krvabo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
[...]
Dit lijkt me echt extreem duidelijk.
Je handelsnaam bestond niet op het moment dat die persoon dat domein registreerde. Of wel, maar aangezien het gestopt is heb je daar rechtshalve niets/weinig meer over te zeggen.
Geef die persoon een paar honderd euro voor het domein, of verzin een andere naam.
Bij een daadwerkelijke handelaar in namen kom je er niet mee, met een paar honderd euro
Die weet ook wel wat het domein 'waard' is
Maak maar eens een rondje bij een registrar, rijwel alle 'leuke' en 'coole' namen zijn bezet, en relatief veel onder het kopje "te koop"
Ik heb mijn achternaam.nl geregistreerd toen het voor particulieren mogelijk was ( duur grapje destijds )
Na een jaar of 5 kwam er een mail op mijn catch-all binnen, van iemand die de naam gelijk ging 'opeisen'
Ze wilden het domein claimen voor hun winkel, en webactiviteiten ontwikkelen.
Omdat ik de afzender direct herkende ( tante van mij ) netjes gereageerd dat ze de website mochten gaan gebruiken, maar ik de mail in beheer ging houden.
Terwijl ik nochtans met mijn (voor)naam heb afgesloten, en van mening was ( nog steeds ) dat IK de rechtmatige eigenaar ben ( eerst komt, eerst maalt ) leek mij het aanbod netjes.
Het volgende mailtje werd direct 'dreigend' nog steeds aangesproken met meneer, maar dit ker al met toevoeging dat er een advocaat op gezet is, en ze op basis van de handelsnaam ( achternaam-bloemen ) alle recht zouden hebben.
Toen heb ik een foto van mijzelf op de .nl gezet, waar ik op een bordje leun "not for sale"

Het heeft een paar maanden geduurd, toen kwamen ze dus vragen of ze dan toch de website konden plaatsen.
Daarop heb ik geweigerd, en aangegeven dat ze het beter eerst zo hadden aangepakt, ipv direct juridische dreiging.
( ik vermoed dat er een advocaat naar gekeken heeft, en die ook de conclusie wel getrokken had, dat het niet haalbaar zou zijn )
Voor de grap met een neefje ( andere tante

) weleens gediscussieerd, als hij het domein wil overnemen, betaald hij 50€ per in bezit jaar, ik vermoed dat dat ook naar de andere familie doorsijpeld, want ze spreken al een tijd niet meer met mij