daar leeft men nog niet in de 21e eeuw. Zelfs onze Oosterburen betalen nog gewoon cash. Dus dan is het wel handig om wat cash bij je te hebben. Maar meer dan 50-100 euro heb ik op vakantie niet bij me.

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Waah schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:23:

ik heb ook vaak airco aan en raam open :P

• Buzz134
Ik zit maar 15 minuten in de auto naar het werk. Standaard heb ik altijd het volgende in de auto liggen.

-Deo
-Powerbank in het geval de telefoon bijna leeg is en ik het niet door heb
-Paraplu
Mocht de auto het opgeven bel ik gewoon even naar huis, worden ik en auto gewoon opgehaald :)

• Waah
Buzz134 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:05:
[...]
Why though.....

De ergste hitte er eerst uit snap ik. Maar daarna is toch lekkerder met airco aan en een comfortabele temp ipv warme lucht.

Sowieso met de echt hoge temps is de wind gewoon warm, en ook niet meer lekker.

• Buzz134
Waah schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Why though.....

De ergste hitte er eerst uit snap ik. Maar daarna is toch lekkerder met airco aan en een comfortabele temp ipv warme lucht.

Sowieso met de echt hoge temps is de wind gewoon warm, en ook niet meer lekker.
Het knopje wat mijn airco regelt reageert niet meer, ik kan 1x drukken of 10x gebeurt niks :) daarom rij ik met airco en raam open

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:26

-Water
-Suiker water
-Zout water
-Vlees (in vriezer)
-Een Weber bbq op kolen
-Kolen (duh)
-Water filtratie systeem
-Schep
-Nieuw setje boegies
-Schilderstape

Succes met het aanmaken van het hout, bbq, waxine lichtjes, etc. zonder lucifers/aansteker/vergrootglas :+

Persoonlijk probeer ik de auto zoveel mogelijk te vermijden, en gewoon met de airco gekoelde trein te gaan, met het liefst een plekje niet al te dicht bij de deuren.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

InZane schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:46:
[...]

Nee pinpas nog nooit stuk gehad. Nu heb ik ook wel genoeg passen bij me over het algemeen: tankpas, pinpas privé rekening, pinpas gezamenlijke rekening. Het zou wat zijn als ze allemaal tegelijk tegelijk stuk gingen.

Ja een pinstoring kan, maar hoe groot is die kans nou?

De kosten voor een sleepwagen kunnen gerust oplopen tot een paar honderd euro. Heb je dat echt altijd op zak?

Moet je trouwens zelf weten hoor :)
Sowieso stuurt een sleepbedrijf gewoon een factuurtje achteraf. Hoef je echt niet meteen af te tikken. :O

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

-Water
-Suiker water
-Zout water
-Vlees (in vriezer)
-Een Weber bbq op kolen
-Kolen (duh)
-Water filtratie systeem
-Schep
-Nieuw setje boegies
-Schilderstape

Je bent de reserve auto vergeten achterop de trailer. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je dood gaat door oververhitting/uitdroging. Dan moet er hier in Nederland wel heel wat gebeuren wil dat ook echt gebeuren. Ook al valt je auto uit dan bel je de hulpdiensten die er binnen een paar uur zijn (of heel snel als je 112 belt), of je loopt naar het dichtstbijzijnde huis (overal in Nederland ben je wel binnen 30 minuten bij een huis).
Dus nee, ik heb niet veel bijzonders bij me. Alleen vaak een flesje water, zodat ik er niet apart voor hoef te stoppen bij een tankstation. En nog wel wat snelle jelle repen voor nood ;)

In Austalië oid is het natuurlijk wel een ander verhaal als je met je auto de woestijn in gaat.

Verwijderd

Ik durf te wedden dat half Nederland zich niet voorbereid en denkt: wat zal het ook allemaal uitmaken? Bij pech in mijn barrelbak bel ik wel de ANWB, dat je dan uren in de brandende zon staat vergeten de meesten.

Maar gewoon met een goed onderhouden auto op pad, dat is eigenlijk het beste wat je kunt doen. Is een beetje onzin om net alsof te doen dat er weleens een zombie apocalypse zou kunnen uitbreken. En dat je daarom altijd een pot pindakaas en flessen water in de auto moet hebben liggen :+

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zorgen dat je je auto een beetje in orde hebt, is eigenlijk wel het minste wat je kan doen. Daarnaast nog een flesje of 2 water/drinken in de auto meenemen. Het zou een beetje vervelend zijn dat je 112 moet bellen, omdat je in de file omvalt van de hitte, maar je hebt je wel een euro bespaard voor een flesje water.

