Toon posts:

Voeding vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over voedingen. Ik ga binnenkort een nieuwe systeem halen, het wordt een big tower... Met de bekende processor, enz...

Welke soort voeding moet ik nemen?
235 of 300 watt?

Verwijderd

300Watt, anders krijg je probleempjes.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou 300 watt nemen, bij die 235 Watt voedingen wil het wel eens voorkomen dat ze er snel mee ophouden.
(Van horen zeggen) Je kan ook beter niet zo'n goedkope no-name kast kopen, de kwaliteit van die voedingen schijnt ook nogal bagger te zijn...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Maar wat voor problemen eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus een goede merk kast nemen? Is AOpen zo'n goede?

Verwijderd

AOpen maakt goede kasten, maar naar wat ik zo lees op Tweakersnet is dat de voeding wat lawaaiig is.
Ik zelf heb een bigtower InWin kast met een JNC 300 Watt voeding en ben er erg tevreden over, vooral over de afwerking van de kast zelf: van solide materiaal gemaakt en geen scherpe randen.

Verwijderd

A-Open is een goed merk ja.

Wat ga je precies allemaal in die pc stoppen? Misschien is 235 wel voldoende.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 18:37
A-Open is redelijk, maar de voedingen zijn niet echt super te noemen. Sommigen maken veel herrie terwijl het eigenlijk low-noise dingen zijn. In-Win is goed, Antec is goed, Supermicro/Addtronics is goed, Coolermaster, Vapochill, Kryotech enzo zijn super ;)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 18:23 schreef Cool_Duck het volgende:
Thanks!

Maar wat voor problemen eigenlijk.
Zoals spontane uitval van de PC :( en reboots :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 18:30 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
A-Open is een goed merk ja.

Wat ga je precies allemaal in die pc stoppen? Misschien is 235 wel voldoende.
Van alles, internetten, gamen, vormgeven, websites maken, ik wil gaan 3d-en, en qua hardware gewoon as usual, cdrom speler, brander, 1,5 ghz plus cpu, 512 mb ram, enzovoorts.
En mijn pc staat meestal heel de dag aan als ik thuis ben.
Raar, ik heb nu ook een big tower met 235 watt, niks aan de hand, maar ja
ik ga toch liever voor de 300 watt.

Verwijderd

1,5 Ghz verstookt nogal wat, 300 watt moet je dan idd zeker nemen.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 09:06

KroeT

[...]

Ik kan enige hulp gebruiken...

Ik heb net een ThunderBird 1.13 op een MSI mb in een kast met een 235 Watt voeding gezet. Computer aangezet, ging goed tot het geheugen tellen, dat stopte op de helft of zo. Verbaasd drukte ik op de resetknop waarop er een harde tik uit mijn kast klonk. Hmmz, stroom eraf, kijken, stroom erop. Het grappige LEDjes systeem gaf aan, met 4 rode ledjes, volgens de handleiding: Your processor might be damaged. Hmz hmz hmz. Ik ben niezo blij op het moment.

Weet iemand wat te doen, en HOE het kan dat mijn dure TB stukgaat door hem in een 235 Watt kast te stoppen? Klote, morgen is het zondag :/

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

man Aopen voedingen sucken, ik heb just HQ08 case gekregen met allemaal niefe onderdelen, en wat gebuerd er, ik sluit alles aan , start pc voor 1ste keer op, em zegt insert system disk en blablabla dan neem ek per ongeluk de power knop , ik druk weer op power om de pc aan te zetten , wat blijkt, voeding kapot :(

greetz
god8y

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 18:30 schreef OetelDonk het volgende:
AOpen maakt goede kasten, maar naar wat ik zo lees op Tweakersnet is dat de voeding wat lawaaiig is.
Ik zelf heb een bigtower InWin kast met een JNC 300 Watt voeding en ben er erg tevreden over, vooral over de afwerking van de kast zelf: van solide materiaal gemaakt en geen scherpe randen.
Als je 1 ding niet moet nemen zijn het die voedingen wel, die zitten altijd in die cheape kastjes, ook in de welbekende Nokia 8850 kastjes
Goeie voedingen kun je krijgen van Enermax of Antec, zelfs met 250W kunnnen die dingen meer trekken dan die baggere B-kwaliteit voedingen

