Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Op 06-09-2017 heb ik bij de MediaMarkt een PS4 pro Destiny 2 bundel gekocht voor € 379 waar ik tot vorige maand met veel plezier gebruik van gemaakt heb.
https://web.archive.org/w...tb-destiny-2-1526095.html
Helaas begon hij in de vorige hittegolf steeds minder goed zijn dics te lezen, tot het punt waarom hij hier helemaal mee stopte.

Gelukkig had ik nog garantie en ben ik terug gegaan naar de MM op 30-06-2019 in de hoop dat ze er een nieuwe diskdrive in konden zetten.
Ze hebben netjes de PS4 pro ingenomen en naar de reparateur gestuurd.
Op 23-07-2019 heb ik het volgende bericht ontvangen:
Media Markt is zich ervan bewust dat het vervelend is wanneer een product niet meer naar behoren functioneert.
Om de overlast enigszins voor u te beperken streeft Media Markt naar een redelijke reparatietermijn.
Wij zijn van mening dat deze redelijke termijn is overschreden en willen u om die reden uitnodigen om naar de service afdeling van onze vestiging te komen, waar u de keuze heeft uit een nieuw product of uw geld retour te ontvangen.
Wij attenderen u erop dat wij uw service opdracht alleen kunnen afhandelen wanneer u uw afhaalbewijs kan overleggen en tegen inlevering van eventuele accessoires van het door u ingeleverde product. (bijv. afstandsbediening, losse voedingen, accu, etc.)

Met vriendelijke groet,
Media Markt
Het lijkt erop dat ze dus de koop willen ontbinden door of mij € 379 terug te geven of een nieuw product.
Ik vind dit een rare gang van zaken want naar mijn idee was het enkel de diskdrive die stuk was.
Maar natuurlijk staan ze vrij om bij wederzijds akkoord te koop te ontbinden.

Laat ik ten eerste zeggen dat ik het heel netjes vind dat ze het aanbieden.
Het probleem is echter dat € 379 niet de kosten dekt van een nieuwe PS4 Pro + Destiny 2 + That's you en Ik zie ook geen bundels meer staan met een PS4 pro zodat we eventueel met gesloten portemonnee kunnen wisselen.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanvliegen?

- Edit -
- Ik ga er van uit dat als je de koop ontbindt je het gehele product weer zult moeten inleveren , dus inclusief spellen. That's You is aan mijn account gekoppeld zoals hieronder aangegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Leeghoofd21 op 24-07-2019 09:24 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik zou eerst aan ze vragen wanneer de reparatie uitgevoerd zou kunnen worden. Geef ze eerst die kans ipv "Ik wil ontbinden!" zoals je topic titel nu zegt. Geef gewoon aan (als je dat zou willen) dat je bereid bent langer te wachten zodat hij gerepareerd wordt.

En ik weet dat mensen me nu gaan quoten met "Ja maar! ze zijn hem gewoon kwijt!" en andere aannames, maar zullen we even feiten afwachten?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 10:57

lasharor

7 december 2004

Wacht even; jij hebt ooit een bundel gekocht, een PS4 PRO met Destiny. Vervolgens gaat de PS4 kapot en lever jij deze (waarschijnlijk zonder game) in bij de Mediamarkt.

De mediamarkt bied uit coulance na een bepaalde termijn aan om de PS4 om te wisselen voor een nieuw exemplaar. Wel zegt de Mediamarkt dat je hierbij alle accessoires (waarschijnlijk dus ook de game) in moet leveren.

Wanneer je dit doet zorgt de Mediamarkt voor een nieuw product of geld retour. Inmiddels heb jij het product wel bijna 2 jaar (!!) voor "niets" mogen gebruiken.Daarnaast geeft de Mediamarkt niet aan dat je zelf geen "bundel" mag samenstellen. Je bent immers ook nog niet naar de winkel geweest.

Wat mij betreft vraag je wel heel veel. Ik vind het aanbod van de Mediamarkt bijzonder netjes. Zelfs zonder nieuwe game is dit wat mij betreft echt een topdeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik denk dat wanneer zij jouw PS4 Pro ter reparatie hadden gemeld bij Sony, dat de reparatie termijn die Sony terug koppelde aan MM ver buiten proporties was en zij dit niet accepteerde voor de klant om zo lang dan te wachten.

MM kan in dit soort zaken ook niet veel doen, bedoel je oorzaak mag misschien wel simpel zijn, maar Sony kan er gerust 8 weken over doen voordat jij je product terug krijgt.

Ik zou naar de service balie gaan, kijken welke bundels ze nu hebben en dat ze jou een nieuwe bundel geven op basis van jouw keuze zonder extra aanbetaling.
Het is ook een beetje water bij de wijn doen, MM zal hier ook niet veel tegen kunnen doen als Sony terugkoppelt dat het X weken kan duren.

Daarbij gaat het puur om de PS4 pro zelf, dus de games die bij de bundel zat is in jouw bezit. Simpel weg nieuwe PS4 pro en klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-07-2019 09:20 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Snap ik iets niet of moet je Destiny 2 en That's you ook inleveren en opnieuw kopen?
Het gaat toch alleen om de PS4 Pro zelf? En die heb je wel voor dat bedrag.
edit: zie dat ie ietsie duurder geworden is sinds ik hem onlangs kocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Hyp Hyper op 24-07-2019 09:21 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:00
Ik vermoed dat ze met een nieuw product bedoelen dat je gewoon een nieuwe PS4 pro mag uitzoeken. En ook inclusief destiny 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Rmg

Bespreek het gewoon met de mediamarkt, een nieuwe PS4 pro en je destiny + thats you discs houden is toch ook een prima oplossing.

