Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sorry vage titel maar een beter omschrijving weet ik niet:
Ik ben op zoek naar een camera die op een vast plek opgesteld staat die vanuit een zelf geschreven programma foto's maakt en deze kan opslaan naar een netwerklocatie. De camera moet permanente netvoeding krijgen, zodat er geen batterijen gewisseld hoeven te worden. De beelden die gemaakt worden betreffen eenvoudige teksten. De teksten moet goed leesbaar zijn. Een scanner is geen optie omdat de dikte van het formaat kan wisselen het gaat alleen om de bovenste pagina.
Ik ben al bezig met een canon EOS 2000d die boven verwachting goed bruikbaar is, alleen moet de batterij vervangen worden en is een spiegelreflex vanwege slijtage van de omhoog klappende spiegel ook niet gewenst.
Iemand suggesties, of adressen waar ik me naar kan wenden?

Beste antwoord (via goddegoddeot op 25-07-2019 12:00)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

goddegoddeot schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:27:
Ik ben op zoek naar een camera die op een vast plek opgesteld staat die vanuit een zelf geschreven programma foto's maakt en deze kan opslaan naar een netwerklocatie. De camera moet permanente netvoeding krijgen, zodat er geen batterijen gewisseld hoeven te worden. De beelden die gemaakt worden betreffen eenvoudige teksten. De teksten moet goed leesbaar zijn. Een scanner is geen optie omdat de dikte van het formaat kan wisselen het gaat alleen om de bovenste pagina.
Ik ben al bezig met een canon EOS 2000d die boven verwachting goed bruikbaar is, alleen moet de batterij vervangen worden en is een spiegelreflex vanwege slijtage van de omhoog klappende spiegel ook niet gewenst.
Is een goede webcam die continue filmt geen optie, waarbij je met beeldherkenning je gewenste shots er uit haalt? Je hebt wel 4k webcams die vrij strak beeld geven. Voordeel is dat aansturing/continue stroom en andere variabelen/wensen meteen getackeld zijn.

En een AC-adapter is er ook wel voor je 2000d wil je daar verder mee experimenteren
klik

En ja de sluiter slijt, maar afhankelijk van je doel kom je niet super snel aan die grens...een 150.000 shots kan je vaak wel mee maken en vervangen is dan niet gratis, maar ook niet onmogelijk duur als het systeem verder probleem werkt?

edit: Hieronder :D.....goede suggestie, but to slow buddy! :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Is een goede webcam die continue filmt geen optie, waarbij je met beeldherkenning je gewenste shots er uit haalt? Je hebt wel 4k webcams die vrij strak beeld geven. Voordeel is dat aansturing/continue stroom en andere variabelen/wensen meteen getackeld zijn.

En een AC-adapter is er ook wel voor je 2000d wil je daar verder mee experimenteren
klik

En ja de sluiter slijt, maar afhankelijk van je doel kom je niet super snel aan die grens...een 150.000 shots kan je vaak wel mee maken en vervangen is dan niet gratis, maar ook niet onmogelijk duur als het systeem verder probleem werkt?

edit: Hieronder :D.....goede suggestie, but to slow buddy! :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

Een optie is om een webcam te gebruiken en die aan een simpele computer te hangen. Kan eventueel iets als een Raspberry Pi zijn (afhankelijk van de beschikbaarheid van drivers voor dat platform). Webcams met 4K resolutie zijn al verkrijgbaar, maar eventueel is 1080p ook al voldoende om de tekst leesbaar in beeld te krijgen. Zolang er voldoende licht is, zou het kwalitatief prima moeten zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Bij opslaan naar een netwerklocatie denk ik aan een willekeurige IP cam, die kun je instellen om de bestanden of te mailen of op te slaan via SMB of FTP.

Als je zelf al een programma hebt geknutseld voor de 2000D, dan zul je de duurdere powershots ook aan moeten kunnen sturen. Ten minste, vroeger ondersteunde de Canon SDK alleen de Ixus familie niet en wel alles wat daar boven kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Cheezus

Luiaard

Ik ben op zoek naar een camera die op een vast plek opgesteld staat die vanuit een zelf geschreven programma foto's maakt en deze kan opslaan naar een netwerklocatie.
Wat is dit programma precies, hoe koppel je dit aan een camera?
De camera moet permanente netvoeding krijgen, zodat er geen batterijen gewisseld hoeven te worden. De beelden die gemaakt worden betreffen eenvoudige teksten. De teksten moet goed leesbaar zijn. Een scanner is geen optie omdat de dikte van het formaat kan wisselen het gaat alleen om de bovenste pagina.
Een IP-(beveiligings) camera doet standaard ongeveer wat je wil, ze zijn er ook met digitale inputs waar je bijvoorbeeld een fysieke schakelaar aan kunt hangen zodat je met één druk op de knop een foto maakt en opslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Juiste voeding gevonden bij https://www.accu-accu.nl/...anon-plus-dummy-accu.html Bij canon broncode opgevraagd en geknutseld vanuit c# voor werkend progje. Bedankt voor de input
Pagina: 1