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 21:45 schreef TweakGuy het volgende:

Als je 1 ding niet moet nemen zijn het die voedingen wel, die zitten altijd in die cheape kastjes, ook in de welbekende Nokia 8850 kastjes
Goeie voedingen kun je krijgen van Enermax of Antec, zelfs met 250W kunnnen die dingen meer trekken dan die baggere B-kwaliteit voedingen
Ik heb een zogezegde 300W B-Kwaliteit voeding en ben tevree...
Pretentieus ventje.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 21:40 schreef god8y het volgende:
man Aopen voedingen sucken, ik heb just HQ08 case gekregen met allemaal niefe onderdelen, en wat gebuerd er, ik sluit alles aan , start pc voor 1ste keer op, em zegt insert system disk en blablabla dan neem ek per ongeluk de power knop , ik druk weer op power om de pc aan te zetten , wat blijkt, voeding kapot :(

greetz
god8y
Is het daarom een klotevoeding?
Iedereen die hem per ongeluk uitzet heeft een kapotte voeding zeker. Ook merkspullen kunnen kapot hoor.

Verwijderd

waar heb je in hemelsnaam z'on zware voeding voor nodig, op de amd site met aanbevolen voedingen voor hun processoren staan zelfs 140 watt voedingen.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 21:40 schreef god8y het volgende:

greetz
god8y
ik heb dat vaker meegemaakt met a-open voedingen. Soms zijn ze gewoon niet kapot, maar hebben ze zichzelf op een of andere manier "Resetted".... kweet ook niet hoe&wat maar volgens A-open Nederland is het een bekend probleem.
Hoe los je dat op? door de stekker eruit te trekken en mooie enkele uren (dagje ofzo) wachten en opnieuw proberen. Als ie dan nog steeds niets doet is ie gewoon kapot.

vreemd verhaal, maar helaas wel waar :'(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mwa, kunt ook 2 No-name voedingen gebruiken.

* Diamon heeft 2x 300watt er inhangen.

And The Only One

Verwijderd

Laat je niet gek maken door de merkvoedingen! Een onbekend merk 300 Watt voeding voldoet prima voor een PC.

Het enige waar je bij de merkvoedingen voor betaald is de (merk)naam. Ik gebruik zelf al jaren een 250 Watt voeding van een onbekend merk en heb totaal geen problemen (en is ook nog eens lekker stil). Ga gewoon een PC winkel in en ga de voeding beluisteren, garantie heb je als het goed is toch, en niet meer of minder dan met een merkvoeding.

Bespaar jezelf wat geld en koop een no-name!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 08:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

235 is goed voor p3 en lager

voor de nieuwere procs is 300 watt sterk aanbevolen !

(ik heb zelf wel een athlon 800 op 250 watt stabiel kunnen draaien maar met mijn nieuwe 1.2 brandde hij door, nu heb ik een 300 watt en alles = :) )

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 20:38
Op zaterdag 28 juli 2001 23:04 schreef gilseboer het volgende:
waar heb je in hemelsnaam z'on zware voeding voor nodig, op de amd site met aanbevolen voedingen voor hun processoren staan zelfs 140 watt voedingen.
Zware voeding ? Ik heb er een Enermax 550Watt voeding in hangen, ligt echt heel erg aan je setup. Maar neem zekerheid, 300Watt is wel zo verstandig of een Enermax 330Watt, heb je gelijk goeie airflow erbij met die silent fans erin.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 21:24 schreef frenkpie het volgende:
235 is goed voor p3 en lager

voor de nieuwere procs is 300 watt sterk aanbevolen !

