2 juridische vragen m.b.t. domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:57
Stel:

- Ik heb 6 jaar geleden een bedrijf gehad A.nl. Bedrijf is opgezegd en domein is ingepikt door iemand anders die het domein geparkeert heeft (om te verkopen). Stel ik start weer een bedrijf met diezelfde naam, A.nl dus. Kan ik dan mijn domein alsnog opeisen?

- Stel domein AAA.nl is bezet, maar er wordt niets mee gedaan (witte pagina al jaren) en ik start een bedrijf met als naam AAA.nl en registreer AA-A.nl. Kan ik dan dit domein opeisen?

Alvast bedankt!

SiberischeHusky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Bij vraag 1 opeisen niet, kopen wel.

Bij vraag 2 wederom opeisen niet, netjes vragen wel.

In beide gevallen is de houder niets verplicht. Waar wil je overigens naartoe met je vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-04 09:42
CryptoNL schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 03:18:

- Ik heb 6 jaar geleden een bedrijf gehad A.nl. Bedrijf is opgezegd en domein is ingepikt door iemand anders die het domein geparkeert heeft (om te verkopen). Stel ik start weer een bedrijf met diezelfde naam, A.nl dus. Kan ik dan mijn domein alsnog opeisen?
Ja. Eisen kan je altijd. Vraag is wat er daarna gebeurt. Al gekeken op domjur.nl? Die site is opgezet door de SIDN om alle jurisprudentie te verzamelen omtrent domeinnamen.
- Stel domein AAA.nl is bezet, maar er wordt niets mee gedaan (witte pagina al jaren) en ik start een bedrijf met als naam AAA.nl en registreer AA-A.nl. Kan ik dan dit domein opeisen?
De vraag is hoe je bepaalt of er niets mee gedaan wordt. Weliswaar geeft http://aaa.nl/ misschien een witte pagina, maar wie zegt dat http://aaa.nl/heelgeheim/ niet een briljante website bevat, alleen toegankelijk voor een select gezelschap? Of dat dit domein alleen maar wordt gebruikt voor mail, of nog een heel andere toepassing?

Om maar een bekend voorbeeld te geven, Google gebruikt 1e100.net:
code:
1
2
3
$ dig +short -x $(dig +short google.com)
ams15s30-in-f14.1e100.net.
ams15s30-in-f142.1e100.net.
http://1e100.net en http://www.1e100.net doen het allebei niet in mijn browser. Toch zullen ze niet blij zijn als jij dat domeinnaam (succesvol) opeist.

Edit: ander voorbeeld; lang geleden had ik $bedrijfsnaam.com, en ook $bedrijfsnaam.{nl,be,de,etc}. Toen ik met die onderneming gestopt ben, heb ik alles behalve .com gedropt. Op info@$bedrijfsnaam.com komt eens per jaar ofzo nog een mail binnen die ik moet zien (of een password reset van een nagenoeg ongebruikt account, etc). Als iemand ooit iets met $bedrijfsnaam wil doen heb ik daar 0 problemen mee, maar ik denk dat ik de .com variant nog een jaar of 10 aanhoud. Just in case...

[ Voor 15% gewijzigd door Freeaqingme op 24-07-2019 03:40 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
powerboat schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 03:34:
Bij vraag 1 opeisen niet, kopen wel.

Bij vraag 2 wederom opeisen niet, netjes vragen wel.

In beide gevallen is de houder niets verplicht. Waar wil je overigens naartoe met je vraag ?
Ik wil hier graag wat broninformatie over als het kan. Diegene die het domein heeft overgenomen is een particulier (met als doel verkopen), maar dat lukt niet (domein staat al jaren stil). Heb ik er dan recht op als ik exact hetzelfde bedrijf weer zou registreren?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Hoe weet je dat het domein al jaren stil staat? Heb je al op domjur.nl gekeken?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Freeaqingme schreef op zondag 28 juli 2019 @ 02:23:
Hoe weet je dat het domein al jaren stil staat? Heb je al op domjur.nl gekeken?
Omdat ik het domein al jaren in de gaten aan het houden ben. Ik kan op Domjur niets vinden. Zit eraan te denken Juridisch Loket te bellen, maar ik vraag mij af of die voldoende kennis hebben op dit gebied.