Daarnaast vind ik het altijd, ongeacht het weer, wel handig om wat cash bij je te hebben. Er wordt hier gedaan of een pinstoring een unieke gebeurtenis is die zelden of nooit voorkomt. Toch heb ik al 2 keer bij de kassa gestaan met een pinstoring. Eén keer had ik toevallig geen cash bij me en kon ik alles terug leggen, de andere keer had ik voor mijn eerste fout geleerd en kon ik cash afrekenen.

• Knul
  • Laatst online: 21:12
Buzz134 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:05:
[...]
Ik heb zelfs wel eens het dak open (cabrio) en de airco aan :+

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03
Tja, ivm met kantoor waar ik nu zit, kan ik beter in de auto gaan zitten met de "max a/c" knop ingedrukt.

Vorige maand een avond 3 uur in de file vastgezeten in the middle of nowhere toen het ook opeens zo warm is (na een ongeluk was de dorre berm ook in de hens gegaan), dus een een 1-2 flessen water mee is geen verkeerd idee.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Werk spul in de auto, eten en drinken en bij 25 graden en veel warmer een koelbox/koeltast met drinken en eten. En ik drink bij cliënten (wijkverpleegkundige) genoeg want bijna iedereen bied wel wat aan of heeft wat in de koelkast liggen zoals een flesje water :)

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 11:08
Gewoon een pechverhelpingsverzekering nemen. Kost niet veel en geen gedoe.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb in de auto altijd liggen:

Water
Jas
Paraplu
Contant geld, sinds ik al 2 keer ben wezen tanken zonder portemonnee :)

Volgens mij heb ik dan het meest belangrijke wel bij me en anders is er vast wel iemand die kan helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 24-07-2019 20:18 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niemand die zonnebrand meeneemt?

Ik fiets gewoon iets langzamer naar m'n werk. Op de motor valt er weinig mee te nemen, maar ook weinig vast te staan. Tuurlijk, bij een ongeluk kom je ook niet langs. Ik heb eigenlijk nog nooit écht vast gestaan in een file, dus wellicht denk ik er te makkelijk over. Met langere reizen nemen ik altijd wel water mee eigenlijk, los van het weer. En er liggen wat noodspullen in de auto altijd. En met dit weer dus zonnebrand mee. :)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb water, een paraplu en een volledige EHBO kit in m'n auto liggen (Ben BHV'er). Daarnaast nog een oud zakje chips, voor als ik ooit vast kom te staan dat ik wat zouts heb.

Zonnebrand neem ik niet mee, ik smeer me in de ochtend in. Voor de stukjes van/naar m'n auto lopen is dat genoeg. Echt vast staan heb k gelukkig nog niet gehad.

I have stability. The ability to stab.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 18:53

Tomatoman

Fulltime prutser

Achterin is de auto af fabriek uitgerust met zonneschermen. Onder de laadvloer achterin liggen twee geïsoleerde boodschappentassen voor als ik ongepland besluit bevroren eetwaar te kopen op weg naar huis. Verder rijd ik altijd met drie turbo’s - met warm weer kun je nooit snel genoeg thuis zijn :P

Niet zozeer op warm weer gericht: ik heb altijd een verbanddoos, gereedschapssetje, gevarendriehoek, gevacumeerde (dus klein verpakte) reflecterende hesjes en een compressortje met bandendichtmiddel bij me. Er zit op dit moment ook nog een ijskrabber in mijn auto :o

Een goede grap mag vrienden kosten.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LED-Maniak schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Uhu. Toen ik een keer 4 uur stilstond voor de tunnel bij Antwerpen is er echt niemand langs komen rijden met flesjes.

(Ze gingen de tunnel asfalteren dus de ringweg Antwerpen was 1 rijstrook ipv 4+ :+ )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Ik heb nog genoeg water in mijn ruitensproeiertankje zitten, ik overleef het wel..