(ik heb zelf wel een athlon 800 op 250 watt stabiel kunnen draaien maar met mijn nieuwe 1.2 brandde hij door, nu heb ik een 300 watt en alles = :) )
Volgens een recent topic is het goed mogelijk om nieuwe Athlons met een 235 W voeding te gebruiken.
Maar wat was er doorgebrandt? De voeding of processor? En horen de zekeringen dat niet te voorkomen?

• KroeT

KroeT

[...]

Bij mij is eergister de processor doorgebrand in een 235 Watt kast... Maar volgens mij kan dat niet aan het vermogen van de voeding liggen toch?

Verwijderd

kwenie hoor, maar eh, als je voeding te weinig vermogen heeft dan brand je voeding toch af, niet je proc. Of anders krijgt je hardware te weinig stroom en draait er nix meer stabiel.

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11-2025

its.rAlphie

still present.

Maybe een tip: Ikke heb ene Azona gekocht, met 300W voeding van Azona zelf. Werd me aangeraden door verschillende mensen en hij doet het perfect! Lekker stil, af en toe gaat die blazen maar dan koelt t schinbaar af van binnen, is niet irritant ofzo. Maar ik had ook gehoord avn goedkope vvoedingen zijn minder van kwaliteit en t zal wel es kunnen kloppen.... :)

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

• KroeT

KroeT

[...]

Op maandag 30 juli 2001 22:10 schreef gilseboer het volgende:
kwenie hoor, maar eh, als je voeding te weinig vermogen heeft dan brand je voeding toch af, niet je proc. Of anders krijgt je hardware te weinig stroom en draait er nix meer stabiel.
Ja, dat dacht ik ook. Daarom ga ik vandaag gewoon die proc terugbrengen, inruilen voor een nieuwe, want zo'n ding hoort niet door te branden. Ik heb m toch zaterdag nog gekocht, de eerste keer dat ik m aanzette brandde hij door... Kan niet aan de voeding liggen, en dingen verkeerd aansluiten kan ook niet op een ATX moederbord toch?

• KroeT

KroeT

[...]

Hmz. Ik heb (nu pas, ik ben echt dom) de search gebruikt op het moederbord ipv de proc en de voeding. Blijkt dus dat de MSI K7T vaker last heeft van rode ledjes die aangeven dat de proc naar de klote is. Wat ik alleen niet kon vinden is of de proc dan ook ECHT naar de klote is, of dat het mobo dat alleen maar aangeeft... Nou ja, ik bel straks de compwinkel wel ff.

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 12:49
Offtopic : Omdat k liever geen nieuwe topic open post ik hier mijn vraag,
Ik heb een amd K-6 300mhz processor + mobo waar k een servertje van ga maken, nou wil k alleen weten hoeveel watt de voeding max. hoeft te zijn (Alleen een videokaart + netwerk kaart gaan der in, dus geen dvd of cd

Alvast bedankt..

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

235 watt is voldoende, maar je had het beste toch een nieuw topic kunnen openen :D

Verwijderd

En anders is er altijd nog Welke voeding heb ik nodig? Deel 2. B)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iceszz schreef op 30 november 2003 @ 20:50:
Ik heb een amd K-6 300mhz processor + mobo waar k een servertje van ga maken, nou wil k alleen weten hoeveel watt de voeding max. hoeft te zijn (Alleen een videokaart + netwerk kaart gaan der in, dus geen dvd of cd

Alvast bedankt..
200 W, misschien zelfs 150 W.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Iceszz schreef op 30 november 2003 @ 20:50:

Alvast bedankt..
Op zich goed dat je eerst zoekt naar bestaande topics, maar deze is toch wel _iets_ te oud.

Om je vraag te beantwoorden, 235 trekt het wel.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zeer oud topic + zie link van Eraser :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.