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
CryptoNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 02:26:
[...]

Omdat ik het domein al jaren in de gaten aan het houden ben.
Uhm, heb je mijn post gezien? Wellicht ook gelezen? Volgens mij heb ik daarin juist onderbouwd dat je van de buitenkant niet per se kan bepalen of een domeinnaam in gebruik is.
Ik kan op Domjur niets vinden.
Ik zie 169 dossiers 'gebruik ter kwade trouw', 446 dossiers 'handelsnaam'. Die heb je allemaal doorgenomen, en geen een was relevant? Wellicht heb je een top 3 van wat in de buurt komt van jouw probleem, en kunnen we dat als vertrekpunt hanteren?
Zit eraan te denken Juridisch Loket te bellen, maar ik vraag mij af of die voldoende kennis hebben op dit gebied.
Je kan 't altijd proberen. Maar als iemand niet bekend is met de geldende jurisprudentie lijkt me de kans niet heel groot dat je een goed onderbouwd onderwerp krijgt. Het lijkt me dat zij toch vaker vragen krijgen van het kaliber "mag de schutting van de buurman op mijn grond staan?" en "mijn baas wil m'n salaris niet verhogen, heb ik daar recht op?" - maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Laatst online: 22:03
CryptoNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 02:02:
[...]

Ik wil hier graag wat broninformatie over als het kan. Diegene die het domein heeft overgenomen is een particulier (met als doel verkopen), maar dat lukt niet (domein staat al jaren stil). Heb ik er dan recht op als ik exact hetzelfde bedrijf weer zou registreren?
Zover ik weet (ben geen jurist) is dat een domeinnaam niet gekoppeld is aan een handelsnaam en dat het daarom zo lastig is om deze te kunnen claimen (Ervaring met een aantal werkgevers).

Volgens mij is er een mogelijkheid om je domein te kunnen claimen. Dit kan dan via de rechter of een arbitrage commissie en moet inbreuk maken op het merkenrecht (als ik het zo goed beschrijf).

Effin ... check deze link maar.

https://www.merkenspot.nl/domeinnaam/claimen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-04 09:37
Stel:

Alvast bedankt!
Dat zal vooral van je bedrijfsnaam afhangen. Het is niet toegestaan een domeinnaam te registreren en bezet te houden van handelsnamen of eigennamen (bijvoorbeeld microsoft.nl). Dit heet cybersquatting, doe daar maar eens een Google search op.
Wat wél mag is algemene termen registreren en bezet houden met winstoogmerk (bvb software.nl).

https://www.strato.nl/dom...einkaping-cybersquatting/
https://www.jpr.nl/actuee...eden-tegen-cybersquatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Je moet hierbij wel kijken naar het verschil tussen merk- en handelsnaam, en de volgorde van registreren. Als iemand bijvoorbeeld een domeinnaam registreert nadat een handelsnaam geregistreerd wordt is het alweer heel anders dan wanneer het domeinnaam geregistreerd was voordat de handelsnaam werd vastgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159174

Uit het verhaal haal ik dat er geen handelsnaam is, niet is geregistreerd bij de kvk noch wordt gebruikt, maar dat de gewenste, nog niet bestaande, handelsnaam, nu als de domeinnaam door iemand anders is bezet. Lijkt me op voorhand geen gevalletje illegale domeinnaamkaping.

Natuurlijk kun je van alles eisen, maar vanuit zakelijk oogpunt zou ik je nieuwe bedrijf toch anders gaan noemen. Waarom zoveel tijd en energie besteden aan een probleem dat jezelf hebt veroorzaakt, door je uit te schrijven en de domeinnaam niet te verlengen. Verder ga je er met een erg gestrekt been in “inpikken”, “mijn domeinnaam”, “juridisch loket”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Anoniem: 159174 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:37:
Uit het verhaal haal ik dat er geen handelsnaam is, niet is geregistreerd bij de kvk noch wordt gebruikt, maar dat de gewenste, nog niet bestaande, handelsnaam, nu als de domeinnaam door iemand anders is bezet. Lijkt me op voorhand geen gevalletje illegale domeinnaamkaping.

