Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1235144

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een vakantiebaantje en probeer hier een Chromecast ook werkbaar te krijgen via het gasten wifi netwerk. Gastmodus heeft geen nut want het moet uiteindelijk voor klanten zijn die met een laptop komen en gastmodus werkt niet voor computers.

De chromecast krijg ik niet gekoppeld met het gasten wifi netwerk en via het normale wifi netwerk krijg je de chromecast niet te zien op de computer.

Ik heb al gezocht via internet en heb uiteindelijk de optie gevonden om de chromecast een vast IP adres te geven en dan via pre authorization acces dit ip adres toegang te geven.
Of als optie om het Ap-client isolation uit te zetten op het gastennetwerk.

Alleen het netwerk beheer gaat via een extern bedrijf 8)7 maar die zijn niet zo happig op deze opties.

Zou iemand mij andere opties willen aanleveren?

bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 1235144 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:17:
Of als optie om het Ap-client isolation uit te zetten op het gastennetwerk.
Dat lijkt me in ieder geval niet een goede optie. Het is niet voor de flauwekul dat je een gastennetwerk hebt. Dit zorgt er voor dat gasten niet zomaar bij jouw spullen kunnen komen, je weet maar nooit wat voor figuren er tussen zitten en met welke bedoelingen.

Is het een gastennetwerk met zo'n portal-pagina? Dan werkt het mogelijk net iets anders/niet met een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:19
Anoniem: 1235144 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:17:
De chromecast krijg ik niet gekoppeld met het gasten wifi netwerk en via het normale wifi netwerk krijg je de chromecast niet te zien op de computer.
Zolang beide op hetzelfde subnet zitten, en er geen limitaties zijn in onderling verkeer zou dit gewoon moeten werken. Maar met client isolation werkt het uiteraard niet. Dus daar moet je uitzonderingen voor maken, of helemaal uit zetten.

Hier staat welke multicast adres voor discovery is. Maar waarschijnlijk moet je ook Bonjour toestaan als het wil werken met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 15:29
Welke systeem gebruik je om je gastnetwerk op te zetten? Kan je er niet voor zorgen dat de chromecast onmiddellijk verbinding kan maken met het gastnetwerk, zonder dat ie last heeft van de captive portal? Bvb dmv mac filtering?

Alternatief: Ik las ooit eens op de ubiquiti forums dat ze voor een dergelijk probleem voorstelden om 3 SSIDs te maken,
- Normal
- Guest
- ProtectedGuest

Guest & ProtectedGuest zitten op hetzelfde subnet en mogen communiceren met elkaar
Guest is met de captive portal
ProtectedGuest is standaard WPA2 protected, en enkel bedoeld voor je chromecast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 06:51

Croga

The Unreasonable Man

Client isolation helpt mischien jezelf beschermen maar, nog veel belangrijker, het helpt gasten te beschermen tegen andere gasten!

Dat je netwerk boer de client isolation niet uit wil zetten kan ik me voorstellen. Jij wilt ook niet dat ze dat uit zetten anders zijn je gasten plots een stuk kwetsbaarder. Met client isolation gaat de chromecast zowieso niet werken. Ofwel: Chromecast op een gast netwerk is simpelweg geen optie. Daarnaast is het ook onwenselijk; je wilt niet dat één of andere anonieme nitwit net buiten de deur even wat ongewenste filmpjes op je scherm gooit.....

Je beste optie zou zijn een derde netwerk aan te laten leggen met bijzondere toegangsopties, waar dan ook de chromecast op zit en bereikbaar is.

Al met al denk ik dat je nog beter af zou zijn met schermen die Widi, of iets dergelijks, ondersteunen zodat de streaming überhaupt niet over je netwerk gaat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kun je de Chromecast niet bedraad aansluiten op het gasten-VLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 13:00

eagle00789

Est. November 2005

hcQd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:05:
Kun je de Chromecast niet bedraad aansluiten op het gasten-VLAN?
Chromecast .... bekabeld 8)7 8)7 |:( }:O

Vraag eens aan de beheerder van het wifi netwerk of AP Isolation aan staat? zo ja, dan kun je direct stoppen ermee, want dan gaat het dus gewoon niet werken.
Chromecast hulp pagina: https://support.google.com/chromecast/answer/3213084?hl=en die hetzelfde zegt.

[ Voor 39% gewijzigd door eagle00789 op 24-07-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
eagle00789 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Vraag eens aan de beheerder van het wifi netwerk of AP Isolation aan staat? zo ja, dan kun je direct stoppen ermee, want dan gaat het dus gewoon niet werken.
Chromecast hulp pagina: https://support.google.com/chromecast/answer/3213084?hl=en die hetzelfde zegt.
Bekabeld ja, er is een ethernet adapter beschikbaar voor de Chromecast

Lees eerst zelfs eens naar de mogelijkheden van chromecast voordat je dit soort dingen blaat :')

[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 24-07-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
eagle00789 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:08:
[...]

(...)
Die bestaat gewoon. Gevonden met een simpele Google zoekopdracht: https://www.totaaltv.nl/n...t-netwerkkabel-bruikbaar/
Afbeeldingslocatie: https://www.totaaltv.nl/content/images/chromecast-ook-met-netwerkkabel-bruikbaar.jpg

En er zijn ook zat goedkope Chinese oplossingen voor te vinden.
Pagina: 1