Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44
Op verzoek van mijn schoonouders aan het kijken voor een televisie voor hen.

Voorwaarden van hen:
Maximaal 1000 euro
50+ inch

Gebruik:
Mijn kinderen kijken er Netflix en youtune via de Chromecast. Mijn schoonouders kijken af en toe een serie of film via Kodi of Netflix

Zelf aan het kijken en vergelijken geweest en het idee dat de Sony XF9005 nog erg goed presteert t.o.v. andere televisies in deze prijsklasse.

De verkoper gaf aan dat het een uitlopend model.is en de vervanger de KD-55XG8599 is. Ook meteen een aanbod gekregen van 1100,- voor de KD-55XG8599.

Ik vraag mezelf echter af of de verschillen die 20+% waard zijn. Zo op het eerste gezicht in de winkel zie ik persoonlijk weinig verschil.in kwaliteit tussen beide schermen.

Laat staan dat mijn schoonouders dat zullen zien. Zijn er eventueel andere televisies met ene betere prijs/kwaliteit verhouding?

Advies graag!

Beste antwoord (via AndereKoekoek op 24-07-2019 10:14)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De XF90 loopt dit jaar door en heeft geen directe opvolger, alleen een 'broer': de XG95. De XG85 is een veel mindere IPS edge-led LCD tv. Voor dat budget is de XF90 simpelweg de beste LCD tv.

Evt. zou je ook nog naar oleds kunnen kijken: de LG B8 en Panasonic FZ800. Betere kijkhoeken en donkere kamer/scène prestaties, maar wel minder helder dan de XF90.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De XF90 loopt dit jaar door en heeft geen directe opvolger, alleen een 'broer': de XG95. De XG85 is een veel mindere IPS edge-led LCD tv. Voor dat budget is de XF90 simpelweg de beste LCD tv.

Evt. zou je ook nog naar oleds kunnen kijken: de LG B8 en Panasonic FZ800. Betere kijkhoeken en donkere kamer/scène prestaties, maar wel minder helder dan de XF90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
Zou gewoon voor de XF9005 gaan en updaten naar Android Oreo. Chromecast built in, Netflix, YouTube en andere Android TV apps zijn beschikbaar. Zeer goede beeldkwaliteit voor de prijs. De 55" is zelfs op coolblue en mediamarkt voor 899 euro beschikbaar (BE), de 65" zit aan 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor dat geld zou je ook een LG C7 kunnen krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44
Voor 11-1200 euro heb je ook een LG 55c8.

Hun huidige tv is 10 jaar oud en 42 inch met een een 720p/hd-ready scherm. De stap naar de xf9005 zal al gigantisch zijn.

Nu een gebruiken ze ene losse Chromecast om filmpjes voor onze kinderen te casten. Met de xf9005 zal het gebruiksgemak voor hen een stuk beter worden.

Denk eigenlijk dat dat een grotere meerwaarde heeft voor mensen van 60+ jaar dan het verschil tussen led en oled.

Dank voor de reacties. Ik ga hen de Sony xf9005 adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:14:
Voor 11-1200 euro heb je ook een LG 55c8.

Hun huidige tv is 10 jaar oud en 42 inch met een een 720p/hd-ready scherm. De stap naar de xf9005 zal al gigantisch zijn.

Nu een gebruiken ze ene losse Chromecast om filmpjes voor onze kinderen te casten. Met de xf9005 zal het gebruiksgemak voor hen een stuk beter worden.

Denk eigenlijk dat dat een grotere meerwaarde heeft voor mensen van 60+ jaar dan het verschil tussen led en oled.

Dank voor de reacties. Ik ga hen de Sony xf9005 adviseren :)
Het gebruiksgemak is op de XG85 wel weer beter dan op de XF90 vanwege een upgrade in processor (en afstandsbediening) ... Maar om daar nou 200 euro meer voor te betalen dan voor de XF90 ... of beter gezegd je betaald nu altijd 'teveel' voor een huidig model.
Pagina: 1