Grote kans dat ze gewoon een PS4 pro geven en een losse destiny + thats you discs uit het rek pakken als de discs al eerder meegegaan zijn met de reparatie.

edit:
Ik zie nou in je archive link: -> Download-code voor That's You

Dat is dus al helemaal geen issue want die is gewoon gekoppeld aan je PSN account en niet aan je playstation.

Als mediamarkt je een nieuwe PS4 Pro geeft en desnoods een nieuwe destiny disc ben je toch klaar? ik zie het probleem niet echt?

[ Voor 38% gewijzigd door Rmg op 24-07-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 17:19
Volgens mij is het ook gewoon de bedoeling dat je puur de PS4 omruilt voor een nieuw exemplaar? Denk niet dat ze ook de games willen omruilen.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Leeghoofd21 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:14:

Het lijkt erop dat ze dus de koop willen ontbinden door of mij € 379 terug te geven of een nieuw product.
Ik vind dit een rare gang van zaken want naar mijn idee was het enkel de diskdrive die stuk was.
Maar natuurlijk staan ze vrij om bij wederzijds akkoord te koop te ontbinden.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanvliegen (en wat zijn mijn eventuele rechten)?
Volgens mij verwacht je nu al dat je gedupeerd wordt, terwijl het nu voornamelijk aannames zijn.
Het is helemaal niet een rare gang van zaken als ze denken dat reparatie de moeite niet waard is vanwege fabrieksfoutje.

Je kunt het beste dit aanvliegen door het gesprek aan te gaan met de Mediamarkt, zodat je in ieder geval weet hoe de vork in zijn steel steekt.

Enige wat je moet behalen is dat je de console plus de 2 spellen behoudt toch? Of verwacht je er meer uit te kunnen halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

DarkSide

theres no place like ::1

Of je hebt de discs van je games. Die kan je gebruiken in je nieuwe PS4.
Of je hebt ze als downloads gekregen en zijn gekoppeld aan je PS4 account. En die kan je ook toch gewoon gebruiken op je nieuwe PS4?

Wat is exact het probleem nu?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Ik ga er in het beginsel niet van uit dat er een probleem is, misschien is mijn insteek niet helemaal goed geweest. Ik hoef niet er absoluut niet beter van te worden (juist niet). Maar ik wil gewoon graag weten of zij echt een nieuwe moeten bieden of dat bijvoorbeeld een refurbished of open doos model ook goed is.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Rmg

Leeghoofd21 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:29:
Ik ga er in het beginsel niet van uit dat er een probleem is, misschien is mijn insteek niet helemaal goed geweest. Ik hoef niet er absoluut niet beter van te worden (juist niet). Maar ik wil gewoon graag weten of zij echt een nieuwe moeten bieden of dat bijvoorbeeld een refurbished of open doos model ook goed is.
Wij zijn van mening dat deze redelijke termijn is overschreden en willen u om die reden uitnodigen om naar de service afdeling van onze vestiging te komen, waar u de keuze heeft uit een nieuw product of uw geld retour te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Media Markt
Je hebt het al zwart op wit van de mediamarkt, ga gewoon die nieuwe ps4 pro halen, geef ff aan dat er een destiny 2 disc bij de bundel zat en dat je die of wil houden of een nieuwe wil.

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 24-07-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

idd. Ze geven aan dat je een nieuw product mag uitkiezen.
Zie nog niet een reden dat ze dat niet zouden doen.

Nu alleen kiezen of je 379,- terug wilt. En daarmee bijna 2 jaar gratis hebt kunnen spelen.
Of een nieuwe PS4 wilt. En weer lekker verder gaat met spelen.

je games zijn geen issue. Die heb je nog (toch??).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
Ik vermoed(xbox heeft dit namelijk). Dat je disc drive gekoppelt is aan je moederboard. En het moment dat je een random disc drive uit een oude ps4 pro haalt het gewoon niet werkt. En dat zal Sony moeten doen(als ze dat uberhaupt al kunnen).

Maar ik vermoed dat MM hem samen met nog veel andere apparatuur gewoon verkopen. Als defect en zo nog wat geld uit halen. Daar zal de destiny 2 niet zo snel voor extra waarden zorgen. Power cord controller etc wel.

Ik zou ze gewoon eens bellen met de vraag of je alleen de ps4 pro inc controller kabels etc kan inleveren en dan zonder destiny 2.

Officieel gezien is destiny 2 onderdeel van de koop. En zal dus terug moeten. Maar ja soms verkoop je nog wel eens wat etc. En dan zal er een dagwaarden voor komen.

Maar ik zou eerst eens bellen met MM. Zij willen immers jou ook als klant behouden. Elvraag eventueel shop tegoed ipv direct geld. Dan "verdienen" ze ook nog wat aan je volgende aankoop.

De ps4 pro is nu 20 euro duurder. Met de destiny 2 forsaken digitale aanbieding van 30 euro. Ben je 50 euro "duurder" uit. Thats you zit geloof ik nog steeds bij de nieuwe ps4 pro's. Maar 50 euro 1.5 tot 2 jaar betalen voor een ps4 pro. Ik teken daar wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:40:
Ik vermoed(xbox heeft dit namelijk). Dat je disc drive gekoppelt is aan je moederboard. En het moment dat je een random disc drive uit een oude ps4 pro haalt het gewoon niet werkt. En dat zal Sony moeten doen(als ze dat uberhaupt al kunnen).