Verwijderd

En anders kun je altijd het condenswater van het aircosysteem opvangen en opdrinken :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:28

St@m

@ Your Service

Ben ik dan zo wereldvreemd? Dat is altijd mijn gedachte als ik dit soort topics lees. Ik reed tot 3 maanden terug 60K per jaar, 10 jaar lang gedaan.. en altijd genoeg gehad aan mijn pinpas en telefoon. En ja, ik heb ook wel in de file gestaan, ook bij hitte, ook pech gehad en ook wel eens een ongelukje gehad.

Gelukkig nog nooit op een moment gedacht, shit, mijn zonnebrand. Wel eens een keertje dorst.. toen heb ik mijn eigen pis moeten drinken, anders kreeg ik namelijk iets meer dorst.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Twee doppers met drinken bij me als ik op pad ga met de trein of de fiets! Verder als ik een tochtje ga lopen dan gaat er zonnebrand mee en smeer mij ook vooraf in. Verder ook een pet op, want mijn bolletje verbrandt echt keisnel!
St@m schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:42:
Gelukkig nog nooit op een moment gedacht, shit, mijn zonnebrand. Wel eens een keertje dorst.. toen heb ik mijn eigen pis moeten drinken, anders kreeg ik namelijk iets meer dorst.
W00t, je eigen pis drinken? Dan heb je echt in dorstnood gezeten! :D
Held _O_ (Hoe smaakt dat eigenlijk?)

Het meest belangrijke: Een rol pleepapier of (wat van die papieren servetjes ;) )heb ik hier nog niet voorbij zien komen trouwens. De rest is niks waar ik in noodgevallen niet een middagje zonder mee zou kunnen.
Toiletpapier, altijd de redder in nood! Mogen ze ook eens bij de scoutingleiding weten, want ik ga bij hoge nood geen bladeren aan elkaar rijgen. En het enige wat ze bij zich hadden tijdens een wandeltocht waren... Donald Duck's :/. Wat er geschiedde, spreekt voor sich... :')

[ Voor 80% gewijzigd door AW_Bos op 24-07-2019 23:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:28

St@m

@ Your Service

AW_Bos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:42:

[...]

W00t, je eigen pis drinken? Dan heb je echt in dorstnood gezeten! :D
Held _O_ (Hoe smaakt dat eigenlijk?)
Ehh.. :p

https://knowyourmeme.com/...-better-drink-my-own-piss

Ik had gewoon dorst en toen ik vervolgens langs het tankstation kwam heb ik wat te drinken gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 25-07-2019 05:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Enkele jaren terug meegemaakt in de winter dat de snelweg vast kwam te staan door een ongeval verderop. Een hele nacht in de auto moeten wachten. Gelukkig wel snacks, vloeistoffen en dekens aan boord, maar het Rode Kruis kwam wel langs om dekens en water uit te delen voor anderen. Ik heb geleerd begrip te hebben voor mensen die op de snelweg spookrijdend de vluchtstrook gebruiken om terug te rijden. Ik zal het zelf niet zo snel doen, want de vluchtstrook is voor hulpdiensten, maar je zal maar net iemand in de auto hebben wiens medicijnen op zijn. Als dit de dood tot gevolg kan hebben dan begrijp ik het.

Ik heb gewoon altijd een klein noodpakket bij mij: Opvouwbare schep, fles water, snacks en hooikoortsmedicijnen. Ik gebruik deze voorraad ook af en toe zodat de voorraad nooit expired is. Verder doe ik in ons land niet aan voorbereidingen. Te veel moeite voor te weinig voordeel.

Het is anders als je in het buitenland rijdt. Dan gaan er sowieso meerdere gallons water mee. Een gallon is voor een persoon niet voldoende als je echt afstanden te voet moet gaan afleggen. Ik ben in die situatie terecht gekomen dat ik door autopech een stuk moest gaan wandelen naar een plek met bereik en ik was blij dat mijn partner en ik elk twee gallon water mee hadden genomen voor de wandeling in de snikhete zon. Minder was niet genoeg geweest. In ons land Europa zal dat niet zo snel gebeuren. Bovendien wordt het in de omgeving van Nederland nooit echt heel heet.

