Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-04 09:53
Hoi,

Ik heb het opgegeven om Plex aan de praat te krijgen op mijn Shield. Wat ik ook probeer het lukt me niet. Ik ben overgestapt naar VLC. Dit werkt perfect alleen niet zo mooie interface als Plex.

Nu keek mijn vader ook altijd op zijn Shield via mijn Plex. Nu dit niet meer werkt zou het mooi zijn als dit ook via VLC zou kunnen. Kan hij op zijn adres via mijn NAS films streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 10:04
Als je een synology NAS hebt is dat heel makkelijk te regelen met Video Station en DS Video. Dan heb je ook gelijk je toegangsbeheer. Maar aangezien je er zelf niet over begint heb je wellicht geen Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Ik heb wel een synology, maar ken deze wijze niet. Dit kan dan via VLC player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 10:04
@timster82 Je installeert video station (en media server in sommige gevallen) op je synology. Die indexeert netjes zoals bij plex je media bibliotheek. Covers enzo erbij.
Op je shield installeer je video ds.
Vervolgens kies je zelf welke player je wil gebruiken (zelf gebruik ik vlc). Maar de navigatie gaat dus via DS Video.
En dat kan ook buiten de deur. De DS video app is er ook voor je telefoon en tablet dus overal waar je wil gewoon je videos beschikbaar.
Even op de synology site kijken hoe je het installeert. Is niet ingewikkeld.
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/video_station
How to's zijn er genoeg te vinden.

Tip: Enige wat je moet doen is in de DS Video app transcoden uitzetten. Dat kan je lekker aan je shield of tablet overlaten in combinatie met VLC. Dan heb je gewoon de hoogste kwaliteit. Anders gaat je Synology die taak op zich nemen en dat leidt tot lagere kwaliteit (of zelfa geheel geen beeld als je een zwakke synology hebt).

[ Voor 32% gewijzigd door Arjant2 op 25-07-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Top, bedankt voor je uitleg. Daar ga ik mee aan de slag. (Wel ff als de temperatuur wat minder is ;-)