Maar ik vermoed dat MM hem samen met nog veel andere apparatuur gewoon verkopen. Als defect en zo nog wat geld uit halen. Daar zal de destiny 2 niet zo snel voor extra waarden zorgen. Power cord controller etc wel.

Ik zou ze gewoon eens bellen met de vraag of je alleen de ps4 pro inc controller kabels etc kan inleveren en dan zonder destiny 2.

Officieel gezien is destiny 2 onderdeel van de koop. En zal dus terug moeten. Maar ja soms verkoop je nog wel eens wat etc. En dan zal er een dagwaarden voor komen.

Maar ik zou eerst eens bellen met MM. Zij willen immers jou ook als klant behouden. Elvraag eventueel shop tegoed ipv direct geld. Dan "verdienen" ze ook nog wat aan je volgende aankoop.

De ps4 pro is nu 20 euro duurder. Met de destiny 2 forsaken digitale aanbieding van 30 euro. Ben je 50 euro "duurder" uit. Thats you zit geloof ik nog steeds bij de nieuwe ps4 pro's. Maar 50 euro 1.5 tot 2 jaar betalen voor een ps4 pro. Ik teken daar wel voor.
Dank je voor je uitgebreide antwoord.
Ik ben ook heel blij dat ik 2 jaar gratis gebruik heb kunnen maken van mijn PS4.
Ik zal ze vandaag eens bellen en kijken wat ze zeggen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:57
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Ben je het niet eens met een reactie en/of de hele discussie, kan je altijd nog de 'Rapporteer'-knop gebruiken.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2019 14:39 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Hij wil gewoon weten wat zijn opties zijn. En met de juiste kennis een gespraak aan gaan is vele malen beter als blanco er in gaan. En genaaid met rot gevoel uitkomen.

Maar tegenwordig mag je nergens eerst advies vragen. En ja als je eerste rekensommetje onder aan de streep geld kost kan ik best begrijpen dat je eerst wil weten wat ze wel en niet mogen doen.

Dit is ook meer een advies topic wat wel en niet mag. Als een ik ga ze dagvaarden en uitkleden tot de laatste cent stelletje eikels hoe durven ze!!!!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:49:
[...]

Hij wil gewoon weten wat zijn opties zijn. En met de juiste kennis een gespraak aan gaan is vele malen beter als blanco er in gaan. En genaaid met rot gevoel uitkomen.

Maar tegenwordig mag je nergens eerst advies vragen. En ja als je eerste rekensommetje onder aan de streep geld kost kan ik best begrijpen dat je eerst wil weten wat ze wel en niet mogen doen.

Dit is ook meer een advies topic wat wel en niet mag. Als een ik ga ze dagvaarden en uitkleden tot de laatste cent stelletje eikels hoe durven ze!!!!!!
Dank je dat je mij bijvalt, het is inderdaad meer een vraag over hoe en wat dan dat ik ze tot de laatste cent wil uitknijpen. Ik vind het aanbod dat ze op papier doen al heel genereus en wil eigenlijk het beste voor beide partijen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 06:57
loki504 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:49:
[...]

[..]

Maar tegenwordig mag je nergens eerst advies vragen. [..]
Wat een gejank ..
"Het probleem is echter dat € 379 niet de kosten dekt van een nieuwe PS4 Pro + Destiny 2 + That's you en Ik zie ook geen bundels meer staan met een PS4 pro zodat we eventueel met gesloten portemonnee kunnen wisselen.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanvliegen?"
En daarop antwoord ik.. Ga gewoon bij hen langs.. want wij kunnen daar geen antwoord op geven.

Nogmaals.. er kunnen hier nog 100 tips gegeven worden.. als MM vervolgens zegt.. "Ja leuk... doen we niet".. heb je er nog geen reet aan.

Het valt me gewoon op dat er voor de gekste vragen een topic wordt aangemaakt waarop vervolgens tientallen pagina's aan reacties komen en goed bedoelde adviezen.. terwijl een simpel belletje of even langsgaan uitsluitsel had kunnen bieden.
Ook al te vaak gezien dat er allerlei doemscenario's worden geschetst.. en dat TS, vanwege deze (goedbedoelde) tips en doemscenario's, vervolgens met kloppende aders op hoge poten langs gaat en later een berichtje plaatst.. "Ze deden helemaal niet moeilijk en ben 100% tevreden over de afhandeling" ..

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 04-07 09:16

NSG

Je weet niks!

Je bent echt een probleem aan het bedenken dat er niet is. Het is toch niet meer dan vanzelfsprekend dat een winkelier bij een ruil/restitutie de volledige inhoud van de doos wil hebben (accessoires). Een spel is geen accessoires.

En mochten ze ondanks dat toch om het spel vragen, dan is dat toch geen enkel probleem? Er is werkelijk niks bijzonders aan de bundel die je hebt aangeschaft, zoals een gelimiteerde editie of wat dan ook. Ga je voor een ruil, dan snapt MM heus wel dat het niet logisch is dat ze jou nieuwe disks meegeven.

Edit: nou zie ik een paar berichten later dat TS er een poppetje bij heeft gekregen. Zowel in het verhaal als in de webarchive waarnaar gelinkt wordt, zie ik dat niet terugkomen. Dit had mijn reactie natuurlijk wel wat anders gemaakt.