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 13:36
Met dit weer een extra fles water bij me in de auto.
Verder zoals altijd een check op het verkeer.
Ik rij nu een leaseauto maar mijn vorige auto was een oude diesel met 350k+ op de teller.
Daar had ik voor de zekerheid ook altijd wel wat koelvloeistof en wat olie bij me. Koelvloeistof en olie bijvullen nooit aan de orde geweest maar ruimte genoeg in de kofferbak ;-)

edit: ohja een paraplu is altijd standaard aanwezig in de auto

[ Voor 8% gewijzigd door Sabes op 25-07-2019 10:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:55:
Ik onderneem eigenlijk helemaal niets, i.i.g. ten aanzien van mezelf.
Drink sowieso al liters water elke dag dus ik overleeft het wel om even zonder te zitten.
Water drinken is geen skill die je kan trainen. 8)7 Kan je nog zoveel drinken je houdt maar zoveel water vast en de rest plas je gewoon uit.

Afhankelijk van de temperatuur ben je net zo snel of sneller de pineut als andere weggebruikers. En dan moet je ook nog eens plassen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb sowieso (als ik werk) altijd een koelbox bij met minimaal twee flessen drinken en wat te eten. Godzijdank heeft m'n werkwagen gewoon airco, dat is echt onmisbaar met dit soort weer. En gelukkig is de wagen wit gekleurd, dat scheelt ook wat. Mijn vorige wagen was zwart. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 17:25
Aangezien mijn auto geen airco heeft, van te voren zorgen dat je auto in de schaduw staat op het moment dat je wilt vertrekken. Vandaag rond 17u dus. Als het kan, beide raampjes stukje open (maar dat alleen maar mogelijk op een privé terrein, niet in een stad). Verder een zonwering/reflectie scherm tegen de voorruit, zodat je dashboard en stuur redelijk koel blijven. Verder weg rijden met beide raampjes open en 90 km/h op de snelweg. Prima uit te houden. Oja, 1 flesje water, maar die heb ik altijd bij me. En mocht het echt, echt vast zitten en je niet vooruit komt, dan paraplu uit de kofferbak en naast auto gaan staan.
ps. ojaa, als je een tijdje stilstaat, motor uitzetten, maar dat spreekt voor zich.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 25-07-2019 10:44 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:38

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verbaast mij eigenlijk dat Olie, Koelvloeistof, Remvloeistof, Benzine, Ductape e.d. niet zoveel genoemd worden.

Meeste problemen rond deze periode zullen denk ik aan falende koelsystemen liggen welke normaal prima werken maar nu op het randje liggen. Denk aan bladeren in de radiator e.d. of koelvoeistofexpansievaten welke langzaam aan uitdrogen en barsten.

Asus Zenbook i7 256gb

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
St@m schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:42:

Ik heb wel eens honger gehad in de file :+

• Sentimental-Hat
  • Laatst online: 11-11 17:24
Een flesje water is voldoende een paraplu ligt standaard al in de auto.
Dit is ruim voldoende je rijd door NL / Europa niet door Dead Valley of Dasht-e Lut

• Waah
Ghostrider schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:50:
Verbaast mij eigenlijk dat Olie, Koelvloeistof, Remvloeistof, Benzine, Ductape e.d. niet zoveel genoemd worden.

Meeste problemen rond deze periode zullen denk ik aan falende koelsystemen liggen welke normaal prima werken maar nu op het randje liggen. Denk aan bladeren in de radiator e.d. of koelvoeistofexpansievaten welke langzaam aan uitdrogen en barsten.
Oh ja, grappig. helemaal vergeten.
Ik dacht niks te hebben, maar ik heb:

Sleepkabel
Startkabels
Olie
Koelvloeistof
Ductape

En, omdat ik LPG rijd, heb ik altijd nog een reserve-benzinetank met 35 liter benzine :+

• TheBrut3
Gisteren ook aardige files voor de Merwedebrug gestaan:
https://www.omroepbrabant...debrug-Blij-met-m-n-airco

Al hadden veel mensen het kunnen voorkomen door inderdaad naar de files en adviezen te kijken. Van de andere kant. Communiceren om half 6 is ook niet handig, veel mensen zijn dan al op weg richting de brug. Ik kan mij niet indenken dat ze dit om een uur of 4 's middags nog niet aan zagen komen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

In wat moet ik daarmee doen dan ?

