Toon posts:

Heb een adsl probleempje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers.. alles goed?, ik heb een probleem met me adsl modem.. ik zal het uit leggen

Ik heb dus nu net me adsl paket binnen (doe het zelf) geen handleiding :( maarja.. ik d8 met tweakers.net bij de hand moet het ook lukken. Ik heb dus nu een 10mbit netwerkaart met een UTP kabel naar me adsl moden.. dat werkt.. er staat een balonetjemet 10 mbit connect (win2k) nu hoort het IP van me modem 10.0.0.138 te zijn..(heb planet) maar als ik nu in me internet expoder 10.0.0.138 in type dan doet hij nix :( daar hoor ik dan een in de modem gebouwde site te zien... die krijg ik dus niet te zien :(

kan iemand me daarbij helpen? ik heb geen ip instelingen dedaan bij de 10 mbit conection (naar moden)

HELP! :)

bvd

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dat luk-te bij mij ook niet (dat IP adres invoeren), dat is vol-gens mij ook he-le-maal niet no-dig (heb gis-ter nog op-nieuw ge-ïn-stal-leerd). Volg an-ders ff die hand-leid-ing van XS-4A-LL, die 's e-rrug han-dig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 18:31 schreef havana het volgende:
Dat luk-te bij mij ook niet (dat IP adres invoeren), dat is vol-gens mij ook he-le-maal niet no-dig (heb gis-ter nog op-nieuw ge-ïn-stal-leerd). Volg an-ders ff die hand-leid-ing van XS-4A-LL, die 's e-rrug han-dig.
Ja dat klopt inderdaad, volgens mij heb je die ook niet nodig.
Denk er wel ff om dat je DNS invult bij de Eigenschappen van je netwerkprotocol (LAN verbinding)

Dus:
ip-adres: 10.0.0.138
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Voorkeurs-DNS-Server: 192.121.1.34
Alternatieve DNS-Server: 195.121.1.66

En je moet het install-scriptje uitvoeren van de Alcatel modem, als je dit nog niet gedaan had.

Als je de link volgt van DHTD moet het lukken, anders horen we het wel :)

Suc6 ermee !

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Werkte bij mij eerst wel en later weer niet. dhz helpdesk zei dat het niet uit maakt of het werkt. het moet in ieder geval werken als je een verbinding hebt! anders heb je echt een probleem. Ze zijn er nog niet achetr waarom het soms wel en soms niet werkt als je geen verbinding met internet hebt.

succes

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Hehe, dit probleem heb ik ook gehad. Tot ik erachter kwam dat het/de modem uitstond |:(
Bij mij doe PGP moeilijk (maar da's offtopic)

Verwijderd

Als je MXS_home.EXE maar uitvoert nadat je alles hebt geconfigureerd, is dit met suc6 uitgevoerd dan kun je gewoon internetten.
Die site heb je echt niet nodig, in de meeste gevallen dan :).

edit:
waarom heb jij er geen handleiding bij gekregen dan?

Verwijderd

Topicstarter
tnx! ik wist dat het zou lukker met de tweakers!

bedankt! groetjes pc-ice

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Internet explorer moet je geen verbinding laten maken. Dus instellen bij internet-opties, verbinding, etc. Dan zoekt hij het i-adres op het netwerk, en dan doet hij het wel.
Pagina: 1