[ Voor 57% gewijzigd door NSG op 25-07-2019 11:06 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Laatst online: 24-04 11:15
Ik vind vooral dat je veel aannames doet zonder dat je dit eerst bij de MM hebt nagevraagd. In je openingspost noem je het "een rare gang van zaken" en "het dekt niet de kosten". Daarmee wek je bij mij de indruk dat je wel degelijk het onderste uit de kan wilt. Terwijl je niet eens weet of ze de games ook terug willen. Ik denk namelijk dat het puur om de PS4 gaat en niet zozeer om de games die je destijds hebt aangeschaft. Geloof ook niet dat de MM hier nog iets aan heeft. Ook ik vind het aanbod van de MM eigenlijk uitstekend en zou het zelf direct doen :)

Ik zou je adviseren om gewoon naar de MM toe te gaan en met hen te bespreken wat de voorwaarden exact zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:06

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb zo'n 7 jaar in 2 van de grotere Media Markten op de service gewerkt.
Veel fabrikanten krijgen van de MM 15 werkdagen (excl verzenden etc) om het product te repareren/vervangen. Op het moment dat dat niet gebeurt ontbind MM de koop en krijg je dus je aankoop bedrag retour. Dit bedrag is in principe vrij te besteden. Je kan dus in de winkel zelf een nieuwe uitzoeken.

Wat betreft het inleveren van accessoires. Het gaat dan vooral om de stroomkabel en controller. Games werd in onze vestiging niet naar gekeken.

Kleine disclaimer. Ik werk er sinds een jaar niet meer. Al kan ik mij niet voorstellen dat het veranderd is in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
rickjehh schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:00:
Ik vind vooral dat je veel aannames doet zonder dat je dit eerst bij de MM hebt nagevraagd. In je openingspost noem je het "een rare gang van zaken" en "het dekt niet de kosten". Daarmee wek je bij mij de indruk dat je wel degelijk het onderste uit de kan wilt.
Zo lees ik de startpost ook. TS moet zijn handen dichtknijpen en snel die nieuwe PS4 gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-07 21:49
Onlangs gehad met mijn Xbox One X. Werd gewoon omgewisseld voor een nieuwe. Hoefde niet eens de controller en kabels achter te laten.

MM heeft een prima service, maar maakt ook wel eens fouten en aangezien ze de grootste in het land zijn met 50 winkels kan er natuurlijk nog wel eens ergens wat mis gaan. Maar om dan maar de aanname te doen dat dit altijd zo is..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 19:05
Leeghoofd21 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Dank je dat je mij bijvalt, het is inderdaad meer een vraag over hoe en wat dan dat ik ze tot de laatste cent wil uitknijpen. Ik vind het aanbod dat ze op papier doen al heel genereus en wil eigenlijk het beste voor beide partijen.
Ik zou gewoon het geld retour accepteren en deze halen:
https://www.nedgame.nl/pl...o--black--1tb/6462483155/
Dan heb je totaal 2 (V2) controllers, geen games weliswaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
Mijn mening:

Geld terug accepteren.

Ding is 2 jaar oud, en je krijgt er genoeg euro's voor terug om een gloednieuwe aan te schaffen. Wanneer je de afschrijving over 2 jaar meeneemt, ga je er ECHT niet op achteruit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 1219356

Een PS4 Pro kost 377 ,- euro (Amazon.de)
Destiny 2 - kost 15-20 euro (Amazon.de)

Dan is 379,- prima toch?

Ze proberen jou tegemoet te komen omdat je anders lang moet wachten op reparatie en dan nog lopen klagen dat je het een rare gang van zaken vindt.

Sterker nog, zelfs als het niet kostdekkend is (wat het wel is), dan zou ik graag voor een paar tientjes extra alles nieuw krijgen.

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 1219356 op 24-07-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37
Volgens mij is het wel redelijk duidelijk en ook eigenlijk wel netjes wat ze doen.
Je moet vrij lang wachten. En omdat zij vinden dat het té lang is, sturen ze dit bericht.
Daarnaast moet je dus je afleverbewijs meenemen en eventuele accessoires. Ofwel, kabels en controllers.
Dan krijg je de keuze voor je geld terug of omruilen voor een nieuwe uit de winkel.
Omruilen voor een nieuwe verlies je niet mee. Maar ik verwacht dan wel dat je rond de prijs van je oude zal zitten. Maar het lijkt me ook sterk dat ze je extra bij laten betalen voor een nieuwe.

Geld terug is als voordeel dat je ergens anders wat kunt kopen met dat geld. Omruilen krijg je wat je had. Sterker nog, je krijgt iig het laatste model. Ga er even vanuit qua leeftijd dat je het middelste model had en niet de luidruchtige eerste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine toevoeging gegeven, zodat het duidelijker is waarom het gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 22:31
Ik ga er vanuit dat als je bij de MM komt met de doos + de accessoires van de ps4 pro.
Dat je een nieuwe mee krijgt in doos zonder games...
Ze verwachten echt niet dat je die games in gaat leveren. (neem ze voor de zekerheid mee)

Ze zijn met dit soort dingen redelijk coulant zolang het maar duidelijk is dat de reparatie te lang duurt of niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
*knip* Troll

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Yorinn schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:40:
[mbr]Ik heb de titel een kleine toevoeging gegeven, zodat het duidelijker is waarom het gaat.[/]
Titel is nog steeds raar, TS wordt letterlijk door de MM uitgenodigd om exact dezelfde ps4 uit het rek te halen in de MM ter vervanging aangezien de reparatie te lang duurt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:40:
[...]

Titel is nog steeds raar, TS wordt letterlijk door de MM uitgenodigd om exact dezelfde ps4 uit het rek te halen in de MM ter vervanging aangezien de reparatie te lang duurt.
Alleen geeft TS ook aan dat de Destiny 2-bundel niet meer te koop is bij de MM. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41

Wildfire

Joy to the world!

