Vraagje over voedingen. Ik ga binnenkort een nieuwe systeem halen, het wordt een big tower... Met de bekende processor, enz...
Welke soort voeding moet ik nemen?
235 of 300 watt?
Welke soort voeding moet ik nemen?
235 of 300 watt?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zoals spontane uitval van de PCOp zaterdag 28 juli 2001 18:23 schreef Cool_Duck het volgende:
Thanks!
Maar wat voor problemen eigenlijk.
Van alles, internetten, gamen, vormgeven, websites maken, ik wil gaan 3d-en, en qua hardware gewoon as usual, cdrom speler, brander, 1,5 ghz plus cpu, 512 mb ram, enzovoorts.Op zaterdag 28 juli 2001 18:30 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
A-Open is een goed merk ja.
Wat ga je precies allemaal in die pc stoppen? Misschien is 235 wel voldoende.
Peace is not simply the absence of war.
Verwijderd
Verwijderd
Als je 1 ding niet moet nemen zijn het die voedingen wel, die zitten altijd in die cheape kastjes, ook in de welbekende Nokia 8850 kastjesOp zaterdag 28 juli 2001 18:30 schreef OetelDonk het volgende:
AOpen maakt goede kasten, maar naar wat ik zo lees op Tweakersnet is dat de voeding wat lawaaiig is.
Ik zelf heb een bigtower InWin kast met een JNC 300 Watt voeding en ben er erg tevreden over, vooral over de afwerking van de kast zelf: van solide materiaal gemaakt en geen scherpe randen.
Verwijderd
Ik heb een zogezegde 300W B-Kwaliteit voeding en ben tevree...Op zaterdag 28 juli 2001 21:45 schreef TweakGuy het volgende:
Als je 1 ding niet moet nemen zijn het die voedingen wel, die zitten altijd in die cheape kastjes, ook in de welbekende Nokia 8850 kastjes
Goeie voedingen kun je krijgen van Enermax of Antec, zelfs met 250W kunnnen die dingen meer trekken dan die baggere B-kwaliteit voedingen
Verwijderd
Is het daarom een klotevoeding?Op zaterdag 28 juli 2001 21:40 schreef god8y het volgende:
man Aopen voedingen sucken, ik heb just HQ08 case gekregen met allemaal niefe onderdelen, en wat gebuerd er, ik sluit alles aan , start pc voor 1ste keer op, em zegt insert system disk en blablabla dan neem ek per ongeluk de power knop , ik druk weer op power om de pc aan te zetten , wat blijkt, voeding kapot
greetz
god8y
Verwijderd
Verwijderd
ik heb dat vaker meegemaakt met a-open voedingen. Soms zijn ze gewoon niet kapot, maar hebben ze zichzelf op een of andere manier "Resetted".... kweet ook niet hoe&wat maar volgens A-open Nederland is het een bekend probleem.Op zaterdag 28 juli 2001 21:40 schreef god8y het volgende:
man Aopen voedingen sucken, ik heb just HQ08 case gekregen met allemaal niefe onderdelen, en wat gebuerd er, ik sluit alles aan , start pc voor 1ste keer op, em zegt insert system disk en blablabla dan neem ek per ongeluk de power knop , ik druk weer op power om de pc aan te zetten , wat blijkt, voeding kapot
greetz
god8y
And The Only One
Verwijderd
Zware voeding ? Ik heb er een Enermax 550Watt voeding in hangen, ligt echt heel erg aan je setup. Maar neem zekerheid, 300Watt is wel zo verstandig of een Enermax 330Watt, heb je gelijk goeie airflow erbij met die silent fans erin.Op zaterdag 28 juli 2001 23:04 schreef gilseboer het volgende:
waar heb je in hemelsnaam z'on zware voeding voor nodig, op de amd site met aanbevolen voedingen voor hun processoren staan zelfs 140 watt voedingen.
Volgens een recent topic is het goed mogelijk om nieuwe Athlons met een 235 W voeding te gebruiken.Op zondag 29 juli 2001 21:24 schreef frenkpie het volgende:
235 is goed voor p3 en lager
voor de nieuwere procs is 300 watt sterk aanbevolen !
(ik heb zelf wel een athlon 800 op 250 watt stabiel kunnen draaien maar met mijn nieuwe 1.2 brandde hij door, nu heb ik een 300 watt en alles =)
Verwijderd
'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...
Ja, dat dacht ik ook. Daarom ga ik vandaag gewoon die proc terugbrengen, inruilen voor een nieuwe, want zo'n ding hoort niet door te branden. Ik heb m toch zaterdag nog gekocht, de eerste keer dat ik m aanzette brandde hij door... Kan niet aan de voeding liggen, en dingen verkeerd aansluiten kan ook niet op een ATX moederbord toch?Op maandag 30 juli 2001 22:10 schreef gilseboer het volgende:
kwenie hoor, maar eh, als je voeding te weinig vermogen heeft dan brand je voeding toch af, niet je proc. Of anders krijgt je hardware te weinig stroom en draait er nix meer stabiel.
200 W, misschien zelfs 150 W.Iceszz schreef op 30 november 2003 @ 20:50:
Offtopic : Omdat k liever geen nieuwe topic open post ik hier mijn vraag,
Ik heb een amd K-6 300mhz processor + mobo waar k een servertje van ga maken, nou wil k alleen weten hoeveel watt de voeding max. hoeft te zijn (Alleen een videokaart + netwerk kaart gaan der in, dus geen dvd of cd
Alvast bedankt..
Op zich goed dat je eerst zoekt naar bestaande topics, maar deze is toch wel _iets_ te oud.Iceszz schreef op 30 november 2003 @ 20:50:
Offtopic : Omdat k liever geen nieuwe topic open post ik hier mijn vraag,
Ik heb een amd K-6 300mhz processor + mobo waar k een servertje van ga maken, nou wil k alleen weten hoeveel watt de voeding max. hoeft te zijn (Alleen een videokaart + netwerk kaart gaan der in, dus geen dvd of cd
Alvast bedankt..
Dit topic is gesloten.
![]()