Autoradio blijft aan na uitzetten contact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Beste lezers,

Vandaag heb ik mijn radio vervangen van de Mitsubishi Colt 2005. (Deze radio > https://nl.aliexpress.com/item/32980377808.html)
Nu moesten we wat kabels (geel en rood) omgooien omdat die van de ISO kabel die ik gekocht heb niet klopten. (juiste kabelkleuren met elkaar verbinden)

Al met al werkt de radio perfect, echter 1 ding zit me dwars. De unit gaat dus niet (volledig uit).
Wanneer ik de auto uitzet en de sleutel uit het slot haal wordt het scherm zwart. Ik kan de radio dan ook niet aanzetten.

Alhoewel wanneer ik de auto weer start is de headunit binnen 1 sec opgestart (en dat kan niet, bij een koude boot duurt dit ong. 20 sec).
Nu ben ik bang dat de headunit in een soort slaapmodus zit maar tegelijk wel mijn accu leeg trekt.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Ik heb al een shutdown app geprobeerd, omdat de radio sowieso geroot is. Echter lijkt de radio alweer (in een zwart scherm) te booten. Je ziet hem afsluiten, dan haal ik mijn sleutel uit het slot en wanneer ik de auto na 1 min start is de unit weer in 1 sec opgestart.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zal een low power stand zijn inderdaad. Is goed aangesloten, zoek eens in de instellingen naar een power save disable optie ofzo van die radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:19

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Multimeter er tussen kijken wat die trekt als je contact uitzet kan je heel snel rekenen in hoeveel tijd die je accu kan leeg trekken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 23:01

Emiel1984

Made in NL

Waarom maak je zo druk over dat de radio een beetje energie verbruikt ?
Alle autoradio's gebruiken energie als de auto niet aan staat.
Dit verbruik is echter normaal zo klein dat het er niet toe doet.

Als de auto nu weken stil zou staan dan is het altijd verstandig om even een druppel lader te gebruiken.

Als je echt wilt dat de radio geen energie verbruikt kan je ook een schakelaar plaatsen zodat je de 12V compleet af kan schakelen. Echter houd de fabrikant van de radio daar denk ik geen rekening mee.
De kans dat je bijvoorbeeld alle radiozenders steeds opnieuw zal moeten gaan instellen is aanwezig.

http://www.caraudioforbeginners.nl/iso-kabel-tutorial/

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Al gekeken maar geen low power optie kunnen uitschakelen.

Voor de zekerheid een Jumpstarter gekocht die ik achterin kan leggen. Zoiets kan nooit kwaad en dan kijk ik het even aan. Zal de accu ook even voormeten m.b.t. verbruik.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Geen probleem.

Zelfde met een xtrons radio gehad. Heerlijk dat snel opstarten ipv 20 sec coldboot.

Had het ooit uitgerekend op basis van mijn 90ah deel cycle accu in de auto. Ik kon 6 weken stil staan voordat het een probleem zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabani_Esek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08-05 11:07
Beste TS,

Ik had zelf ook een 2din scherm gekocht vanuit China,
Na 2 maanden had ik pas een lege accu.

Ik zou er wel achteraan gaan als ik jou was, voor je het weet sta je met een lege accu..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:17

AzzKickah

06-CENSORED

@Flaxourne Interessant ding wel.. Wat voor navigatie zit erop?

Werkt dat verder goed, snel en reactief? Want die AliExpress advertentie zelf word ik nou niet direct heel enthousiast van.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:22:
@Flaxourne Interessant ding wel.. Wat voor navigatie zit erop?

Werkt dat verder goed, snel en reactief? Want die AliExpress advertentie zelf word ik nou niet direct heel enthousiast van.

Thanks!
Klopt die kermis advertenties helpen niet echt mee. Voordat ik het kocht heb ik mezelf wel ingelezen. Koop je hier een unit voor 250,- euro dan koop je vaak exact dezelfde apparaten die je op Ali kan kopen voor de helft. (moest wel nog inklaringskosten betalen van 35,- euro, aldus in totaal 137 euro om de unit thuis bezorgd te krijgen). Daarnaast heb je ook merken die sowieso beter zijn maar dan zit je al snel rond de 350 - 500 euro.