Yorinn schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:42:
[...]

Alleen geeft TS ook aan dat de Destiny 2-bundel niet meer te koop is bij de MM. ;)
Dat is toch niet relevant? Ik zie iig nergens staan dat hij de games ook heeft ingeleverd bij de reparatie. Wat je normaliter niet zou doen, de console is defect, niet de games.

Als hij de games nog heeft kan 'ie toch gewoon een nieuwe PS4 Pro halen? Dan is alle pico bello in orde en heeft hij een nieuwe PS4 Pro staan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wildfire schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Dat is toch niet relevant? Ik zie iig nergens staan dat hij de games ook heeft ingeleverd bij de reparatie. Wat je normaliter niet zou doen, de console is defect, niet de games.

Als hij de games nog heeft kan 'ie toch gewoon een nieuwe PS4 Pro halen? Dan is alle pico bello in orde en heeft hij een nieuwe PS4 Pro staan.
In de MM mail staat dat hij de accessoires ook mee moet nemen voor de ruilactie.

Echter MM kennende loopt TS gewoon met een nieuwe ps4 en zijn eigen game weer naar buiten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41

Wildfire

Joy to the world!

YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:55:
[...]

In de MM mail staat dat hij de accessoires ook mee moet nemen voor de ruilactie.

Echter MM kennende loopt TS gewoon met een nieuwe ps4 en zijn eigen game weer naar buiten.
Ah, dat had ik even gemist. Maar daar worden meer dingen als de voedingsadapter e.d. onder verstaan. De twee games zal de MediaMarkt daar zeer waarschijnlijk niet onder scharen.

Zoals je al zegt, waarschijnlijk krijgt 'ie gewoon een nieuwe PS4 Pro en klaar.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Gisterenavond bij de MM geweest en het is als volgt verlopen:

Na binnenkomst eerst even gekeken of er nog PS4 pro's stonden als bundel met Destiny 2 ( kans is natuurlijk heel klein) maar dit was niet het geval.
Even rondgeneusd of er nog andere bundels waren maar dat was ook niet het geval.
Toen naar de servicebalie en het hele verhaal uitgelegd zodat ze het hele verhaal hadden.

Ze namen de doos van de doos in met daarbij alle accessoires (controller/kabel etc), en vroegen naar het spel en het gratis poppetje wat je kreeg:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/vPEphkUoJtA/maxresdefault.jpg
Gelukkig had ik alles bij me en heb ik alles ingeleverd en kreeg een MM credit factuur van € 379 en mocht daarvoor een nieuwe PS4 pro uitzoeken of mijn geld terugvragen bij de kassa.
Enkel een nieuwe PS4 pro meenmen was geen optie aangezien zij alles moesten innemen om de koop te ontbinden. ( op papier klopt dit volgens mij ook wel , al weet ik niet of de figure er ook onder zou vallen )

Toen even rondgekeken en gepraat met de medewerker bij de consoles maar er was verder geen begrip dat ik graag eenzelfde/soortgelijke bundel zou willen hebben.
Dus toen maar naar de kassa en € 379 meegekregen.

Conclusie:
2 jaar gratis gebruik kunnen maken van een PS4, nu even console-loos , maar dat is geen ramp gezien het weer. Even afwachten op een leuke aanbieding in de aankomende maanden.

Ik had verwacht binnen een kwartier buiten te staan met een nieuwe PS4 , MM is niet altijd zo voorspelbaar als we denken :)
Uit principe ga ik wel mijn nieuwe PS4 bij ze halen omdat de service die ze geboden hebben natuurlijk top is.

[ Voor 7% gewijzigd door Leeghoofd21 op 25-07-2019 08:45 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Ok, het verbaast me dat je de hele reutemeteut in hebt moeten leveren. Weer wat geleerd....

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:47:
Ok, het verbaast me dat je de hele reutemeteut in hebt moeten leveren. Weer wat geleerd....
Mij eigenlijk ook, vooral dat poppetje...gelukkig had ik hem nog.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Ja met dit weer heb ik teveel azijn op. Maar er komt niets anders uit de kraan hier. Je noemt de service top. Maar eigenlijk is het gewoon volgens de wet gegaan. En was er 0 begrip voor situatie. Terwijl ze ook alleen een console swap hadden kunnen doen.

Als de service echt top was geweest hadden een nieuwe ps4 pro uit de winkel gehaalt voor je. En die gegeven. Maar nu is het minimale gebeurt.

Zo en nu ga ik nog een glasje azijn nemen! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:56:
Ja met dit weer heb ik teveel azijn op. Maar er komt niets anders uit de kraan hier. Je noemt de service top. Maar eigenlijk is het gewoon volgens de wet gegaan. En was er 0 begrip voor situatie. Terwijl ze ook alleen een console swap hadden kunnen doen.

Als de service echt top was geweest hadden een nieuwe ps4 pro uit de winkel gehaalt voor je. En die gegeven. Maar nu is het minimale gebeurt.

Zo en nu ga ik nog een glasje azijn nemen! :9B
Ze hadden ook gewoon de reparatietermijn kunnen oprekken door hem een paar keer met 14 dagen terug te laten komen }) , ze hebben eerder zichzelf er mee dat ze mij nu het geld hebben teruggegeven.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Leeghoofd21 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Ze hadden ook gewoon de reparatietermijn kunnen oprekken door hem een paar keer met 14 dagen terug te laten komen }) , ze hebben eerder zichzelf er mee dat ze mij nu het geld hebben teruggegeven.
Ja tenzij jij het weer bij hun gaat uitgeven. Dan dan verdienen ze er aan. Een ps4 pro uit het schap pakken was voor alle partijen de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:11:
[...]