Ik stap in de auto, 2 mogelijkheden, hij start, of niet
Start hij niet -> pechhulp
start hij wel -> gaan

Ligt aan de bestemming of ik/we iets bij ons hebben, dagje uit met de kinderen -> proviand mee,
onderweg naar/van werk hoogstens wat er in mijn tas nog zit/

Prima om alles voorbereid en 'prepped' te wilen hebben, ieder zijn keuze, maar dan kom je aan @Hindelaufen zijn opsomming
We wonen in Nederland/België - file's zijn ongemakkelijk, maar zelden monsterlijk, de populaire tweakersopvatting in percentages zal te verwaarlozen zijn

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

FreshMaker schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:33:
[...]

In wat moet ik daarmee doen dan ?
Voorbeeld, auto blijkt te warm te worden doordat er een lekje zit in de radiateur, slang of expansievat: KVS bijvullen.

Prima dat je wilt vertrouwen op de ANWB, maar dat duurt vaak écht lang tegenwoordig.

Simpel voorbeeld: 2 winters terug wou de kachel niet warm worden. Na peilen bleek het KVS niveau te laag. Ga je dan verder rijden met grote risico's tot gevolg of stop je even om bij te vullen :P
Inmiddels wel keurig de sensor van het kvs niveau vervangen

[ Voor 26% gewijzigd door Ghostrider op 26-07-2019 14:08 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:06:
[...]

Voorbeeld, auto blijkt te warm te worden doordat er een lekje zit in de radiateur, slang of expansievat: KVS bijvullen.

Prima dat je wilt vertrouwen op de ANWB, maar dat duurt vaak écht lang tegenwoordig.

Simpel voorbeeld: 2 winters terug wou de kachel niet warm worden. Na peilen bleek het KVS niveau te laag. Ga je dan verder rijden met grote risico's tot gevolg of stop je even om bij te vullen :P
Tsja, ik bel de leasemaatschappij en die fixen maar iets.. ga zelf niet moeilijk doen. Enige wat ik wat dat soort dingen betreft in de auto heb liggen is een lampensetje en ruitenvloeistof.

I have stability. The ability to stab.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:06:
[...]

KVS peilen ...
euhh hoe dan, want na/tijdens rijden is dat ding loeiheet, en mag je niet zomaar openschroeven ( volgens de plaatjes dan toch )
En verder is het doorschijnend, en mag ik er vanuit gaan, dat het bij onderhoud nagelopen is.
< ik controleer zo nu en dan wel, maar bijvullen is voor de dealer van de LM >

Niet zozeer vertrouwen in de pechhulp ( private lease, dus ik betwijfel of het anwb zal zijn )
Maar daar betaal ik voor, ik ga niet zelf klooien
( geen kennis voor ook ... ik kan tanken, banden van lucht voorzien, en ruitensproeiers aanvullen ... thats it :P )

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 26-07-2019 14:20 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

Bommes

Capo del formaggio

@FreshMaker Ik denk dat je toch wel wat meer moet doen dan wat je hier nu beschrijft.
Als bestuurder ben je gewoon wel verantwoordelijk voor de diverse niveau's bij een lease auto (private of via de zaak)
Houd je dit niet goed bij en loopt daardoor de handel in de soep kunnen en gaan ze dit gewoon op je verhalen.
En geloof maar dat ze in geval van een kostbare (motor) schade gaan onderzoeken en dan is het gewoon te herleiden of iets veroorzaakt is door een laag olie of koelwater niveau.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:33:
@FreshMaker Ik denk dat je toch wel wat meer moet doen dan wat je hier nu beschrijft.
Als bestuurder ben je gewoon wel verantwoordelijk voor de diverse niveau's bij een lease auto (private of via de zaak)
Houd je dit niet goed bij en loopt daardoor de handel in de soep kunnen en gaan ze dit gewoon op je verhalen.
En geloof maar dat ze in geval van een kostbare (motor) schade gaan onderzoeken en dan is het gewoon te herleiden of iets veroorzaakt is door een laag olie of koelwater niveau.
Daarnaast heb ik altijd de filosofie dat de morele high ground niet de lasten waard zijn van dat soort problemen. Prima, prima, ik heb gelijk en de leasemaatschappij had al het leed wat mij is overkomen misschien moeten voorkomen. Maar dat kan ik zelf ook doen door e.e.a. zelf te ondernemen, en op een dag als gisteren kan dat toch ziekenhuisopname vanwege uitdroging schelen...

