Toon posts:

Hulp bij Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Omdat ik werkelijk helemaal niets van Excel weet, stel ik mijn vraag hier en hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Van mijn werkgever (ver weg en lastig te bereiken) heb ik een declaratieformulier gekregen in Excel. Er zijn verschillende dingen die ik moet invoeren, bijvoorbeeld in welke functie ik heb gereisd, of ik mijn lunch zelf heb betaald en of ik van een overnachting gebruik gemaakt heb.
Mijn vraag: als ik aan wil geven dat ik mijn lunch zelf heb betaald kan ik normaal gesproken kiezen uit twee opties: ja/ nee. Ik klik het aan en het vakje vult het dan zelf in zeg maar. Als ik op 'ja' klik, dan wordt in het vakje daarnaast automatisch de vergoeding ingevuld. Nu merk ik dat ik dit op sommige vaste pc's prima in kan vullen maar ik dit op mijn nieuwe laptop (2 dgn in gebruik) niet in kan vullen. In het vakje met normaal gesproken een keuzemogelijkheid kan ik nu niets aanklikken waardoor dus ook de vergoeding niet wordt ingevuld als ik handmatig 'ja' invul. Weet iemand hoe dit kan?

En dan is de vraag wat ik al geprobeerd heb.. Niets. Ik heb geen idee waar ik kijken/ zoeken moet. |:(

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt.

Wendy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welk Office / Excel programma staat er op de laptop? Wellicht is de Excel file op basis van een oudere versie gemaakt en werkt het daardoor niet?

EDIT:
Welkom op Tweakers! :Y

Vind het ergens best ouderwets dat de werkgever dat via een Excel file regelt...

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2019 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:16

g0tanks

Moderator CSA
Is het wellicht een Excel met macro's waarbij je eerst op 'enable content' ofzo moet drukken?

Afbeeldingslocatie: https://powerspreadsheets.com/wp-content/uploads/button-to-enable-macros-in-excel.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 00:13:
Hoi!

Omdat ik werkelijk helemaal niets van Excel weet, stel ik mijn vraag hier en hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Van mijn werkgever (ver weg en lastig te bereiken) heb ik een declaratieformulier gekregen in Excel. Er zijn verschillende dingen die ik moet invoeren, bijvoorbeeld in welke functie ik heb gereisd, of ik mijn lunch zelf heb betaald en of ik van een overnachting gebruik gemaakt heb.
Mijn vraag: als ik aan wil geven dat ik mijn lunch zelf heb betaald kan ik normaal gesproken kiezen uit twee opties: ja/ nee. Ik klik het aan en het vakje vult het dan zelf in zeg maar. Als ik op 'ja' klik, dan wordt in het vakje daarnaast automatisch de vergoeding ingevuld. Nu merk ik dat ik dit op sommige vaste pc's prima in kan vullen maar ik dit op mijn nieuwe laptop (2 dgn in gebruik) niet in kan vullen. In het vakje met normaal gesproken een keuzemogelijkheid kan ik nu niets aanklikken waardoor dus ook de vergoeding niet wordt ingevuld als ik handmatig 'ja' invul. Weet iemand hoe dit kan?

En dan is de vraag wat ik al geprobeerd heb.. Niets. Ik heb geen idee waar ik kijken/ zoeken moet. |:(

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt.

Wendy
Ik vermoed dat macros in excel niet uitgevoerd mogen worden op je nieuwe laptop. Op zich prima, maar nu heb je ze nodig...
https://support.office.co...82-46b8-b19f-e8621e8fe373

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:38
Aan je werkgever hun ict helpdesk vragen lijkt me een beter idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...dit heeft weinig met Windows zelf te maken --> CSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aschtra schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:37:
Aan je werkgever hun ict helpdesk vragen lijkt me een beter idee
Dit, overduidelijk dit. Er even vanuit gaan dat je nieuwe laptop ook van je werk hebt. Er zit ergens een fout in de configuratie van het geheel, dat moet de IT afdeling dan oplossen. Het is namelijk maar de vraag of je de rechten en middelen hebt op de laptop om het zelf op te kunnen lossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1