Ja tenzij jij het weer bij hun gaat uitgeven. Dan dan verdienen ze er aan. Een ps4 pro uit het schap pakken was voor alle partijen de beste oplossing.
Voorlopig hou ik mij aan mijn principes , maar ik blijf natuurlijk wel een Nederlander en ik ben gevoelig voor aanbiedingen.
Aanbiedingen zoals deze https://nl.pepper.com/aan...ller-v2-at-nedgame-110113 kriebelen al wel een beetje.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als jij blij bent. Dat is het belangrijkste.

Persoonlijk zou ik zoiets hebben van:
1 heb een console, een game en een poppetje gekocht.
Nu doet 1 ding het niet. De console in dit geval

Vervang dat ding.
Dan heb ik weer een console een game en een poppetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 11:37
ik zou blij zijn dat ik het poppetje mocht inleveren. zo een rommel staat alleen maar in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 16:02
de ps4 is nu dik in de aanbieding elders, pak je geld koop een nieuwe ps4 en zoek ergens online een cd van destany online op. mogelijk houdt je nog geld over ook als je het zo doet.

Ik vindt dit een hele goede zaak van MM, ook bol.com is hier heel goed in!
Netjes je geld terug als de reparatie datum is overschreden. of vervangend product

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leeghoofd21 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Niet alle klanten willen zo lang wachten op een reparatie. Ik vind dat het netjes is opgelost via deze weg.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Laatst online: 24-04 11:15
Leeghoofd21 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:49:
[...]

Mij eigenlijk ook, vooral dat poppetje...gelukkig had ik hem nog.
Dat zou ook typisch iets zijn dat ik niet meer in mijn bezit zou hebben. Dus dan hadden ze alsnog de keuze gehad om te ontbinden of om de PS4 "gewoon" te laten repareren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mooi dat het zo is opgelost inderdaad, maar zoals al eerder is aangeven echt geen top service hoor. Dan hadden ze inderdaad je een nieuwe console gegeven. Ik zou zeggen, koop gewoon lekker ergens anders een PS4 als de aanbieding beter is (doet Mediamarkt nog aan de laagste prijs garantie, want dan zou je hem daar nog wel kunnen halen?).

Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als je bijvoorbeeld het poppetje en of de disc van Destiny had verkocht/weggeven. Had je dan wel moeten wachten op de reparatie?

[ Voor 22% gewijzigd door RegularJohn op 25-07-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
RegularJohn schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:48:
Mooi dat het zo is opgelost inderdaad, maar zoals al eerder is aangeven echt geen top service hoor. Dan hadden ze inderdaad je een nieuwe console gegeven.

Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als je bijvoorbeeld het poppetje en of de disc van Destiny had verkocht/weggeven. Had je dan wel moeten wachten op de reparatie?
Ik denk persoonlijk dat ze gewoon de kosten van dat poppetje ( ook al was die gratis ) van de teruggave aftrekken. Eigenlijk geen idee hoe zij het bedacht hadden.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 17:14

LankHoar

Langharig tuig

Het mooie is dat je straks gewooon weer 2 jaar volledige garantie hebt. Is imo beter dan wanneer je nu een nieuwe PS4 had gekregen op de oude factuur ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:53

ep667

It doesn't hurt to help

Leeghoofd21 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Ik denk persoonlijk dat ze gewoon de kosten van dat poppetje ( ook al was die gratis ) van de teruggave aftrekken. Eigenlijk geen idee hoe zij het bedacht hadden.
Ik ben vooral benieuwd of Mediamarkt actief gevraagd heeft naar de gebundelde games en het poppetje of dat jij zelf hebt aangegeven dat die erbij zaten.

Ik bedoel, wettelijk gezien moet jij alles inleveren als je de koop wilt ontbinden. Dat is logisch. Maar meestal word je daarbij wel wat ontzien. Die console kunnen ze gebruiken om refurbished te verkopen of voor de onderdelen. Maar die games en dat poppetje gaan gewoon de vuilbak in.

EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
ep667 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of Mediamarkt actief gevraagd heeft naar de gebundelde games en het poppetje of dat jij zelf hebt aangegeven dat die erbij zaten.

Ik bedoel, wettelijk gezien moet jij alles inleveren als je de koop wilt ontbinden. Dat is logisch. Maar meestal word je daarbij wel wat ontzien. Die console kunnen ze gebruiken om refurbished te verkopen of voor de onderdelen. Maar die games en dat poppetje gaan gewoon de vuilbak in.
Zij kwamen er echt zelf mee omdat het allemaal op de factuur stond. Ze liepen alles heel nauwkeurig na en controleerden zelfs het schijfje. Het lijkt me vreemd dat ze dat doen als hij de vuilnisbak in gaat.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blinkiej
ep667 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Vooral omdat ze ook geen gelijkwaardige bundel hadden liggen, verwachtte dat ze het spel en vooral het poppetje ter compensatie achterwege gelaten hadden. Je koopt immers specifiek een bundel.

Dit is inderdaad niet echt topservice van MM.
Maar denk niet dat het de vuilnisbak in gaat, wordt waarschijnlijk gewoon verloten onder het personeel :X Zodat ze extra motivatie hebben om de regels na te streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Een nieuwe want non-conform product. Er is al een uitspraak geweest tegen Apple over het leveren van een refurbished model na defect.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 10:57

lasharor

7 december 2004

Blinkiej schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:20:
[...]