Om de vraag trouwens te beantwoorden: Mijn vervoer is 9/10x de fiets en trein dus veel kan ik hier niet antwoorden. Maar mijn vaste reistasje bevat onder meer het volgende:
- Zonnebril (ook al is het winter)
- Paraplu (ook al is er geen wolkje aan de lucht)
- Flesje water of frisdrank als er kans is dat ik langer dan beoogd onderweg ben

Dat is voor mij toch echt het minimum op elke reis, met welk vervoersmiddel dan ook. Sterker nog, tot aan dinsdag had ik zelfs m'n jas er nog in zitten voor het geval dat het toch wat regenachtiger werd dan voorspeld. Ondertussen zou ik dan juist graag m'n shirt uittrekken, dus die jas is de laatste dagen aan de kapstok gehangen...

[ Voor 25% gewijzigd door Stoelpoot op 26-07-2019 15:04 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SmurfLink schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:15:
[...]

Tsja, ik bel de leasemaatschappij en die fixen maar iets...
Dat is prima, maar dat betekend dus wel dat je in deze temperaturen even moet wachten :>

Ohja, even wachten totdat die wat is afgekoeld. Vervolgens doek eromheen en héél rustig opendraaien. Vanzelfsprekend wat langer wachten als je motor net aan de kook is geweest :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 26-07-2019 15:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Duct tape is idd handig net zoals olie (en een schroevendraaier + griptang en geel hesje) hoort dat eigenlijk in iedere auto gereedschap kist te liggen.
Echter Koelvloeistof kan je in nood net zo goed water voor gebruiken. En als je remvloeistof moet gaan bijvullen kan je beter meteen de sleepdienst bellen. Is niet verantwoord om met leeglopende remmen door te rijden.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:03
TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:35:
Rond deze extreem warme dagen gaan er veel mensen met de auto op pad. Voor een dagje uit, vakantie of gewoon woon-werk verkeer. Gisteren tijdens de spits viel mij op dat er, ondanks de zomervakanties, files stonden met meer dan 1.5 uur vertraging. Ongeluk, wegafsluiting, iedereen kent het wel.

Dus ik vroeg me af hoe de mensen zich hier op voorbereiden? Of sta je hier eigenlijk verder niet bij stil als je bijvoorbeeld je reguliere werk ritje doet?

- Brandstof niveau
- Airco ijskoud ( lease wagen )
- Paraplu altijd standaard aanwezig
- 2 gevulde doppers.
- Smintjes
- Laptop met 4G
- Zonnebril ( essentieel )
- Cobert

Maar dat zijn eigenlijk de dingen die altijd aanwezig zijn in de auto of het nu zomer of winter is.

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 11-11 15:43
Sinds ik vorig jaar Juni de reservetank verkeerd had ingeschat en niet wou tanken langs de snelweg of in een dorp/stad en ik kwam te staan voorbij Ede en naar een tankstation werd gesleept zorg ik sindsdien dat er voldoende in de tank zit.

Verder hetzelfde als velen hier water mee. Heb m nu in de schaduw staan voor de flat dus als ik er nu mee zou rijden is het aangenaam en hoef ik de blower niet aan te doen want die blaast nu toch warme lucht.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

Bommes

Capo del formaggio

Oh vergeet ik inhoudelijk te antwoorden:
Geen extra's in de auto die er normaal ook niet in liggen.
Ik rijd een auto van de zaak (lease) en ben projectstuurder bij een nuts bedrijf.
Voor mijn werk liggen er dus in:
- oranje hesje/jas
- helm
- veiligheidschoenen
- verbandtrommel

Zelf heb ik er extra bij liggen:
- verhuis deken (voor de hond anders kwijlt hij heel de bank onder)
- paar boodschappen tassen
- spanbandje om de klep dicht te binden als ik wat groots mee wil nemen

Dat was het wel.
Ga ik wat verder en langer op reis, vroeger met mijn camper of de laatste paar trips met mijn motor dan heb ik wat basis spulletjes bij om kleine dingetjes te kunnen fixen.
(klein gereedschap, wat tape, t-wraps, wat kabeltjes en stekkertjes, zekeringetjes).
Mijn ANWB pas en credit-card en verder is het gewoon gaan.

Ik heb vroeger meerdere keren onderweg pech gehad met de camper, dat heb ik steeds opgelost gekregen.
Was dit niet mogelijk ben ik middels de sleepdienst naar een garage of thuis gesleept.
Nooit uren hoeven te wachten of dergelijke.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1