De navi apps die erop zitten zijn Google Maps en Sygic. Het bevalt super goed, ik zou wel een unit nemen met 2gb ram anders wordt het allemaal wat traag. Maar ik heb Car launcher Free geïnstalleerd, Spotify, Nederland FM. Mijn telefoon stel ik als hotspot in voor het apparaat en dan werkt het allemaal prima.

Jammer is dat Flitsmeister niet op het apparaat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:17

AzzKickah

06-CENSORED

Flaxourne schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:36:
[...]

Klopt die kermis advertenties helpen niet echt mee. Voordat ik het kocht heb ik mezelf wel ingelezen. Koop je hier een unit voor 250,- euro dan koop je vaak exact dezelfde apparaten die je op Ali kan kopen voor de helft. (moest wel nog inklaringskosten betalen van 35,- euro, aldus in totaal 137 euro om de unit thuis bezorgd te krijgen). Daarnaast heb je ook merken die sowieso beter zijn maar dan zit je al snel rond de 350 - 500 euro.

De navi apps die erop zitten zijn Google Maps en Sygic. Het bevalt super goed, ik zou wel een unit nemen met 2gb ram anders wordt het allemaal wat traag. Maar ik heb Car launcher Free geïnstalleerd, Spotify, Nederland FM. Mijn telefoon stel ik als hotspot in voor het apparaat en dan werkt het allemaal prima.

Cool, sounds nice!
Ik ga ook zo'n unit overwegen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:39:
[...]

Cool, sounds nice!
Ik ga ook zo'n unit overwegen :Y
Maar ik zal wel even kijken of het allemaal past. Misschien is er een type wat exact met jouw auto matcht. Ik ben namelijk wel een hele dag bezig geweest om de unit in te bouwen en aan te sluiten. Heb zelfs in het dashboard moeten zagen 8)7

Uiteindelijk was het dat wel waard haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:42
Ik heb een soortgelijk apparaat van Aliexpress. In de instellingen moet je kijken bij auto instellingen. Daar kun je de timeout instellen wanneer het apparaat zich compleet uitschakelt. Ik heb hem op één uur staan maar als je dat niet wil kun je de timeout helemaal uitzetten.
Flaxourne schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:36:
[...]

Flitsmeister werkt bij mij gewoon goed. Wat werkt er bij jou niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Felix! op 25-07-2019 09:16 ]

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Felix! schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:10:
[...]

Ik heb een soortgelijk apparaat van Aliexpress. In de instellingen moet je kijken bij auto instellingen. Daar kun je de timeout instellen wanneer het apparaat zich compleet uitschakelt. Ik heb hem op één uur staan maar als je dat niet wil kun je de timeout helemaal uitzetten.

Flitsmeister werkt bij mij gewoon goed. Wat werkt er bij jou niet?
Oh Felix super bedankt! Ga ik straks naar kijken. Ik kan de app niet downloaden in de play store. Ook via APK pure lukte dit niet. Heb je een bepaalde versie die wel werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:42
@Flaxourne Dat is raar. Ik kan de app gewoon in de playstore downloaden. Vind je de app niet of krijg je een foutmelding? Als je via een site zoals apkpure of apkmirror download, heb je de instelling staan dat je onbekende bronnen toelaat?

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Niet online
Felix! schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:08:
@Flaxourne Dat is raar. Ik kan de app gewoon in de playstore downloaden. Vind je de app niet of krijg je een foutmelding? Als je via een site zoals apkpure of apkmirror download, heb je de instelling staan dat je onbekende bronnen toelaat?
Dan is de app niet aanwezig in de play store. Ik kan inderdaad even checken of het de onbekende bronnen zijn.
Pagina: 1