Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp bij het kopen van een nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• carlisto1982
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 23-07-2019
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een nieuwe gaming pc te kopen, mijn vorige heeft de geest gegeven na 11 jaar.
Ik heb een budget van maximaal 2500€ alleen voor de pc. Ik twijfel alleen nog of ik voor een AMD moet gaan, deze merk heb ik geen ervaring in en ben een beetje een computer leek.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil high gamen en de pc gebruiken voor onze boekhouding

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is 2500€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel muis, toetsenbord en scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel i7
SSD
32GB ram
Nvidia RTX 2080
en ik wil veel RGB :P
De behuizing weet ik nog niet, ben er nog niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
INTEL, omdat ik hier heel tevreden over ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet snel zijn dat ik hem weer voor een langere tijd kan gebruiken en er goed uit zien.

Ga je overklokken?
Ik denk dat ik voor de standaard instellingen ga

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een beetje advies nodig welke type pc ik moet kopen. Ik wil hem sowieso door iemand laten bouwen maar wil me natuurlijk niet in het zak laten zetten. Hopelijk met een beetje voorkennis die ik hier kan opdoen lukt het me wel

Groetjes,

Carlo

[Voor 54% gewijzigd door carlisto1982 op 23-07-2019 22:20]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-02 17:37

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Vul je post even aan met de vragen die je weg hebt gehaald bij het maken van het topic, ze staan er niet voor niks..
En maak gelijk even een lijstje met componenten uit de pricewatch.

Je zal ook nog een kast, voeding en opslag moeten hebben, dus ik zou zeggen ga eens rondneuzen.

En waarom (denk je) heb je 32gb ram nodig?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:37

vso

raap voor zijn recht

carlisto1982 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:57:
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een nieuwe gaming pc te kopen, mijn vorige heeft de geest gegeven na 11 jaar.
Ik heb een budget van maximaal 2500€ alleen voor de pc. Ik twijfel alleen nog of ik voor een AMD moet gaan, deze merk heb ik geen ervaring in en ben een beetje een computer leek.

Wat denken jullie?

Wat ik in gedachte heb:
Intel i7
32GB ram
Nvidia RTX 2080
en ik wil veel RGB :P

Ik denk dat wel zal kunnen voor 2500€?

Groetjes,

Carlo
zet eens dingen die je met de pc doet .. games of apps

en 2500 is wel veel ..

amd/intel maakt niet veel uit, tenzij je apps hebt die er specifiek gebruik van maken (lees beter erop draaien) maar dan praat je over 5% bv ..

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• carlisto1982
Wintervacht schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:07:
Vul je post even aan met de vragen die je weg hebt gehaald bij het maken van het topic, ze staan er niet voor niks..
En maak gelijk even een lijstje met componenten uit de pricewatch.

Je zal ook nog een kast, voeding en opslag moeten hebben, dus ik zou zeggen ga eens rondneuzen.

En waarom (denk je) heb je 32gb ram nodig?
Heb even die vragen er terug bijgeplaatst, hoop dat je er wat aan hebt.

Wat die 32gb ram betreft, ik heb me laten vertellen door iemand dat ram momenteel goedkoop is, dus dacht ik waarom niet meer.

• carlisto1982
vso schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:10:
[...]

zet eens dingen die je met de pc doet .. games of apps

en 2500 is wel veel ..

amd/intel maakt niet veel uit, tenzij je apps hebt die er specifiek gebruik van maken (lees beter erop draaien) maar dan praat je over 5% bv ..
Ik wil vooral high end gamen en wil dat hij er zeer mooi uit ziet. Mijn voorkeur gaat naar intel maar heb dan ook niet zo een ervaring met amd.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-02 17:37

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

carlisto1982 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Ik wil vooral high end gamen en wil dat hij er zeer mooi uit ziet. Mijn voorkeur gaat naar intel maar heb dan ook niet zo een ervaring met amd.
Heb je een scherm? Zo ja op wat voor resolutie ga je gamen?
Als het 1920x1080 is gooi je namelijk gewoon 300/400 euro overboord met die videokaart.

Leuk dat ram goedkoper is dan 2 jaar terug maar als je een set van 32gb koopt en je gebruikt vervolgens maar 13gb ofzo dan heb je alsnog de helft van de centen voor je ram gewoon weggegooid.

Het is een beetje als een opgevoerde ferrari, leuk en aardig om op te scheppen en natuurlijk gaatie hard, maar je kan er nooit van zijn leven het volle potentieel van gebruiken op de nederlandse wegen, zelfde dat je nooit het volle potentieel van een rtx2080 gaat gebruiken op een hd scherm of de volle 32gb ram tenzij je 14 VMs parallel draait...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True