Vooral omdat ze ook geen gelijkwaardige bundel hadden liggen, verwachtte dat ze het spel en vooral het poppetje ter compensatie achterwege gelaten hadden. Je koopt immers specifiek een bundel.

Dit is inderdaad niet echt topservice van MM.
Maar denk niet dat het de vuilnisbak in gaat, wordt waarschijnlijk gewoon verloten onder het personeel :X Zodat ze extra motivatie hebben om de regels na te streven.
Geld terug krijgen na 2 jaar gebruik gemaakt te hebben van je console omdat reparatie anders langer dan normaal zou duren "niet echt topservice" noemen: 8)7

Het is al netjes dat ze het op deze manier oplossen. Het voordeel van de TS weegt echt niet op tegen de nadelen. Mediamarkt hoeft de klant echt niet nog meer voordeel te geven door die extra spullen maar te "schenken".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blinkiej
lasharor schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:19:
[...]

Geld terug krijgen na 2 jaar gebruik gemaakt te hebben van je console omdat reparatie anders langer dan normaal zou duren "niet echt topservice" noemen: 8)7

Het is al netjes dat ze het op deze manier oplossen. Het voordeel van de TS weegt echt niet op tegen de nadelen. Mediamarkt hoeft de klant echt niet nog meer voordeel te geven door die extra spullen maar te "schenken".
Nee, inderdaad.
- Het naleven van de wet wanneer product binnen de garantie periode ligt vind ik geen topservice.
- Het naleven van je eigen SLA vind ik ook geen topservice.

Dit vind ik dagelijkse business. Ben ik even: 8)7

Topservice is in mijn ogen juist net een stapje verder gaan dan dat, anders is het gewoon service.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Uiteindelijk ben ik zeer tevreden, aangezien ik zojuist mijn principes heb verkocht voor 80 euro en bij een webshop een nieuwe PS4 pro op de kop getikt inclusief game voor € 298 :)

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

lasharor schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:19:
[...]

Je als bedrijf aan wet en regelgeving houden is geen service, laat staan top service, maar zou gewoon 'business as usual' moeten zijn. Daarnaast helemaal als het om een speciale uitgave gaat, of collectable is dit zeker niet de netste oplossing.

TS maakt er blijkbaar geen probleem van, maar ik ken genoeg personen die dit echt niet als nette oplossing beschouwen, wat het feitelijk ook niet is.

Het is dus gewoon wettelijk geregeld, dat wanneer binnen garantie periode herstel of vervanging niet mogelijk is, de keuze aan de consument is om de koop te ontbinden en daarbij hoort dat het product geretouneerd en het aankoopbedrag teruggestort wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 29-07-2019 15:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
_Dune_ schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Het is dus gewoon wettelijk geregeld, dat wanneer binnen garantie periode herstel of vervanging niet mogelijk is, de keuze aan de consument is om de koop te ontbinden en daarbij hoort dat het product geretouneerd en het aankoopbedrag teruggestort wordt.
Welke keuze is dat dan? De koop ontbinden en je geld terug of het kapotte product terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Droefsnoet schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Welke keuze is dat dan? De koop ontbinden en je geld terug of het kapotte product terug?
Ik bedoel daarmee te zeggen dat het geen keuze van de leverancier kan zijn (wettelijk) en ten alle tijden met instemming van de consument. In dit geval was de PS4 prima te vervangen er had dus niet voor ontbinding gekozen hoeven worden, maar hier heeft de leverancier in deze op aangestuurd, wat normaalgesproken niet dus mag.

De PS4 als gameconsole is nog prima leverbaar, dus had alleen de console omgewisseld kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2019 09:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Het nadeel van omwisselen is dat je geen garantie meer hebt.. Koop je een nieuwe console dan heb je die garantie weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Schizo007nl schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:20:
Het nadeel van omwisselen is dat je geen garantie meer hebt.. Koop je een nieuwe console dan heb je die garantie weer wel.
Die garantie loopt natuurlijk op zijn minst gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
PcDealer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:52:
[...]
Die garantie loopt natuurlijk op zijn minst gewoon door.
Dat klopt, maar ik was even in de veronderstelling dat TS zijn garantie al verlopen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 30-06 21:50
_Dune_ schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Je als bedrijf aan wet en regelgeving houden is geen service, laat staan top service, maar zou gewoon 'business as usual' moeten zijn. Daarnaast helemaal als het om een speciale uitgave gaat, of collectable is dit zeker niet de netste oplossing.

TS maakt er blijkbaar geen probleem van, maar ik ken genoeg personen die dit echt niet als nette oplossing beschouwen, wat het feitelijk ook niet is.

Ja alles leuk en aardig maar dit is buiten de wettelijke garantieperiode van 2 jaar (en dus ook na 6 maanden) waardoor bij een beroep op non-conformiteit de bewijslast bij de koper ligt (succes met aantonen als hij het 2+ jaar heeft gedaan en daarna met koelingsproblemen defect gaat).