Natuurlijk kun je van alles eisen, maar vanuit zakelijk oogpunt zou ik je nieuwe bedrijf toch anders gaan noemen. Waarom zoveel tijd en energie besteden aan een probleem dat jezelf hebt veroorzaakt, door je uit te schrijven en de domeinnaam niet te verlengen. Verder ga je er met een erg gestrekt been in “inpikken”, “mijn domeinnaam”, “juridisch loket”.
De handelsnaam was een bedrijf van mij en dat was tevens ook een domeinnaam.nl. Dat domein is nu van iemand anders (lege pagina zonder onderliggende pagina's) en de handelsnaam bestaat niet meer, maar wat als ik opnieuw dezelfde handelsnaam vastleg?

SiberischeHusky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:34
Dan nog bestaat het eigendom van de domeinnaam langer dan je handelsnaam. Zie bijvoorbeeld : nieuws: Google krijgt na zeven jaar strijd merknaam Gmail in Duitsland

Daar is flink over onderhandeld. Via rechtswege haalde google geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
PROnline schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:36:
Dan nog bestaat het eigendom van de domeinnaam langer dan je handelsnaam. Zie bijvoorbeeld : nieuws: Google krijgt na zeven jaar strijd merknaam Gmail in Duitsland

Daar is flink over onderhandeld. Via rechtswege haalde google geen resultaat.
Dat is in deze kwestie dus niet het geval en ook tevens het verwarrende.

De handelsnaam bestaat al 10 jaar ongeveer en het domein pas 9 jaar. Dat domein heb ik pas een jaar later geregistreerd.

SiberischeHusky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
CryptoNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

De handelsnaam was een bedrijf van mij en dat was tevens ook een domeinnaam.nl. Dat domein is nu van iemand anders (lege pagina zonder onderliggende pagina's) en de handelsnaam bestaat niet meer, maar wat als ik opnieuw dezelfde handelsnaam vastleg?
Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen een handelsnaam enerzijds en een handelsnaamrecht anderzijds. De 'registratie' van een handelsnaam (bij de kvK) op zichzelf zegt helemaal niets. Een handelsnaamrecht verkrijg je door het gebruik van je handelsnaam in het economische verkeer, dus door jouw bedrijf uit te oefenen en producten/diensten te verkopen onder die naam.

Enkel een handelsnaamrecht kan je onder omstandigheden het recht geven om een domeinnaam op te vorderen of op te eisen, bijvoorbeeld als jouw handelsnaam terugkomt in de domeinnaam. (Ik ga er even van uit dat dat in jouw situatie het geval is.) Echter, ook dan is het de vraag of de enkele registratie van de domeinnaam door de particulier verboden handelsnaamgebruik is. Dat is helemaal niet zeker.

Je schrijft daarnaast ook dat je jouw onderneming al jaren geleden bent gestopt. Het gevolg daarvan is dat je handelsnaamrecht teniet gaat. Hoewel handelsnaamrechten niet ineens verdwijnen als je jouw onderneming staakt (er is een zekere 'nawerking'), is vrij zeker dat een periode van 'jaren' te lang is. Ik ga er dus van uit dat je geen beroep kunt doen op jouw handelsnaamrechten. Dat betekent ook dat je de domeinnaam in principe niet kunt opeisen.

Als jij de handelsnaam opnieuw gaat voeren dan biedt dat geen oplossing voor je probleem, want je kunt niet optreden tegen een derde die eerder was dan jij. En dat lijkt hier wel het geval te zijn.

Kortom, op basis van de informatie die je hebt verstrekt, geef ik je weinig kans. Ik denk dat het zinvoller is om een bod te doen op jouw oude domeinnaam. Je schrijft zelf namelijk ook dat de particulier die de domeinnaam nu in handen heeft deze wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 29-04 17:34
...Ik heb 6 jaar geleden een bedrijf gehad A.nl. Bedrijf is opgezegd en domein is ingepikt...
Heb je nou alles uitgeschreven? of heb je 't tien jaar aangehouden?
Als je alles hebt uitgeschreven, dan komt het, zoals de anderen ook al aangeven, na een afkoelperiode gewoon vrij.

[ Voor 25% gewijzigd door PROnline op 01-08-2019 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 20:39

krvabo

MATERIALISE!

CryptoNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

De handelsnaam bestaat al 10 jaar ongeveer en het domein pas 9 jaar.
CryptoNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:28:
[...] en de handelsnaam bestaat niet meer
Dit lijkt me echt extreem duidelijk.
Je handelsnaam bestond niet op het moment dat die persoon dat domein registreerde. Of wel, maar aangezien het gestopt is heb je daar rechtshalve niets/weinig meer over te zeggen.

Geef die persoon een paar honderd euro voor het domein, of verzin een andere naam.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
krvabo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

[...]

Dit lijkt me echt extreem duidelijk.
Je handelsnaam bestond niet op het moment dat die persoon dat domein registreerde. Of wel, maar aangezien het gestopt is heb je daar rechtshalve niets/weinig meer over te zeggen.

Geef die persoon een paar honderd euro voor het domein, of verzin een andere naam.
Bij een daadwerkelijke handelaar in namen kom je er niet mee, met een paar honderd euro
Die weet ook wel wat het domein 'waard' is
Maak maar eens een rondje bij een registrar, rijwel alle 'leuke' en 'coole' namen zijn bezet, en relatief veel onder het kopje "te koop"

Ik heb mijn achternaam.nl geregistreerd toen het voor particulieren mogelijk was ( duur grapje destijds )
Na een jaar of 5 kwam er een mail op mijn catch-all binnen, van iemand die de naam gelijk ging 'opeisen'
Ze wilden het domein claimen voor hun winkel, en webactiviteiten ontwikkelen.

Omdat ik de afzender direct herkende ( tante van mij ) netjes gereageerd dat ze de website mochten gaan gebruiken, maar ik de mail in beheer ging houden.
Terwijl ik nochtans met mijn (voor)naam heb afgesloten, en van mening was ( nog steeds ) dat IK de rechtmatige eigenaar ben ( eerst komt, eerst maalt ) leek mij het aanbod netjes.

Het volgende mailtje werd direct 'dreigend' nog steeds aangesproken met meneer, maar dit ker al met toevoeging dat er een advocaat op gezet is, en ze op basis van de handelsnaam ( achternaam-bloemen ) alle recht zouden hebben.

Toen heb ik een foto van mijzelf op de .nl gezet, waar ik op een bordje leun "not for sale" :+
Het heeft een paar maanden geduurd, toen kwamen ze dus vragen of ze dan toch de website konden plaatsen.
Daarop heb ik geweigerd, en aangegeven dat ze het beter eerst zo hadden aangepakt, ipv direct juridische dreiging.
( ik vermoed dat er een advocaat naar gekeken heeft, en die ook de conclusie wel getrokken had, dat het niet haalbaar zou zijn )

Voor de grap met een neefje ( andere tante ;) ) weleens gediscussieerd, als hij het domein wil overnemen, betaald hij 50€ per in bezit jaar, ik vermoed dat dat ook naar de andere familie doorsijpeld, want ze spreken al een tijd niet meer met mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maya2012
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-12-2023
Wie weet iets over domein naam rechten !

De familie naam rijnenberg.nl is ingepikt door onbekende domein verkoper ,en dit is al jaren.
De domein naam had ik vroeger ,maar nu wil ik hem opnieuw gebruiken,
voor de familie site en genealogie/stamboom.

Wie kan mij advies hierover geven.
Dus dit puur een prive homepage/domeinnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 19:14
maya2012 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:09:

De familie naam rijnenberg.nl is ingepikt door onbekende domein verkoper ,en dit is al jaren.

Er staat gewoon een link bovenin om contact op te nemen als je het domein wil kopen van ze. Dat is de manier, er is geen andere manier om die domeinnaam te bemachtigen.

Kort gezegd had je het domeinnaam nooit moeten laten vervallen, dan had die ook niet ingepikt kunnen worden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
maya2012 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:09:

