Purchase failure op nieuwe Amazon Fire TV Stick 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Mijn vraag
Ik krijg constant de purchase failure melding als ik een (gratis) app op mijn fire tv stick 4k probeer te installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fire TV Stick 4K, laatste updates zijn geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al adressen in duitsland en engeland geprobeerd, maar niks werkt. Waarschijnlijk kijkt hij naar het adres van mijn credit card en ziet dat die niet overeenkomen. Maar als ik NL instel dan krijg ik nog steeds de foutmelding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Even contact opnemen met Amazon. Die hebben dat in 2 min. gefixed. Ook weleens gehad en dat gebeurt om misbruik tegen te gaan wanner ze dat vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:19:
Even contact opnemen met Amazon. Die hebben dat in 2 min. gefixed. Ook weleens gehad en dat gebeurt om misbruik tegen te gaan wanner ze dat vermoeden.
Zojuist gebeld, maar helaas konden ze mij niet helpen. 1click stond al goed, maar blijkbaar gaat het dus niet werken. Ze zei dat het lag aan het feit dat ik de 4K versie heb, die is alleen voor duitsland en oostenrijk.

De foutmelding: purchase failure. Sorry, we were unable to complete this purchase. Your account has not been charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Als je inderdaad een versie hebt die niet voor Nederland is kan dit gebeuren. Hetzelfde heb je wel eens met VPN gebruikers als je IP filtering doen.

[ Voor 31% gewijzigd door johnkeates op 23-07-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:19:
Welke Fire TV Stick heb jij? Ook de 4K variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Skaffapiraat Ik had dat niet met een stick. Ik kreeg exact dezelfde melding met een Kindle e-reader. Ik lees boeken in het Engels en ik koop via Amazon.co.uk terwijl ik een NL account ook heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skaffapiraat
Inmiddels heb ik het probleem zelf kunnen oplossen. Dus voor iedereen die ook deze problemen tegenkomt, probeer de volgende oplossing.

Ontkoppel je Fire TV Stick door bij 'my fire TV' een factory reset te doen. Maak vervolgens een amazon.CO.UK account aan waarbij je jouw eigen huisadres + creditcard gebruikt. Stel op dit account in dat je 'one click buy' hebt ingevoerd en dat het land op 'Nederland' staat. Vervolgens stel je de Fire TV Stick 4K opnieuw in met het account wat je zojuist hebt gecreëerd (op amazon.co.uk). Hierna zal alles gewoon werken en kan je dus de 'Downloader' app installeren. Let op: Amazon Prime Video werkt nu niet meer (dat is heel vreemd maar helaas). Ook Alexa werkt niet voor zover ik weet. Hopelijk kan deze oplossing nog veel meer mensen helpen met dit probleem. Succes! Voor vragen, DM me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pootpotter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Bedankt, heb net een Duitse opgehaald voor€24,95.
Heb hetzelfde probleem.

• Soike1963
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-12-2021
Bedankt skaffapiraat,je oplossing werkt perfect.top. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 23:47
Heel simpel op te lossen. Ga naar eender welke amazon site. Bvb amazon.nl en klik je ‘content en apparaten’ aan.
Bij landinstellingen (aankoopland digitale aankopen) moet je dit dus veranderen naar Nederland of USA of eender welk ondersteund land.
Dan moet je via amazon.com/mykps een Nederlands of Amerikaans adres aanmaken (of je eigen nederlands adres en CC) en als standaard zetten met je eigen creditcard.

Effe fire stick herstarten en klaar.
Nadien kan je je standaardadres terug aanpassen naar je echte adres. (In mijn geval belgie).
Dit doe je dan in de 1Click instelling of onder account, adressen. Via amazon.nl

! Dus mensen, je moet je fire tv stick helemaal niet resetten, noch een nieuwe account aanmaken. Gewoon doen zoals ik heb beschreven en beetje proberen tot het werkt.
En de fire stick herstarten. Thats it.

Het land in content en apparaten moet hetzelfde zijn als je ‘factuuradres’. In het geval voor Nederland, een nederlands adres. Voor de belgen ook een nederlands adres of een amerikaans adres als je liever usa apps wil.

[ Voor 33% gewijzigd door Converted007 op 31-12-2021 04:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 23:47
Skaffapiraat schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:02:
Inmiddels heb ik het probleem zelf kunnen oplossen. Dus voor iedereen die ook deze problemen tegenkomt, probeer de volgende oplossing.

Ontkoppel je Fire TV Stick door bij 'my fire TV' een factory reset te doen. Maak vervolgens een amazon.CO.UK account aan waarbij je jouw eigen huisadres + creditcard gebruikt. Stel op dit account in dat je 'one click buy' hebt ingevoerd en dat het land op 'Nederland' staat. Vervolgens stel je de Fire TV Stick 4K opnieuw in met het account wat je zojuist hebt gecreëerd (op amazon.co.uk). Hierna zal alles gewoon werken en kan je dus de 'Downloader' app installeren. Let op: Amazon Prime Video werkt nu niet meer (dat is heel vreemd maar helaas). Ook Alexa werkt niet voor zover ik weet. Hopelijk kan deze oplossing nog veel meer mensen helpen met dit probleem. Succes! Voor vragen, DM me.
Natuurlijk werkt Prime Video niet. Je hebt een totaal nieuwe account afgesloten zonder Prime. En je hebt wss Prime met een NL account. Wil je toch Prime met je UK account zal je weer een abo moeten afsluiten. Maar zoals ik al zei is een nieuwe account aanmaken totaal niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Converted007 op 31-12-2021 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Soike1963 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:14:
Bedankt skaffapiraat,je oplossing werkt perfect.top. :)
Wat @Converted007 al aangeeft, het is anno 2021/2022 helemaal niet nodig om het zo omslachtig aan te pakken. Die reactie is inmiddels zo'n 2 jaar oud en n.v.t geworden.

Testing, one, two ...

Pagina: 1