Garantie op basis van economische levensduur is gewoon redelijk (en conform de wet) met in achtname van afschrijving. Ik vind de MediaMarkt een ontiegelijke flutwinkel maar dit is imo wel heel netjes opgelost en getuigt van meer service dan waar ze bekend om staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De Rikster schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Ja alles leuk en aardig maar dit is buiten de wettelijke garantieperiode van 2 jaar (en dus ook na 6 maanden) waardoor bij een beroep op non-conformiteit de bewijslast bij de koper ligt (succes met aantonen als hij het 2+ jaar heeft gedaan en daarna met koelingsproblemen defect gaat).
2 jaar garantie bestaat niet. Ik heb met succes een defect na 2,5 jaar aangevochten bij bol.com. Het duurde wel enkele maanden voordat ze overstag gingen. Jij zou het dus er bij laten na 2 jaar?
Garantie op basis van economische levensduur is gewoon redelijk (en conform de wet) met in achtname van afschrijving.
Ik zie graag een wettekst van jouw stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
PcDealer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:53:
[...]
2 jaar garantie bestaat niet.
Is gewoon Europees recht.
Ik heb met succes een defect na 2,5 jaar aangevochten bij bol.com. Het duurde wel enkele maanden voordat ze overstag gingen. Jij zou het dus er bij laten na 2 jaar?
Nee, ik snap ook niet hoe je tot deze conclusie komt op basis van mijn post..
[...]

Ik zie graag een wettekst van jouw stelling.
In de jurisprudentie waar een gebruiksvergoeding wordt afgewezen wordt dit altijd gedaan omdat in de periode tot ontbinding de zaak niet gebruikt kon worden conform redelijke verwachtingen die men er aan mocht hebben. Dat is in dit geval wel zo, dus geen wettekst maar deductie.

Je vergeet overigens in te gaan op de bewijslast bij non-conformiteit (in dit geval te weinig koeling door koper), dat is toch wel dé beperkende factor in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:26
Leeghoofd21 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:55:
Uiteindelijk ben ik zeer tevreden, aangezien ik zojuist mijn principes heb verkocht voor 80 euro en bij een webshop een nieuwe PS4 pro op de kop getikt inclusief game voor € 298 :)
Uit nieuwsgierigheid waar vandaan voor die prijs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Rikster schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Garantie op basis van economische levensduur is gewoon redelijk (en conform de wet) met in achtname van afschrijving. Ik vind de MediaMarkt een ontiegelijke flutwinkel maar dit is imo wel heel netjes opgelost en getuigt van meer service dan waar ze bekend om staan.
Nederland kent feitelijk geen wettelijke garantie periode van 2 jaar, dit is een Europese richtlijn welke Nederland niet één op één over heeft genomen. In de Nederlandse wet worden feitelijk geen harde termijnen genoemd. Wat wel vaak uit mond op 'in je recht staan betekend niet hetzelfde als je recht krijgen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
_Dune_ schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Nederland kent feitelijk geen wettelijke garantie periode van 2 jaar, dit is een Europese richtlijn welke Nederland niet één op één over heeft genomen. In de Nederlandse wet worden feitelijk geen harde termijnen genoemd. Wat wel vaak uit mond op 'in je recht staan betekend niet hetzelfde als je recht krijgen'.
Je geeft nota bene zelf aan dat:” het wettelijk geregeld is dat binnen de garantieperiode [...]”.

Maar ook voor jou, reageer dan ook op de bewijstlast bij non-conformiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zoals @_Dune_ aangeeft een richtlijn die in NL veel breder is dan die '2 jaar". Het gaat om de verwachting hoe lang een apparaat behoort mee te gaan. Ik koop niet elke twee jaar een console van EUR 300,00+. Ik verwacht namelijk dat het apparaat langer dan dat meegaat onder normaal gebruik. Net zoals ik het niet pik als mijn wasmachine na 2 jaar de brui er aan geeft.
[...]

Nee, ik snap ook niet hoe je tot deze conclusie komt op basis van mijn post..
Op de gehele houding uit jouw posts.
[...]

In de jurisprudentie waar een gebruiksvergoeding wordt afgewezen wordt dit altijd gedaan omdat in de periode tot ontbinding de zaak niet gebruikt kon worden conform redelijke verwachtingen die men er aan mocht hebben. Dat is in dit geval wel zo, dus geen wettekst maar deductie.

Je vergeet overigens in te gaan op de bewijslast bij non-conformiteit (in dit geval te weinig koeling door koper), dat is toch wel dé beperkende factor in deze.
MM heeft hier gewoon garantie gegeven. Echter, staan ze kennelijk op het standpunt dat ze zonder overleg met @Leeghoofd21 strict aan 7:21 lid 3 bw te moeten voldoen terwijl van datzelfde artikel lid 1 sub prima mogelijk is, zij het erg lang.

Van
de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien
is volgens mij niet gebleken, althans ts rept er niet over en MM heeft dat niet onderzocht. Zeker gezien de uitspraken van ts had die liever een reparatie gezien zodat alle onderdelen bij koper bleven, inclusief accessoires als een poppetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:15:
[...]

Uit nieuwsgierigheid waar vandaan voor die prijs ?
Zie de comments hier:
https://nl.pepper.com/aan...bundels-at-wehkamp-110238

Dit werkt blijkbaar ook met de pro.
Ik heb niets aan een extra controller en dit scheelt mij weer een stap in het verkopen ervan :).

[ Voor 19% gewijzigd door Leeghoofd21 op 31-07-2019 08:55 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
De Rikster schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Je geeft nota bene zelf aan dat:” het wettelijk geregeld is dat binnen de garantieperiode [...]”.

Maar ook voor jou, reageer dan ook op de bewijstlast bij non-conformiteit.
Gezien de hoeveel klachten die er op internet staan ovwr kapote disc drives is dit makkelijk te verleggen. De Consument heeft een vele malen lichtere "bewijslast" als de verkoper. Vaak is er zitten geen krassen op en is niet stoffig als voldoende om de verkoper weer aan de beurt te laten.

Dus laat dat fabeltje eens rusten dat wij als consument de zelfde bewijslast hebben als verkoper. Want dat is gewoon niet correct. En ook niet redelijk.
Pagina: 1