Het is geen gangbare domeinnaam. Het zal je een keer 200 euro kosten misschien minder. Doe gewoon een bod. Gratis gaat het niet worden en het domein is ook niet ingepikt, want je hebt hem zelf laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maya2012
Ze vragen 750 euro's
Het is gewoon diefstal en er zijn weinig internet rechten wat betreft de familie namen,en dat is nog steeds niet goed
de naam rijnenberg komt maar zelden voor in ons kikkerlandje.
mijn naam dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
maya2012 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:21:
Ze vragen 750 euro's
Het is gewoon diefstal en er zijn weinig internet rechten wat betreft de familie namen,en dat is nog steeds niet goed
de naam rijnenberg komt maar zelden voor in ons kikkerlandje.
mijn naam dus!
Natuurlijk vragen ze dat, of betaal je altijd meteen wat iedereen vraagt? Bied 150 euro. Het is geen diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maya2012
Neem wel een EU domein
aan dit spelletje doe ik niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maya2012
pennywiser schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Natuurlijk vragen ze dat, of betaal je altijd meteen wat iedereen vraagt? Bied 150 euro. Het is geen diefstal.
Ik ga echt niet voor mijn eigen naam dit soort bedragen niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maya2012
Bij Strato betaal je maar paar euro's voor eu ,en laat ik het bij.

bedankt voor jullie reactie's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
maya2012 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Het is niet alleen jouw naam, maar ook die van andere mensen. Die andere tld had ik ook in 3 tellen kunnen registeren nu, en dan was die ook bezet geweest. Pas op met wat je aankondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@maya2012 Het mag gewoon. Het is geen merknaam enzovoorts.
Ik zit zelf al jaren te kijken naar mijn achternaam als .nl.
Diegene heeft die naam al ontzettend lang en ziet eruit als gewoon een site zonder iets.
Maar ik ga er wel vanuit dat diegene er gewoon iets mee doet.

Je keuze voor een .eu of whatever achtervoegsel zou ik ook gewoon doen.
Zeker als het bedrag het je niet waard is.
Je kan altijd een bod doen wat je zelf hoog genoeg vind. Gaan ze er niet in mee, probeer je het volgend jaar weer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 23:33

killercow

eth0

maya2012 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Het probleem is, jij weet niet of er misschien wel Email over dat domein wordt gestuurd, er is wellicht wel een MX record. Je weet niet of dat domein wellicht wel ergens andere subdomains heeft, of subfolders die kun je immers niet zien, en niet ontdekken zonder dat ze ooit in zoekmachines terecht zijn gekomen.
Je weet helemaal niet of het een Stil domein is, dat den jij te zien, maar dat zegt niks.
Misschien wordt het domain wel alleen gebruikt als anchor voor ssl certs die niet publiek nodig zijn.
Ze kunnen legio legitieme redenen hebben om het domein aan te houden, en ja, ook verkoop aan iemand die het in de toekomst zou kunnen willen gebruiken is er daar een van.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maya2012
killercow schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Het probleem is, jij weet niet of er misschien wel Email over dat domein wordt gestuurd, er is wellicht wel een MX record. Je weet niet of dat domein wellicht wel ergens andere subdomains heeft, of subfolders die kun je immers niet zien, en niet ontdekken zonder dat ze ooit in zoekmachines terecht zijn gekomen.
Je weet helemaal niet of het een Stil domein is, dat den jij te zien, maar dat zegt niks.
Misschien wordt het domain wel alleen gebruikt als anchor voor ssl certs die niet publiek nodig zijn.
Ze kunnen legio legitieme redenen hebben om het domein aan te houden, en ja, ook verkoop aan iemand die het in de toekomst zou kunnen willen gebruiken is er daar een van.
het domein naam is parkeert bij een domein verkoper ,dus het gaat om geld verdienen ,en er zijn maar paar mensen met deze naam in NL ,zoals ik zij ik wilde hem gebruiken voor fam homepage met stamboom overzicht (vanaf 12 de eeuw )meer niet.
Is een kleine fam.naam dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dit zijn domein inkopers, deze partijen kopen 100en domeinen en wachten op een bod. Zijn meestal hosting partijen die dit ernaast doen -> deze hebben .nl tegen inkoopprijs. Dat is een verdienmodel. Dus nee er gebeurt geen klap met dergelijke domeinen. Is dat eerlijk? Het is wie het eerst komt.

@killercow tuurlijk is er een mx record, om biedingen te kunnen ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 15-02-2021 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
@maya2012 Sorry maar wat een gezwets. Het feit dat jij niet over je gewenste domeinnaam kunt beschikken is natuurlijk vervelend, maar dat maakt iets niet meteen diefstal. Denk even verder na over de gevolgen van wat je voorstelt.

Maak er familie-rijnenbla.nl van en dan weet iedereen in je kleine 12e-eeuwse familie binnen no-time waar ze zijn moeten.
Pagina: 1